TC Electronic RH750 vs BH800

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Plaats reactie
taekwondokid
Berichten: 111
Lid geworden op: 29 jun 2011, 02:31

TC Electronic RH750 vs BH800

Bericht door taekwondokid »

Beste mede-bassisten,

Omdat ik binnenkort waarschijnlijk op kamers ga ben ik op zoek naar een lightweight head met headphones ingang zodat ik op mn kamer alsnog kan blijven spelen zonder dat ik mijn medestudenten het leven zuur maak en in de repetitie ruimte ook kan knallen met cabinet er bij. Mijn huidige versterker is een TC Electronic BG250 combo van de eerste generatie. Ik ben zeer tevreden met deze amp, maar besef me tegelijkertijd dat het het geen echte top amp is om het maar zo te zeggen. Ik ben dus ook op zoek naar iets dat kwalitatief beter klinkt. Ik speel veel stijlen maar over het algemeen toch (jazz)funk, motown en rock. Denk aan Marcus Miller, RHCP, Stevie Wonder maar ook Arctic Monkeys, Wolfmother en Led Zeppelin. Ik heb al een Tech 21 VT Bass Deluxe DI die ik fantastisch vind klinken, dus ik hoef niet iets dat een hele goede overdrive moet hebben of perse vintage moet klinken.
Door mijn goede ervaring met TC hebben deze twee versterkers onmiddellijk mijn aandacht gegrepen. Ik hoor hele goede dingen over de RH750, maar ook over de BH800. Het enige vooroordeel dat ik een beetje heb over de BH800 is dat de BH-lijn toch wel de cheapere lijn is van TC en ik wil wel iets van high-quality als ik toch iets koop. Verder vind ik dat mijn BG250 combo af en toe niet helemaal goed door de mix van mijn band heen komt (een best wel luide funk-rock-postpunk formatie), dus ik hoop niet dat dit ook het geval is bij de BH800. Dit kan trouwens ook simpelweg komen door te weinig watts, maar als het in de BH-lijn zelf zit knap ik meteen af op de BH800. Laat het weten als jullie ervaring met een van de versterkers hebben (of beide), je helpt me er echt mee! Als je nog aanbevelingen hebt van andere merken die een beetje aan mijn eisen voldoen zijn die ook zeer welkom (evenals ''algemene'' tips).

Alvast bedankt,

Grt Taewondokid
www.foxlaneband.com
Bassen leren in Nijmegen? www.wiromahieu.com
carstenmolewijk
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 okt 2017, 16:19

Re: TC Electronic RH750 vs BH800

Bericht door carstenmolewijk »

Ik heb zelf de BH800 en de BH550 als backup. Ik ben er erg tevreden over, met geen moeite komt hij door de mix. Veelzijdig. Ben het niet eens met je dat je het de cheapere lijn vindt. Hij kan meten met merken als Markbass en zelfs aguilar. De RH750 heb ik ook gebprobeert, maar te veel gedoe die ledjes, en vaste presets. Ook niet handig als je tijdens het spelen even wat moet aanpassen aan je setting. De BH doet wat hij moet doen, is simpel en doeltreffend en klinkt perfect zowel passief als actief. Mijn Sire bassen klinken super, alsmede mijn Fenders. Ik zou voor de BH gaan. Top en lightweight. Tone prints zijn leuk, maar voegt niet veel toe. Ik hou toch meer van fysieke pedaaltjes, maar de toneprints zijn ok.
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: TC Electronic RH750 vs BH800

Bericht door Rieno »

Ik denk dat hij hier 3 jaar later niet zoveel meer aan heeft :mrgreen: Maar welkom op het forum!
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
gogogordon
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 dec 2017, 11:07

Re: TC Electronic RH750 vs BH800

Bericht door gogogordon »

Tc electronic is een beste versterker heb zelf de bg 250
15 ich.spaeker ...gaat prima mee in de band goed diep en mooi hoog...
Plaats reactie