Defecte Hartke LH500

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Vibes2008
Berichten: 94
Lid geworden op: 12 jan 2008, 22:18

Defecte Hartke LH500

Bericht door Vibes2008 »

Misschien dat iemand het weet? Ik heb een Hartke LH500 die elke keer uitvalt.

Als ik hem aanzet heb ik gewoon geluid, ik speel wat en na ongeveer een minuut begint mijn geluid te storen, soort van ruis en valt uit. Zet hem uit, weer aan, weer geluid, na een minuut... weg geluid.

Weet iemand wat hier aan de hand is? Weet iemand toevallig in de omgeving Zaanstad iemand die basversterkers kan repareren?
Molewijk Guitars MG-JB401-DLX JazzBass - Fender Classic Jazzbass - Squier Vintage Modified Jazz - Yamaha BB5, Back and Forth P-Bass
Hartke LH-1000 - Hartke LH-500 - Hartke HyDrive 410 - Hartke HyDrive 112 - Hartke HA-2000 - Hartke Bass combo
Haico

Bericht door Haico »

Ik heb het vermoeden dat hij warm wordt. Doet de ventilator het nog? De LH500 heeft een luchtfilter aan de voorkant. Maak deze eens schoon? Drogen alvorens je hem terugplaatst!
Gebruikersavatar
Vibes2008
Berichten: 94
Lid geworden op: 12 jan 2008, 22:18

Bericht door Vibes2008 »

Ik kan het proberen, maar het is al direct na de eerste keer dat ik hem aanzet, dan is hij toch niet zo heel heet dat hij al uit zou kunnen vallen?
Molewijk Guitars MG-JB401-DLX JazzBass - Fender Classic Jazzbass - Squier Vintage Modified Jazz - Yamaha BB5, Back and Forth P-Bass
Hartke LH-1000 - Hartke LH-500 - Hartke HyDrive 410 - Hartke HyDrive 112 - Hartke HA-2000 - Hartke Bass combo
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6250
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Bericht door AmericanIdiot »

Klinkt als een los contact / koude soldeerlas. Zou elke ervaren elektronica reparateur moeten kunnen herstellen.
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
robertbass
Berichten: 61
Lid geworden op: 26 jan 2014, 11:22

Bericht door robertbass »

Klink bekend. Ik heb al verschillende Hartke's in mijn handen gehad waarbij de soldeerverbindingen problemen hadden.
Probleem is dat deze versterkers over het algemeen goedkoop gebouwd zijn en er onvoldoende steun is voor zwaardere componenten op de printplaat.
Daardoor komt alle gewicht en trillingen van zwaardere onderdelen op de soldeerverbindingen. Op den duur breken die dus.

Je probleem klinkt bekend, ik heb al verschillende keren gezien dat de spanningsregelaar van de pre-amp los zat.
Even alles langslopen en bijtippen..... dan doet hij het vast weer!
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7691
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Bericht door MR. LEE »

het is juist een heel kien gebouwd versterkertje
en het euvel duidt op een defect component dat verloopt als gevolg van interne warmte


het ding moet aan de scope , toongenerator en dummy-load
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Check de aardeverbindingen; bijna alle Hartkes die ik binnen heb gehad hadden losse of loszittende aardeverbindingen door loszittende schroeven. Aandraaien is dan vaak de oplossing
Gebruikersavatar
Vibes2008
Berichten: 94
Lid geworden op: 12 jan 2008, 22:18

Bericht door Vibes2008 »

Hallo allemaal, bedankt voor alle reacties! Ik ga de simpele dingen zeker proberen, maar laat het denk ik toch zeker door een ervaren techneut checken!

Thanks
Molewijk Guitars MG-JB401-DLX JazzBass - Fender Classic Jazzbass - Squier Vintage Modified Jazz - Yamaha BB5, Back and Forth P-Bass
Hartke LH-1000 - Hartke LH-500 - Hartke HyDrive 410 - Hartke HyDrive 112 - Hartke HA-2000 - Hartke Bass combo
Gebruikersavatar
Vibes2008
Berichten: 94
Lid geworden op: 12 jan 2008, 22:18

Bericht door Vibes2008 »

Even een update na een jaar geleden mijn versterker weg te hebben gebracht naar Ohm Dirk in Amsterdam. De amp was slecht geproduceerd, veel soldeer contactjes op de printplaat zaten los. Echt waardeloos, maar Ohm Dirk heeft alles weer opnieuw gesoldeerd en de amp doet weer zijn werk. Echt een aanrader Ohm Dirk, wat een vakman! Erg goedkoop ook voor al het werk dat hij heeft gedaan! Aanrader!!
Molewijk Guitars MG-JB401-DLX JazzBass - Fender Classic Jazzbass - Squier Vintage Modified Jazz - Yamaha BB5, Back and Forth P-Bass
Hartke LH-1000 - Hartke LH-500 - Hartke HyDrive 410 - Hartke HyDrive 112 - Hartke HA-2000 - Hartke Bass combo
Gebruikersavatar
A-lex
Berichten: 4167
Lid geworden op: 10 dec 2009, 19:49

Bericht door A-lex »

dat de amp zichzelf niet in de vernieling getrokken heeft is een succes !! :)
heb al erger meegemaakt :mrgreen:
"Your inability to invalidate my hypothesis is not at all the same thing as proving it true."
persoonlijk topic...
een goede groove kan je niet kopen...
Plaats reactie