Basversterking vs Auto's

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.

Hoe zit dat bij jullie?

Mijn basversterking bepaalt welke auto ik rij
48
49%
De auto bepaalt mijn basversterking
23
24%
Ik vervoer mijn eigen bas spul niet
10
10%
Moeders de vrouw bepaalt
16
16%
 
Totaal aantal stemmen: 97

Haico

Basversterking vs Auto's

Bericht door Haico »

Ik ben met een schuin oog naar een nieuwe auto aan het kijken. Ik wil mijn basversterking makkelijk mee kunnen nemen, maar -gezien ik nogal veel rij, en van mooi auto's hou- wil ik óók een auto die 100% naar mijn smaak is. Keuzes, keuzes...
Ik overweeg om de juiste auto te kopen en vervolgens ga shoppen naar nieuwe bas cabinetten die er makkelijk in passen. In plaats van andersom: de keuze van de auto laten afhangen van de basversterking wat ik nu heb. Dat lijkt me logisch in mijn geval.

Gewoon uit interesse: Hoe zit dat bij jullie?
Gebruikersavatar
Meowmix
Berichten: 2472
Lid geworden op: 28 dec 2011, 17:55

Bericht door Meowmix »

Ik had mijn auto voor ik überhaupt ooit een instrument opgepakt had, maar als ik ooit een nieuwe wagen ga halen (en die dag komt steeds dichterbij met een Hyundaitje uit 2000) weet ik wat er in moet passen ;)
Fender MIJ E series Precision | Rickenbacker 2060 JetGlo
Gebruikersavatar
yhcmarc
Berichten: 3490
Lid geworden op: 20 apr 2005, 10:43

Bericht door yhcmarc »

Duidelijk optie 1, auto's (en hoe ze er uit zien) interesseren me 0%, dus dan ga ik voor de optie die voor mij het meest praktische is. Dus ik rij al ruim 10 jaar in een gare peugoet partner :)
https://perimeteraudio.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.reverbnation.com/herder/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://feast.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6725
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Bericht door Stinky »

toevallig vorig jaar een nieuwe auto moeten kopen als vervanger voor een Corsa.

we hebben uiteindelijk voor een Ford Fiesta gekozen zonder die écht uit te testen met al mn cabs.
resultaat: mn kleine set (2x VdK's/Little Mark in tasje/twee bassen in gigbags) past er perfect en makkelijk in en is een vooruitgang tov de eerdere situatie.

mn grote set, 2x Peavey 410TX/6HE case/twee baskoffers, gaat echter met zoveel moeite in en uit de auto dat het totaal niet praktisch is waardoor ik het laatste jaar vrijwel alles op mn kleine set doe, zelfs de grote rock dingen wat niet altijd helemaal ideaal uitpakt.

we hadden twee Corsa's en die van mn vrouw was overleden.
als die van mij komt te overlijden, komt er een tweedehands grijs kenteken diesel combo voor in de plaats en dan ben ik af van al die compromissen.
Gebruikersavatar
baskruit
Berichten: 1199
Lid geworden op: 14 jul 2011, 13:55

Bericht door baskruit »

Mijn lange benen (1m90) plus aanhang (vrouw en kind) bepalen vooral wat voor auto ik rijd. Toch wel minimaal maatje Golf wil er iemand fatsoenlijk achter mij kunnen zitten. Mijn bescheiden rig (110, 112, class D top) krijg ik in een Toyota Aygo nog wel mee. Ergo: Mijn rig past altijd.

"Moeders de vrouw" komt qua keuzes er nog het dichtste bij dus die kies ik maar. :-)
Druk op CTRL-W voor de advanced options
Haico

Bericht door Haico »

yhcmarc schreef:Dus ik rij al ruim 10 jaar in een gare peugoet partner :)
Volgens de wetten van Talkbass mag je jezelf pas muzikant noemen als je rig meer waard is dan je auto. Well done! :D 8) 8)
Gebruikersavatar
yhcmarc
Berichten: 3490
Lid geworden op: 20 apr 2005, 10:43

Bericht door yhcmarc »

hahaha :)
https://perimeteraudio.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.reverbnation.com/herder/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://feast.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7644
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Bericht door MR. LEE »

niks kan zo veel ergernis opleveren , als je bastroep niet in je karretje past :mrgreen:

wil je daar geen problemen mee hebben , dan kan er gelijk een streep qua keuze wbt de meeste leuke modelletjes :(
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15087
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Bericht door padawatje »

Ik heb het geluk dat mijn werkgever mij een auto ter beschikking stelt en als vader van drie opgroeiende kinderen zorg ik er steeds voor dat dat een ruime break of monovolume is (dus: "moeder de vrouw beslist" :mrgreen: ). En vermits ik zelden heel mijn gezin én basgear tegelijkertijd moet vervoeren, heb ik altijd wel plaats in mijn kofferbak voor gear, al dan niet met één of meerdere zetels plat.
Gebruikersavatar
Lonnystingray
Berichten: 2868
Lid geworden op: 18 nov 2006, 18:21

Bericht door Lonnystingray »

Ondanks dat ik het liefste een enorme koelkast (of meerdere) achter me zou hebben, heb ik deze nog nooit nodig gehad.. Ondanks dat ik een (zakelijke) stationwagen rij, zou ik praktisch gezien niet snel een enorm cabinet willen hebben.. Al blijf ik ervan dromen, ik vrees dat ik er gewoon niet gelukkig van ga worden.

Mede daarom speel ik op een praktisch setje, twee 12"cabinetjes en een versteker top, dat past eigenlijk altijd wel in elke auto, en is altijd voldoende geweest voor elke locatie, qua volume.

Haico, als jij zó van auto's houdt, zou ik een setje nemen dat praktisch en flexibel is, en niet ten koste gaat van het soort auto.. just my two cents..
Ik krab waar het jeukt..

Maarten: Wat een ontzettende Stoere-Mannen Bas!

ikke!
Gebruikersavatar
Jerry
Berichten: 2766
Lid geworden op: 17 nov 2006, 11:49

Bericht door Jerry »

Ik heb geen rijbewijs, en dus ook geen auto :mrgreen: Ik mis de optie "de auto's van mijn bandleden bepalen mijn basversterking"

Maar even zonder gijn, wij regelen meestal een klein bestelwagentje als we een gig hebben, de versterkers zelf staan altijd in het oefenhok (want wat moet ik nou op 2 hoog achter met een 200 watt buizenbakbeest door een belachelijk luide 4x10)
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6725
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Bericht door Stinky »

wat me trouwens ook op viel toen ik naar verschillende modellen aan't kijken was, was dat de achterklep vd meeste moderne hatchbacks steeds kleiner wordt en meestal iets taps toeloopt naar onder waardoor het voor mensen met grotere spullen steeds moeilijker wordt om die spullen gemakkelijk achterin te schuiven.

bijna elk merk is qua styling die kant opgegaan wat het zoeken en het aantal mogelijke kandidaten flink beperkt.
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4822
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Bericht door Green Goblin »

Ik heb een 2-zits cabrio....

Daar past in:
  • Een 15" cab
  • Een Hartke versterker
  • Een bas in een tas
  • Een tasje met kabels
En dat zonder de bijrijdersstoel er uit te draaien.

Ik heb ook nog een 4x10, maar die krijg ik er wel in, maar bijna niet meer uit....

En ik heb nu een flightcase om de Hartke heen. Helaas is die daardoor opeens wel substantieel groter geworden... :facepalm:

Ik ben dus bang dat de volgende keer de stoel er wel weer uit moet...
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
Gebruikersavatar
LemmyNL
Berichten: 6142
Lid geworden op: 02 aug 2012, 08:58

Bericht door LemmyNL »

Leuk :)

Mijn eerste auto was een Citroën AX. Met daar de bijridersstoel professioneel uit verwijderd hou je niet alleen zeeën van beenruimte voor de passagiers over, maar past er zelfs een 18"Fender cab in.
Daarna heb ik een tijdlang niets hoeven vervoeren...
Toen had ik een pickup
En nu een Golf station met zonder achterbank en vlakke laadvloer. I'm good for now.
Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer? Ja! Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput!
Bandje: https://www.facebook.com/pages/Peyote-M ... 9105623020
Werk: https://www.tekstenfotografie.nl
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13370
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Bericht door LeftyJ »

Ik wilde graag een stationwagon omdat dat voor de band handig is. Niet per sé omdat ik een grote versterker nodig heb, want dat heb ik helemaal niet. Ik heb een 4x10, maar die gaat 9 van de 10 keer niet mee naar optredens. Ik vind een wat grotere auto ook lekkerder rijden dan een kleine, het weggedrag en veercomfort zijn best wel anders. Verder wordt mijn keuze voor een auto vooral bepaald door mijn lengte: kan ik er goed in zitten met mijn 1,98? Toen ik drie jaar geleden op zoek was naar een nieuwe vielen er om die reden heel wat af :P
Plaats reactie