Versterker reparateur omgeving Zaanstad gezocht!

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Vibes2008
Berichten: 94
Lid geworden op: 12 jan 2008, 22:18

Versterker reparateur omgeving Zaanstad gezocht!

Bericht door Vibes2008 »

Hallo, is er iemand die in de omgeving Zaanstad/Alkmaar een versterker-reparateur weet? Ik heb een defecte Hartke LH500 die ik wil laten nakijken en repareren. Iemand een goede suggestie? Ik kom zelf uit Krommenie.
Molewijk Guitars MG-JB401-DLX JazzBass - Fender Classic Jazzbass - Squier Vintage Modified Jazz - Yamaha BB5, Back and Forth P-Bass
Hartke LH-1000 - Hartke LH-500 - Hartke HyDrive 410 - Hartke HyDrive 112 - Hartke HA-2000 - Hartke Bass combo
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7697
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Bericht door MR. LEE »

Ernst Fliek in Schagen is een serieuze vakman met een goede reputatie .
Gebruikersavatar
Jerome
Berichten: 479
Lid geworden op: 01 feb 2007, 15:25

Bericht door Jerome »

Ohm Dirk in Amsterdam-Noord. Ik breng er alles heen tegenwoordig.

Goed, niet te duur, en erg aardige en enthousiaste dude.
Gebruikersavatar
Vibes2008
Berichten: 94
Lid geworden op: 12 jan 2008, 22:18

Bericht door Vibes2008 »

Top bedankt!
Molewijk Guitars MG-JB401-DLX JazzBass - Fender Classic Jazzbass - Squier Vintage Modified Jazz - Yamaha BB5, Back and Forth P-Bass
Hartke LH-1000 - Hartke LH-500 - Hartke HyDrive 410 - Hartke HyDrive 112 - Hartke HA-2000 - Hartke Bass combo
Gebruikersavatar
yhcmarc
Berichten: 3490
Lid geworden op: 20 apr 2005, 10:43

Bericht door yhcmarc »

Jerome schreef:Ohm Dirk in Amsterdam-Noord. Ik breng er alles heen tegenwoordig.

Goed, niet te duur, en erg aardige en enthousiaste dude.
Kom er net weer vandaan :)
https://perimeteraudio.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.reverbnation.com/herder/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://feast.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Vibes2008
Berichten: 94
Lid geworden op: 12 jan 2008, 22:18

Bericht door Vibes2008 »

Even een reactie! Mijn versterker een jaar geleden alweer naar Ohm Dirk gebracht en heeft hem professioneel gerepareerd voor maar 50 euries! Super gast, echt een aanrader!
Molewijk Guitars MG-JB401-DLX JazzBass - Fender Classic Jazzbass - Squier Vintage Modified Jazz - Yamaha BB5, Back and Forth P-Bass
Hartke LH-1000 - Hartke LH-500 - Hartke HyDrive 410 - Hartke HyDrive 112 - Hartke HA-2000 - Hartke Bass combo
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7697
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Bericht door MR. LEE »

dan zal 't dus , achteraf bekeken , ook maar een klein , makkelijk op te lossen defectje zijn geweest.
Gebruikersavatar
Vibes2008
Berichten: 94
Lid geworden op: 12 jan 2008, 22:18

Bericht door Vibes2008 »

Nou heel gemakkelijk was het niet. De soldeercontactjes op de printplaat zaten allemaal los. Slechte productie geweest! Hij heeft alle contactjes opnieuw gesoldeert, is hij uren mee bezig geweest. Vakman, en toch maar 50 euro rekenen!
Molewijk Guitars MG-JB401-DLX JazzBass - Fender Classic Jazzbass - Squier Vintage Modified Jazz - Yamaha BB5, Back and Forth P-Bass
Hartke LH-1000 - Hartke LH-500 - Hartke HyDrive 410 - Hartke HyDrive 112 - Hartke HA-2000 - Hartke Bass combo
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7697
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Bericht door MR. LEE »

Vibes2008 schreef:Nou heel gemakkelijk was het niet. De soldeercontactjes op de printplaat zaten allemaal los. Slechte productie geweest! Hij heeft alle contactjes opnieuw gesoldeert, is hij uren mee bezig geweest. Vakman, en toch maar 50 euro rekenen!
Oke,....'t kan natuurlijk.

Als ie daar echt uren mee bezig is geweest , en z'n kosten van apparatuur , materiaal , huur bedrijfsruimte en uurloon daarin gedekt ziet , dan vind ik dat echt zeer bewonderingswaardig hoor. :wink:
robertbass
Berichten: 61
Lid geworden op: 26 jan 2014, 11:22

Bericht door robertbass »

Vibes2008 schreef:Nou heel gemakkelijk was het niet. De soldeercontactjes op de printplaat zaten allemaal los. Slechte productie geweest! Hij heeft alle contactjes opnieuw gesoldeert, is hij uren mee bezig geweest. Vakman, en toch maar 50 euro rekenen!
Klinkt bekend. Hartke heeft in dat opzicht een reputatie opgebouwd m.b.t. de kwaliteit van de soldeerverbindingen.
Ik heb er al drie in m'n handen gehad waarbij de spanninsgregelaar los zat op de printplaat.....

Voordeel is dus dat ze makkelijk te repareren zijn.... :-)
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7697
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Bericht door MR. LEE »

robertbass schreef:
Vibes2008 schreef:Nou heel gemakkelijk was het niet. De soldeercontactjes op de printplaat zaten allemaal los. Slechte productie geweest! Hij heeft alle contactjes opnieuw gesoldeert, is hij uren mee bezig geweest. Vakman, en toch maar 50 euro rekenen!
Klinkt bekend. Hartke heeft in dat opzicht een reputatie opgebouwd m.b.t. de kwaliteit van de soldeerverbindingen.
Ik heb er al drie in m'n handen gehad waarbij de spanninsgregelaar los zat op de printplaat.....

Voordeel is dus dat ze makkelijk te repareren zijn.... :-)

... de spanningsregelaar of... een spanningsregelaar ?
robertbass
Berichten: 61
Lid geworden op: 26 jan 2014, 11:22

Bericht door robertbass »

Zoekt en gij zult vinden.
Waarschijnlijk EEN spanningsregelaar omdat Hartke's een symmetrische voeding hebben met een 78XX en een 79XX.
Een van de twee dus en met de geconstateerde soldeerkwaliteit waarschijnlijk allebei....
Plaats reactie