Vraag: Ampeg b15N(F) met step down transformer

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Plaats reactie
Jetsetbasje
Berichten: 495
Lid geworden op: 29 mar 2006, 11:57

Vraag: Ampeg b15N(F) met step down transformer

Bericht door Jetsetbasje »

Hoi iedereen,

probeerde zojuist te spelen op mijn nieuwe ampeg b15 die ik via Ebay heb gekocht. Ik heb een step down transformer erbij gekregen, en heb zelf een two-pin switch naar 3 pin gekocht, omdat de transformer voor the UK bestemd was. De amp ging even aan en zei toen 'poef' en vervolgens ging de stroom er af, evenals mijn stoppen...De stop om gezet, de zekeringen gechecked en niks... Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Fender precision / ibanez ATK ->sansamp di -> Ampeg svt classic -> ampeg 8x10 ->party!
Jetsetbasje
Berichten: 495
Lid geworden op: 29 mar 2006, 11:57

Bericht door Jetsetbasje »

Na een beetje googlen zie ik dat step-down-transformers blijkbaar redelijk link zijn om te gebruiken...Ik ben een behoorlijke noob op het gebied van electronica etc, maar zou dit het kunnen zijn?
Fender precision / ibanez ATK ->sansamp di -> Ampeg svt classic -> ampeg 8x10 ->party!
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Het zou gewoon moeten werken hoor, de pest is dat je geluid er niet beter van wordt. Maar dat de versterker ploft zou niet door een goed werkende step down transformer moeten kunnen komen. De plug heb je van 2-pins naar 3-pins gebracht, op welke manier heb je dit gedaan?
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Jetsetbasje
Berichten: 495
Lid geworden op: 29 mar 2006, 11:57

Bericht door Jetsetbasje »

Door een simpele 'patch' te gebruiken 'World-to-Europe' plug. De step-down-transformer is uit Engeland, aangezien ik hem daar vandaan heb gehaald...
Fender precision / ibanez ATK ->sansamp di -> Ampeg svt classic -> ampeg 8x10 ->party!
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Hm, dan is het ook niet dat er per ongeluk gekke verbindingen in de stekker zijn gemaakt dus. De pest is dat het dan dus van alles kan zijn, want het stroomnet is in de UK in niets anders dan hier. Ik zou dan toch het hele zwikkie eens wegbrengen, want het is een risico om het te blijven proberen natuurlijk.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4850
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Bericht door Green Goblin »

Is dit de eerste keer dat je de amp gebruikt ? Want dan kan het ook zijn dat er vantevoren al kortsluiting in zat (en de verkoper hem daarom wegdeed...) :evil:
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
Jetsetbasje
Berichten: 495
Lid geworden op: 29 mar 2006, 11:57

Bericht door Jetsetbasje »

dit is de eerste keer dat ik de amp gebruik inderdaad. Ik zal hem laten nakijken. Verkoper is een zeer betrouwbare verkoper en ik heb de amp in Engeland zelf al een keer getest..
Fender precision / ibanez ATK ->sansamp di -> Ampeg svt classic -> ampeg 8x10 ->party!
Jetsetbasje
Berichten: 495
Lid geworden op: 29 mar 2006, 11:57

Bericht door Jetsetbasje »

Ik heb het al gevonden; door de verzending is de powerswitch losgekomen...Het lukt me zelf niet om hem weer op zn plek te krijgen, maar ga morgen even kijken of ik een bevriende technicus heb :)
Fender precision / ibanez ATK ->sansamp di -> Ampeg svt classic -> ampeg 8x10 ->party!
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Dat kan idd een makkelijke reparatie zijn :thumbsup:
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7697
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Bericht door MR. LEE »

Jetsetbasje schreef:Na een beetje googlen zie ik dat step-down-transformers blijkbaar redelijk link zijn om te gebruiken...Ik ben een behoorlijke noob op het gebied van electronica etc, maar zou dit het kunnen zijn?
Zijn helemaal niet "link" om te gebruiken :?: ,

alleen bij gebruik van een zgn "auto-trafo" kun je niet spreken over een EXTRA veiligheid ( wbt elektrische schok gevaar ) , omdat dit type niet isoleert .

Een trafo met gescheiden wikkelingen is zelfs een extra veiligheid.
Jetsetbasje
Berichten: 495
Lid geworden op: 29 mar 2006, 11:57

Bericht door Jetsetbasje »

Nog even een update, door het verzenden overseas was er een toggleswitch los komen te zitten waardoor er kortsluiting ontstond. Vervangen met origineel en alles werkt weer. Wat een sound!
Fender precision / ibanez ATK ->sansamp di -> Ampeg svt classic -> ampeg 8x10 ->party!
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Mooi!
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Simpele fix dus :dance:
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Plaats reactie