Basversterking vs Auto's
Mijn vriendin en ik betalen samen de auto en dus is het een compromis tussen leuk en praktisch. Als ik bassgear niet in m'n afwegingen meeneem hebben mijn vriendin en ik gelukkig wel het zelfde gevoel over auto's. Daarnaast heb ik al sinds de introductie en aanschaf van Markbass spulletjes een voorliefde voor compact. Zelfs m'n huidige Ampeg rig is compact en zou zelfs nog wel in een iets kleinere auto passen dan de Citroën DS3 die we nu rijden. Toen we die kochten hebben we ook nog een Citroën Nemo geprobeerd (Type kleine Berlingo met grijs kenteken ). Maar de passagiersstoel in zo'n model zit beroerd en is niet verstelbaar(!) Daar rijden we dus niet mee naar Frankrijk zonder gammel te worden en dus werd het de leuke en luxe DS3. Het enige nadeel is inderdaad de 'compacte' achterklep en hoge tildrempel. Mijn Roland rig is redelijk omvangrijk en ook niet echt licht en dus lastig in en uit de auto te krijgen.
- Sjtevel 1984
- Berichten: 2828
- Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06
padawatje schreef:Ik heb het geluk dat mijn werkgever mij een auto ter beschikking stelt en als vader van drie opgroeiende kinderen zorg ik er steeds voor dat dat een ruime break of monovolume is (dus: "moeder de vrouw beslist" ). En vermits ik zelden heel mijn gezin én basgear tegelijkertijd moet vervoeren, heb ik altijd wel plaats in mijn kofferbak voor gear, al dan niet met één of meerdere zetels plat.
zou het raar zijn als ik mijn vrouw in de kofferbak prop en alle resterende beschikbare ruimte voor de bastroep reserveer ?
Moi aussi, maar dan een Citroen Berlingo van 13 jaar .Rijdt lekker, enorm zuinig en er past zoveel inyhcmarc schreef:Duidelijk optie 1, auto's (en hoe ze er uit zien) interesseren me 0%, dus dan ga ik voor de optie die voor mij het meest praktische is. Dus ik rij al ruim 10 jaar in een gare peugoet partner
Hij wordt alsmaar ouder maar wil hem absoluut niet kwijt
Mijn ene Ampeg svt210av cab is op dit moment al meer waard dan de auto
Conclusie: schaf een oud bestelautootje aan of iets wat er op lijkt en daarnaast een hadig gezinsautootje.
Fender American DeLuxe V Jazz bas
Pearl Jazz bas
Contrabas
Harley Benton PJ-75 OW Vintage Series bass
Markbass CMD 121p combo
Markbass LM tube
2 x Ampeg SVT210av
Zoom MS-60b
Roland Micro Cube RX
Fender FXA2 in-ear monitor
Shure PSM300 wireless
Pearl Jazz bas
Contrabas
Harley Benton PJ-75 OW Vintage Series bass
Markbass CMD 121p combo
Markbass LM tube
2 x Ampeg SVT210av
Zoom MS-60b
Roland Micro Cube RX
Fender FXA2 in-ear monitor
Shure PSM300 wireless
Bij de aanschaf van mijn huidige auto bepaalde de contrabas de auto. Die moest erin passen, plus nog twee mensen op de achterbank en de auto moest niet meer brandstof verbruiken dan de vorige. Het werd een Renault megane break.
Nu weet ik dat ik altijd stations wil blijven rijden. Comfort, ruimte, goede wegligging en altijd ruimte.
Met de folkband veel reiskosten uitgespaard omdat we maar een auto nodig hadden.
Nu weet ik dat ik altijd stations wil blijven rijden. Comfort, ruimte, goede wegligging en altijd ruimte.
Met de folkband veel reiskosten uitgespaard omdat we maar een auto nodig hadden.
Gibson LP Junior Tribute DC bass - Epiphone Rivoli ‘97 - Contrabas - Orange AD200B - Ampeg Heritage 810E
Bands:
Them Dirty Dimes
Jonathan Rhodes
Bands:
Them Dirty Dimes
Jonathan Rhodes
Optie 1 was dat indertijd , rij met Citroen C5 break maar eigelijk is dat niet meer nodig daar de band allemaal zonder versterker speelt , kabel in D.I box en klaar geen gesleur en gesleep meer.
Alles wat ik nodig heb zit met de bas mee in de basscase
Alles wat ik nodig heb zit met de bas mee in de basscase
Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding.
Mijn persoonlijkheid is wie ik ben.
En mijn houding hangt af van wie jij bent.
Mijn persoonlijkheid is wie ik ben.
En mijn houding hangt af van wie jij bent.
MR. LEE schreef:padawatje schreef:Ik heb het geluk dat mijn werkgever mij een auto ter beschikking stelt en als vader van drie opgroeiende kinderen zorg ik er steeds voor dat dat een ruime break of monovolume is (dus: "moeder de vrouw beslist" ). En vermits ik zelden heel mijn gezin én basgear tegelijkertijd moet vervoeren, heb ik altijd wel plaats in mijn kofferbak voor gear, al dan niet met één of meerdere zetels plat.
zou het raar zijn als ik mijn vrouw in de kofferbak prop en alle resterende beschikbare ruimte voor de bastroep reserveer ?
Hahahahaha!!
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass
1969 Dynacord Hifi Favorit II
Euphonic Audio NL210.
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass
1969 Dynacord Hifi Favorit II
Euphonic Audio NL210.
Wij hebben 1 auto waar alles makkelijk in past; Mondeo hatchback. Als er heel veel mee moet gaat de bank plat. Ik kies wel een auto voor de basspullen.
Mijn basspullen is meer waard dan de auto iig, dus dan ben ik een echte bassist!
Mijn basspullen is meer waard dan de auto iig, dus dan ben ik een echte bassist!
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass
1969 Dynacord Hifi Favorit II
Euphonic Audio NL210.
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass
1969 Dynacord Hifi Favorit II
Euphonic Audio NL210.
ik heb een aanhangwagen gekocht en een trekhaak laten steken om alles mee te kunnen nemen
"Your inability to invalidate my hypothesis is not at all the same thing as proving it true."
persoonlijk topic...
een goede groove kan je niet kopen...
persoonlijk topic...
een goede groove kan je niet kopen...
Ook ik ben in dubio om een nieuwe auto aan te schaffen. Mijn keus is de combinatie basgear moet er in passen/vrouw beslist mee.
Mijn vrouw en ik zijn liefhebber van de oude Renault Twingo, maar die wordt niet meer gemaakt dus we zijn nu een beetje aan het zoeken. Mijn vrouw wil het liefst zo klein mogelijk, ik wil het liefst een slag(je) groter. En dat is het moment dat mijn argument "mijn bassgear moet er wel in kunnen! "een hele fijne
Mijn vrouw en ik zijn liefhebber van de oude Renault Twingo, maar die wordt niet meer gemaakt dus we zijn nu een beetje aan het zoeken. Mijn vrouw wil het liefst zo klein mogelijk, ik wil het liefst een slag(je) groter. En dat is het moment dat mijn argument "mijn bassgear moet er wel in kunnen! "een hele fijne
Ik speel over een 2x15" cabinet welke precies achterin de Scénic past zonder dat de achterbank naar voren geklapt hoeft te worden.
Mijn spullen staan voorlopig nog in de studio van mijn pa, maar die heeft de tent te koop gezet en met een 2x15 van 55kg elke week twee trappen op en af om hem op zolder op te bergen zie ik niet zitten. Daarom zijn er twee 1x12" cabs van Mesa naar me onderweg op dit moment en kan derhalve de volgende auto een kleinere zijn.
Mijn spullen staan voorlopig nog in de studio van mijn pa, maar die heeft de tent te koop gezet en met een 2x15 van 55kg elke week twee trappen op en af om hem op zolder op te bergen zie ik niet zitten. Daarom zijn er twee 1x12" cabs van Mesa naar me onderweg op dit moment en kan derhalve de volgende auto een kleinere zijn.
De auto's die ik gereden heb zijn allemaal breaks geweest. In de eerste plaats vanwege mijn voorliefde voor dit model, maar vooral ook om al mijn gear mee te nemen zonder bang te zijn dat ik het interieur beschadig om alles maar mee te nemen.
Een echte break zoals de Peugeot 406 familiale of een ouder model Volvo V70 wordt jammer genoeg niet meer gemaakt.
Ik heb me wel altijd afgevraagd of ik niet beter een kleinere auto kon rijden die iets zuiniger was, maar door mijn kort gehouden Volvo V40 was het antwoord negatief.
Vooral door de tildrempel die vaak in hatchbacks aanwezig zijn en zo ook in de V40. Een crime om je spullen makkelijk in en uit te laden.
Een half jaar geleden heb ik de Volvo verkocht en een Peugeot 407 SW Diesel gekocht. Zoals gezegd is het geen echte break meer, maar wel een genot om in te rijden. Alle spullen passen erin. De honden hebben ruimte genoeg en het mooiste van alles is dat ik nu na een half jaar mijn omslagpunt al bijna heb bereikt
Een echte break zoals de Peugeot 406 familiale of een ouder model Volvo V70 wordt jammer genoeg niet meer gemaakt.
Ik heb me wel altijd afgevraagd of ik niet beter een kleinere auto kon rijden die iets zuiniger was, maar door mijn kort gehouden Volvo V40 was het antwoord negatief.
Vooral door de tildrempel die vaak in hatchbacks aanwezig zijn en zo ook in de V40. Een crime om je spullen makkelijk in en uit te laden.
Een half jaar geleden heb ik de Volvo verkocht en een Peugeot 407 SW Diesel gekocht. Zoals gezegd is het geen echte break meer, maar wel een genot om in te rijden. Alle spullen passen erin. De honden hebben ruimte genoeg en het mooiste van alles is dat ik nu na een half jaar mijn omslagpunt al bijna heb bereikt
Drums may get yer foot tapping, but the bass puts the grind in yer behind alt.guitar.bass quote
In onze Skoda Superb (met de achterzetels plat) krijg ik in:
- een 4x10" combo
- een 4x10" cabinet
- een 2x12" gitaarversterker
- 2 bassen in case of 3 bassen in gig-bag
- 1 gitaar in case en 1 gitaar in gig bag
- bak met alle kabels
- gigbag met pedalboard in
- 3gitaarstaander
In onze BMW 5 serie GT (met achterzetels plat) krijg ik in:
- een 4x10" cabinet met flightcase (oversized model)
- case met Ampeg in
- 2 rugzakken met alle kabels
- 3 bassen in case
- 1 gitaar in gigbag
- en ik meen ook nog een guitar/bass chest case in plaats van de cases apart!
- case met pedalboard.
- en wellicht nog meer ook!
In een Renault Grand Scenic krijg je ook wel zoveel in hoor!
- een 4x10" combo
- een 4x10" cabinet
- een 2x12" gitaarversterker
- 2 bassen in case of 3 bassen in gig-bag
- 1 gitaar in case en 1 gitaar in gig bag
- bak met alle kabels
- gigbag met pedalboard in
- 3gitaarstaander
In onze BMW 5 serie GT (met achterzetels plat) krijg ik in:
- een 4x10" cabinet met flightcase (oversized model)
- case met Ampeg in
- 2 rugzakken met alle kabels
- 3 bassen in case
- 1 gitaar in gigbag
- en ik meen ook nog een guitar/bass chest case in plaats van de cases apart!
- case met pedalboard.
- en wellicht nog meer ook!
In een Renault Grand Scenic krijg je ook wel zoveel in hoor!
Sandberg / Dingwall / Quad Cortex