Basversterker

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7647
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Bericht door MR. LEE »

ja, -----precies !

Laat je overigens niks wijs maken .
Die spullen hebben wél een service-beurt nodig , geloof me.
Die versterkers dateren uit de 80-er jaren .
Als je zo'n ding gaat testen dan kraken de potmeters , ----er zit dikwijls een brommetje in ,....een harde aanslag gaat wel 'ns met een behoorlijk kraak gepaard, etc.
Ik heb 'r ondertussen zat op m'n werkbank gehad .
Wat op marktplaats staat heeft maar al te vaak een flinke boodschap achter de rug ,
en daarvoor wordt 't dan weg-gedaan.

Is niet erg ,---- dan geef je d'r weinig voor,---en dan laat je 't ergens repareren .
In dit geval kun je ook zien dat ie een behoorlijk leven achter de rug heeft ,
maar dat is niet zo erg.
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7647
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Bericht door MR. LEE »

of iets kopen in staat van nieuw ,------maar dan liggen ze niet meer voor 't opscheppen :wink:
maltje
Berichten: 70
Lid geworden op: 08 okt 2014, 21:00

Bericht door maltje »

Heb 1tje van Ibanez gekocht.
Hier zal ik mijn 3de midlife crisis nog wel door komen :D
Word ik echt super goed dan zal de investering ook stijgen.

mvg
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4824
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Bericht door Green Goblin »

Dat is wel een voordeel van op latere leeftijd gaan bassen :mrgreen: Dan hoef je niet meer te schrapen en te sparen voor een setje nieuwe snaren....zoals je deed toen je vijftien was... :?
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
Gebruikersavatar
Bolobass
Berichten: 2525
Lid geworden op: 13 aug 2011, 12:39

Bericht door Bolobass »

Green Goblin schreef:Dat is wel een voordeel van op latere leeftijd gaan bassen :mrgreen: Dan hoef je niet meer te schrapen en te sparen voor een setje nieuwe snaren....zoals je deed toen je vijftien was... :?
Helaas zit het soms ook later nog eens tegen...
Fire is one of my favourite colours. Along with black and camo.
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4824
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Bericht door Green Goblin »

Nou ja, als je dan werkt, dan is het in elk geval niet meer voor een euro per uur.... 8)
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7647
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Bericht door MR. LEE »

Green Goblin schreef:Nou ja, als je dan werkt, dan is het in elk geval niet meer voor een euro per uur.... 8)
Ik zal m'n tijd wel doorkomen , mbt het betrekkelijk korte ritje tot aan m'n pensioen.

De jonkies gaan het moeilijk krijgen .
Het stemvee is massaal zand in de ogen gestrooid.
De EU-economie is gewoon mislukt ( voor nederland zeker ! )
Voormalige oostblokkers zorgen hier al tijden voor verdringing van de arbeidsmarkt , en een druk
(daling) op de loon-ontwikkeling , terwijl alle prijzen voor wat dan ook om ons heen stijgen.
Integratie , migratie en multi-culturele aspecten zijn verworden tot een puinzooitje door links pappen-en-nathouden.
Achterlijke opleidingen worden nog volop gegeven , waarbij jonge mensen de hoop gekoesterd hebben om ( dikwijls op advies van hun ouders , de zgn "baby-boomers" ) de arbeiders-klasse te kunnen ontstijgen . Helaas zijn dat fancy opleidingen waar niemand meer iets aan heeft , en uitzicht biedt op werkloosheid.
( en nóg lopen de klassen bomvol voor opleidingen als "communicatie ???? " :facepalm: )
Belastingdruk zal noodgewongen verder toenemen , met name voor diegenen uit de lage middenmoot , ---die zullen straks ook gewoon op een houtje kunnen gaan bijten .

Proost ! ----op de toekomst . :facepalm:
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6726
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Bericht door Stinky »

:roll:
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23287
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Bericht door rich13 »

OK mr Lee, gal gespuwd, Dat was even leuk, en nu gaan we weer normaal verder.

Welke van Ibanez heb je, Maltje? Ik heb gisteren op een klein combootje gespeeld die echt super goed klonk.
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7647
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Bericht door MR. LEE »

[quote="rich13"]OK mr Lee, gal gespuwd, Dat was even leuk, en nu gaan we weer normaal verder.



oh ,----sorry, meneer moderator :oops:
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15092
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Bericht door padawatje »

rich13 schreef:Welke van Ibanez heb je, Maltje? Ik heb gisteren op een klein combootje gespeeld die echt super goed klonk.
Datgene dat hier aan je voeten staat :wink: (het linkse)

Afbeelding
Gebruikersavatar
Scapal Wedeldi
Berichten: 438
Lid geworden op: 10 feb 2013, 22:27

Bericht door Scapal Wedeldi »

Yep, ik had ook de indruk dat de man van die Soundwave 15 Maltje was...
Rich speelde echter op de "rechtse op de foto", en dat is strikt genomen geen combo, maar een head and cab combinatie; je kan de head namelijk in een handomdraai van de cab scheiden; is qua prijs ook niet echt beginners-spul (al ben ik zelf dan wel een eeuwige beginner :oops: ) - ik heb hem tweedehands voor een aanvaardbare prijs gehad, maar nieuw kostte dat spul zo'n 850 euro als ik me goed herinner... Ook een Ibanez, by the way.

Ik weet niet of deze opmerking hier op z'n plaats is, maar ik heb toch fel de indruk dat de kwaliteit van je materiaal een grote impact kan hebben op je speelplezier en voldoening; wat versterkers betreft voornamelijk op vlak van klank, wat basgitaren betreft in de eerste plaats op vlak van speel-comfort en -gemak (al is de klank hier ook een niet te verwaarlozen variabele!)...
Ik kan het dus niet laten om "beginners" (aanhalingstekens want ik beschouw mezelf zeker niet als een "gevorderde" :roll: ) aan te raden om zo goed mogelijk (lees:het beste wat nog betaalbaar is) materiaal in huis te halen, kwestie van nutteloze ontgoochelingen en vermijdbare ontmoediging zoveel als mogelijk tegen te gaan.
Mijn eigen gouden stelregel hierbij is: voor de prijs van nieuwe cheape rommel koop je zeer goed "oud" materiaal, als je de tijd neemt om je degelijk te documenteren op voorhand.
Een "adviseur" met ervaring is altijd onbetaalbaar! Heb je die niet, dan moet je 't van je eigen opzoekingen hebben. Met de nodige "snuif zout" natuurlijk...

Mijn ervaring, Maltje: "oude" (lees: eighties, nineties) versterkers met vrij veel power (genoeg voor je eerste repetities, en meer dan zat genoeg om je huisgenoten en buren de stuipen op 't lijf te jagen - 80 Watt is al genoeg) en een héél goede klank- en bouwkwaliteit, worden tegenwoordig met de regelmaat van een klok tweedehands aangeboden op 't net; soms blijven ze zelfs waanzinnig lang te koop staan (omdat niemand die merken nog kent wellicht...) en dan kan je wel eens "een bodje doen".

Ik weet niet wat die Soundwave kost en dat doet er ook niet toe, maar als je wat meer wil op termijn, dan zijn de eerder genoemde Peavey Tnt's zeker een goede en betaalbare optie (ze komen vaak voorbij!), Carlsbro Cobra 90 Bass kan ik je persoonlijk aanraden en vind je af en toe voor een prikje, Laneys heb ik nooit in basversie gehad maar de gitaarbakken zijn onverslijtbaar, verdomd veelzijdig en niet duur, Trace Elliot's uit de nineties zijn regelmatig voor een goede prijs te krijgen en dat is écht wel pro-materiaal... Kortom, op de tweedehandsmarkt vind je versterkers zat die héél betrouwbaar, kwalitatief en goedkoop zijn. Enige reden om een nieuwe te kopen: je rug sparen, want die bakken van de eighties, nineties en ervoor wegen systematisch tien keer meer dan de huidige alternatieven. Maar ze zijn dan ook wel "built like a tank"!

Sukses in ieder geval met je onderneming!
Toonladder??? zijn dat de expo-modellen?

Without deviation from the norm, progress is not possible - Frank Zappa
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7647
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Bericht door MR. LEE »

Een Carlsbro Cobra 90 ,-----die komt helaas niet zo veel meer voorbij op MP .
Zie je d'r wel 1tje, dan is 't wel even opletten , want origineel was deze met een ( H&H ) 15" ,
4 Ohm speaker uitgevoerd.
Heel vaak trof je ze dan aan met een vervangings-luidsreker van 8 Ohm . :cry:
( en daarmee kan ie dan helaas een heel eind minder hard :| )

Overigens is niet alles van Carlsbro erg goed , ---- die fabriek heeft ook best wel maf materiaal geproduceerd :mrgreen:
Gebruikersavatar
Scapal Wedeldi
Berichten: 438
Lid geworden op: 10 feb 2013, 22:27

Bericht door Scapal Wedeldi »

Hmmm... interessante info! Dank daarvoor! (krijg al de kriebels en neig naar schroevendraaier...)
Mijne gaat wel verdomd hard, dank U! Al ging ie wel tien keer harder toen ik er even een Peavey Black Widow 350W in had gestopt - maar die bleek helaas kapot want die viel altijd maar weer uit.
Wel vreemd dat de volume-regeling vooral veel effect lijkt te hebben onderaan, en hoe hoger hoe minder effect - of is dat omdat ik het ding van véél te dichtbij beluister in een te kleine ruimte?

Sorry voor het hijacken Maltje!

Misschien wel interessant voor jou, in combinatie met voorgaand bericht van Mr Lee; ik heb al héél verschillende versies van die 90W bass-Cobra's te koop gezien (niet geprobeerd) - en het lijkt ook wel of Carlsbro een tijdlang alles "Cobra" noemde, want ik heb hier ook een mini-PA die Cobra heet...
Toonladder??? zijn dat de expo-modellen?

Without deviation from the norm, progress is not possible - Frank Zappa
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7647
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Bericht door MR. LEE »

Deze wordt 'r bedoeld :

https://www.metrosounduk.com/carlsbro-co ... bass-combo" onclick="window.open(this.href);return false;

Een Peavey Black Widow wordt ook zowel in 8 Ohm als 4 Ohm uitgevoerd.
Meet maar 'ns op of er nog wel de originele 4 Ohm speaker in die Carlsbro zit. :wink:

Black Widow speakers zijn helemaal niet zo fijn als er wel beweerd wordt.
Ze hebben een hoog rendement , maar klinken niet erg evenwichtig.
Ik hoef ze nooit meer.
Plaats reactie