TC Electronic Amps

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Vibes2008
Berichten: 94
Lid geworden op: 12 jan 2008, 22:18

TC Electronic Amps

Bericht door Vibes2008 »

Hallo, zijn er mensen die ervaring hebben met TC Electronic amps, zit er over te denken om over te stappen op dit merk.
Voor de grotere gigs de RH750 en voor de kleinere gigs de BH250. Hoor goede verhalen in ieder geval over deze amps!
Molewijk Guitars MG-JB401-DLX JazzBass - Fender Classic Jazzbass - Squier Vintage Modified Jazz - Yamaha BB5, Back and Forth P-Bass
Hartke LH-1000 - Hartke LH-500 - Hartke HyDrive 410 - Hartke HyDrive 112 - Hartke HA-2000 - Hartke Bass combo
Gebruikersavatar
PeterR
Berichten: 2232
Lid geworden op: 17 mei 2008, 16:51

Bericht door PeterR »

Heb zelf de RH450. Wat mij betreft een prima amp. Er staat al het een en ander op dit forum. Gebruik de zoekoptie maar eens. Waarom zou je trouwens naast een rh750 en bh250 nemen? De rh-serie is prima handelbaar. Zonde van je geld naar mijn idee.
Gear: Sandberg California PM4 : Sandberg California Vs4 : TC electronic rh450
Gebruikersavatar
Vibes2008
Berichten: 94
Lid geworden op: 12 jan 2008, 22:18

Bericht door Vibes2008 »

heb regelmatig dubbele optredens waar ik een tweede set nodig heb. de grote set wordt vaak door de crew van mijn band klaargezet op een andere locatie terwijl ik elders ook aan het optreden ben.

op YouTube zie ik veel lovende recensies over TC, dus ben eigenlijk al een beetje om, compact licht en eenvoudig in gebruik.
Het opslaan van settings spreekt mij erg aan. Is dit een handige functie verder?
Molewijk Guitars MG-JB401-DLX JazzBass - Fender Classic Jazzbass - Squier Vintage Modified Jazz - Yamaha BB5, Back and Forth P-Bass
Hartke LH-1000 - Hartke LH-500 - Hartke HyDrive 410 - Hartke HyDrive 112 - Hartke HA-2000 - Hartke Bass combo
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22622
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Heb zelf een RH450 gehad en die voldeed prima qua geluid (al heb ik er ooit eens problemen gehad, plotseling geen power meer en moeten opsturen naar de fabriek, daar moest de print veranderd worden en dat kostte toch rond de 300 euro, niks aan te doen want iemand anders kan die dingen niet repareren en dan zit je met een kapotte versterker opgescheept)...Tuner vond ik erg handig en eigenlijk vond ik 'm ook luid genoeg.
Er is soms wat rumoer over de knopjes die naar verluidt nogal snel afbreken of loskomen maar daar had ik zelf geen last van.
Ook erg handig want ik stak die in het zijvak van mijn gigbag en eigenlijk heb je dan geen tweede versterker nodig want je kan dan met twee speakers werken..(zoveel tijd verlies je nu ook niet met een line of soundcheck).
Die settings heb ik nooit gebruikt, ik wijzig zelden iets en vind verschillende klanken voor mij niet echt nuttig)
what fools these mortals be
Plaats reactie