Basversterking vs Auto's

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.

Hoe zit dat bij jullie?

Mijn basversterking bepaalt welke auto ik rij
48
49%
De auto bepaalt mijn basversterking
23
24%
Ik vervoer mijn eigen bas spul niet
10
10%
Moeders de vrouw bepaalt
16
16%
 
Totaal aantal stemmen: 97

Gebruikersavatar
gilles
Domesticus
Berichten: 14282
Lid geworden op: 06 jun 2004, 22:15

Bericht door gilles »

Mijn gear past precies in mijn Pandaatje, mits ik de bank platgooi. De auto's die ik daarvoor heb gehad, waren wel uitgezocht op inhoud: het was een vereiste van mij dat ik de boel in de kofferbak kon stoppen, zonder dat de bank plat hoefde. De Panda was daar dus een uitzondering in: ik had een goedkope(re) auto nodig, en de rest was daar ondergeschikt aan.
Ik ben nu aan het rondneuzen voor een bedrijfsbus; dat gaat ofwel een Ford Transit, ofwel een Transit Connect worden: en die wil ik van binnen dusdanig gaan intimmeren dat ik plaats genoeg overhoud om mijn spullen er knap in kwijt te kunnen als ze vervoerd moeten worden: zonder dat ik al mijn gereedschap aan de kant hoef te smijten (of zelfs uit de auto moet halen), én dat ik mijn gear kan borgen tegen verschuiven enzo.
Dus in die zin: ja, de keuze van mijn auto hangt wel enigszins af van mijn gear.
de grote storthoop heeft gesproken
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4342
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Bericht door Unlord »

Gelukkig niet van kwaliteit of van het weer:

"In de verte blijft de Transit staan. De regen klettert op het dak. Ik zal nu wel naar huis toe moeten liften. Denk aan jou bij elke stap."

Vrij naar de Amazing Stroopwafels, Oude Maasweg.
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26246
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Een hydraulische Citroën is natuurlijk de ideale muzikantenauto, want hangt niet achterover bij zware belading en veert altijd comfortabel. :wink:
Ik houd bij de aanschaf van een auto wel rekening met het feit dat mijn spullen er in moeten. Alleen bij de aanschaf van de DS destijds kwam dat een beetje op het 2e plan, al bleek dat ik mijn spullen best goed kwijt kon, met een 410 kastje en de top in de kofferbak (die is groter dan je zou vermoeden) en met een andere kast op de achterbank en de baskoffer achter de voorstoelen.
In mijn andere auto's heb ik nooit ruimteproblemen gehad, maar ik wil dan ook altijd een ruime hatchback. Heb nu een C5 berline (geen break dus) en dat is echt een ruimteschip.
In de oertijd (Ford 17M en Ford Taunus :oudezak: ) vervoerde ik trouwens ook gewoon m'n Marshall-kast op de achterbank. Zelfs in een Simca 1000 is dat ooit gelukt. :D
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
Bolobass
Berichten: 2525
Lid geworden op: 13 aug 2011, 12:39

Bericht door Bolobass »

412, 4u rack, baskoffer en tas met meuk. Ruimte over in de mitsubishi outlander (2006 lpg).
Nu hebben we een oldtimer voor het weekend en de lange ritten en ben ik dichter bij huis gaan werken. Het is tijd voor wat anders, op krap budget. Het gezinnetje moet mee kunnen òf de basgear en een krat pils. Automaat, liefst op benzine vanwege de belasting.
Keuze is nu tussen een ford focus wagon en volvo v40 van rond de eeuwwisseling.

Was geld geen issue:
Afbeelding
Of
Afbeelding
Of zo een!
Afbeelding
:kwijl:
Fire is one of my favourite colours. Along with black and camo.
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4600
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Bericht door Hagen »

Wat een leuk draadje is dit.
Ik rij zelf een focus station 2006 en dat is een fijne auto om in te rijden en practies met veel spullen. Natuurlijk droom ik van een kampeerbusje v8 enniet alleen voor de vakanties!
Gebruikersavatar
Mr. Bassman
Berichten: 141
Lid geworden op: 02 aug 2005, 22:50

Bericht door Mr. Bassman »

Tja, ik had ook een station ter beschikking van mijn nu ex-werkgever. Nooit een probleem met vervoer. Nu rijd ik in de Saab cabrio van mijn vriendin en wat blijkt? 4x10 en basgitaar gaan moeiteloos op de achterbank en versterker + pedalboard makkelijk in de achterbak!

En niet onbelangrijk: waarde van spullen is meer dan 2 keer de auto dus dat zit ook goed :dance:
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7185
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Even wat anders...

Bericht door HNZ »

…Niet mijn auto, maar m'n ideale (band) auto: Nissan Navara

Afbeelding

Comfortabel rijden
Alle features die ik wil
Japanse degelijkheid
Voldoende ruimte voor 3
Voldoende ruimte voor onze gear
Gebruikersavatar
Hajvb
Van onderen!
Berichten: 5655
Lid geworden op: 20 jan 2008, 07:01

Bericht door Hajvb »

Ik rij graag en in allerlei auto's. Vanwege het gezin (vrouw, 3 kids en hond) wil ik toch wel graag een flinke wagen hebben. Daarbij drink ik geen alcohol en ben ik dus als het maar enigszins kan, en dat is al snel, de chauffeur voor de band. Wat ik trouwens ook graag doe aangezien ik het liefste zelluf rij.
Nu heb ik vanuit mijn werkgever een nieuwe Renault Clio Estate gekregen (niet mijn eigen keuze maar goedkoper dan een eigen auto). Net aan groot genoeg voor het hele gezin met hond, ik zie de vakantie al met vrezen tegemoet. Dat wordt een dakkoffer op de vouwwagen én op het dak :roll:
Voor de band zal het wat krapper worden, maar mijn eigen gear kan ik met gemak nog kwijt. Als ik zelf weer een auto aan ga schaffen wordt het denk ik een Renault Grand Scenic, dan kan ik de kinders ook nog eens uit elkaar halen als ze weer eens irritant zijn :mrgreen:
Gebruikersavatar
Bolobass
Berichten: 2525
Lid geworden op: 13 aug 2011, 12:39

Bericht door Bolobass »

Haha fantastisch dat verschil in voorkeur, ik griezel van de meeste franse auto's :D
Fire is one of my favourite colours. Along with black and camo.
Gebruikersavatar
Hajvb
Van onderen!
Berichten: 5655
Lid geworden op: 20 jan 2008, 07:01

Bericht door Hajvb »

Dat deed ik vroeger ook om eerlijk te zijn. Maar inmiddels heb ik mijn smaak wel weer bij gesteld.
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23287
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Bericht door rich13 »

Ik ging gewoon op vakantie in mijn Twingo, met vrouw en twee pubers, zonder dakkoffer :)

Mocht het heel erg worden kan ik de Toyato HiLux van mn schoonzus altijd lenen. Dubbel clutch in een pick/up :mrgreen:
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Gebruikersavatar
BassKees
Rots in de branding
Berichten: 7896
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:57

Bericht door BassKees »

In de meeste hatchbacks of stationcars kan ik mijn spullen goed meenemen. Beperkende factor is niet mijn versterking maar mijn contrabas... Voor mij is mijn VW Golf Variant bijna ideaal, de drempel voor de kofferbak is alleen een beetje vervelend af en toe. Heb wel gedacht aan een VW Caddy Combi maar ik heb het idee dat het comfort (zeker op de achterbank) toch wat minder is. Eerst deze maar eens afrijden, heeft nog maar net 3 ton op de teller 8)
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5222
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Bericht door SpcMnk »

Volvo 850 estate met dik 380 op de teller! Tank van een wagen, zuipt als een malle, maar toert ook heerlijk. En ik krijg er belachelijk veel in. Het vul record staat op 3 matrassen van 20x90x200cm, toen zat hij echt goed vol. Mijn gear past met gemak in de kofferbak en dan kan er nog makkelijk het spul van de gitarist bij. Oja, en geen drempel met een relatief lage instap, maken hem makkelijk te laden en lossen.

Ik heb hem ooit gekocht als 2de auto, maar toen de 1ste auto de geest gaf promoveerde hij naar eerste. Als deze sterft komt er zo'n zelfde.
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Haico

Bericht door Haico »

Hagen schreef:Wat een leuk draadje is dit.
Ik vond het ook wel een leuke vraag. :) Het onderwerp is nu van "wat voor auto heb je", ipv "wat is leidend: stack of auto". :D



Ik ben dit tipokc gestart omdat ik met een schuin oog keek naar vervanging van de Peug 406 Coupé. Met 3,5 ton op de teller had ik niet verwacht dat hij moeiteloos door de APK zou komen. Hij zit tegen economisch total loss aan. Echter, hij ging dus wél moeiteloos door de APK. :)

Omdat mijn versterking nooit echt lekker in de 406 Coupé heeft gepast, en dat ik weet dat ik voorlopig met deze auto zal rijden, heb ik het over een andere boeg gegooid. Ik zag op Marktplaats dat Westerhaven Muziek een demo-model Aguilar GS112NT verkocht. Die schuif ik makkelijk in de kofferbak. SWR Henry 4x8" op de achterbank, en scheuren maar. :D Tóch een full stack in een coupé. 8)

Afbeelding
Mikeb
Berichten: 56
Lid geworden op: 15 mar 2011, 03:16

Bericht door Mikeb »

Rij al sinds jaar en dag stations. Eis voor mij voor een auto is 'mijn basinstallatie moet erin passen met mijn bassen en effecten, en iemand naast me'

Ik speel al jaren met 2 buizenversterkers met ieder 1 kast, 1 amp clean voor strak laag, 1 amp dirty met effecten. Vroeger een 1x 15 en een 4x10. Tegenwoordig afhankelijk van de band een 4x 10 en een 1x 12 of een 1x15 en een 1x 12. Net iets compacter. Want behalve minstens 2 bassen en vaak 2 gitaren en 2 pedalenbakken (een van mijn bands is een 2-persoonsband) heb ik ook nog een armoedzaaier van een drummer die het liefst meerijdt met zijn snare, bassdrumpedaal en bekkentas als we voorprogramma spelen. En dat moet dan ook passen. Dat lijkt me al jaren met een meer dan 20 jaar oude VW Passat station. Rijdt prima.

Heb het laatst ook 'op zijn Anvil's' gedaan (voor wie de fantastische docu The Story of Anvil kent), namelijk met mijn oude camper met behalve mijn zut ook het complete drumstel erin. We wilden namelijk zuipen en blijven pitten na de show. Had tot hilarisch effect dat de bassdrum alleen de camper inkon als er 1 rand van afgehaald werd. Dan kon die net door het grootste raam, een camperdeur is namelijk te smal voor een normale bassdrum...
favo basses: Rick 4001, Gibson Thunderbird, MM Stingray 5, Warwick Dolphin, Kramer XL8 fretless, Hamer Standard custom shop 12 string
Plaats reactie