Het is weer zover, op zoek naar een nieuwe basversterker

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
Demonturtle
Berichten: 634
Lid geworden op: 05 jan 2008, 23:29

Bericht door Demonturtle »

Ampeg Micro VR. Mooie Ampeg sound, en zeer draagbaar.
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8242
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

Bericht door Mach1 »

Gisteren heeft Anil hem uitvoerig getest en gekocht. Klonk perfect met zijn P-bas!
Morgen breng ik hem even langs.

Kreeg idd de groeten van je Koen. Groet terug. Bevallen de LAB's nog?

Anil, veel plezier ermee en ik lees je ervaringen hier op het forum wel!
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Hifi Favorit II
Euphonic Audio NL210.
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Top toch!!! It's all rock & roll.... 8x10 achter op de fiets....!!

Afbeelding

Afbeelding
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
koen van soelen
Berichten: 1459
Lid geworden op: 08 jun 2011, 21:38

Bericht door koen van soelen »

Ha kijk zo helpen we elkaar! Brute set hoor, ik ben een beetje jaloers. Maar heb al genoeg troepjens.

De LAB's bevallen prima! Klinken écht wel lekker! Bij één cabinet trilt er een speaker een beetje mee, die moet ik nog even vastzetten. Kleinigheidje. Maar verder, top!

Achterop de fiets... Doet me denken aan toen ik met bandjes begon, ik was een jaar of veertien. Mijn vader had een fietskarretje met deksel gemaakt waarin ik mijn Fender gitaarcombo'tje kon vervoeren, gitaarkoffer met een spanband er bovenop, en zo fietste kleine Koen elke zaterdag naar het oefenhok! Ik zong over de basversterker (want die had twee inputs) - een beginnersdingetje van 15 watt, klonk natuurlijk nergens naar. De microfoonstandaart was een bezemsteel die aan een stoel vastgeknoopt zat. Leuke tijden.
AnilZonderPunt
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 jul 2011, 13:40

Bericht door AnilZonderPunt »

Twee dagen geleden ben ik inderdaad even langs geweest bij Erwin (Mach1) om de Sessionette 4x10 combo + 4x10 kast te testen. Ik was van alle kanten verbaasd over dat ding. Het eerste wat me opviel was hoe goed het er nog uit zag voor een 85'er. Ten tweede hoe compact en handzaam het leek. De speakers liggen dicht op elkaar, waardoor het niet super veel ruimte in beslag neemt. Ik heb het ook even getild, en ik schat dat de combo zo ergens rond de 20-25 kg weegt en de aparte kast nog minder. De gehele set blijkt in een kofferbak van menig auto te passen. Dit doet me trouwens serieus afvragen hoe het komt dat mijn Ashdown kast zoveel zwaarder was en ook meer ruimte in beslag nam. Verder klonk de Sessionette lekker strak en hoefde ik door de uitgebreide EQ-regeling de 'brite'-functie (vergelijkbaar met een treble-boost) van mijn Hartke niet te missen. Het enige minpuntje dan wel is dat er relatief weinig informatie over deze versterker te vinden valt. Gelukkig is dat nog wel enigszins gelukt. Ondanks dit alles heb ik er, tot mijn spijt, op het laatste moment alsnog van af moeten zien.

Toch wil ik Koen nogmaals bedanken voor de tip en ook alle andere forumers die hebben meegedacht. En ook Erwin bedankt natuurlijk voor de gastvrijheid en moeite! De hoeveelheid hulp kwam eigenlijk veel sneller dan ik aanvankelijk verwacht had, zelfs wat sneller dan ik aan kon haha :) Excuses voor de late reactie! Nu wil ik rustig nog even de tijd nemen om me te verdiepen in de overige geadviseerde versterkers en kijken wat de mogelijkheden zijn om deze te testen. Ik had er al wat informatie over op gezocht. De Markbass CMD, SVT210AV kast met Ampeg PF350 top of de Fender Rumble 500 en misschien nog wat anderen leken mij bijvoorbeeld serieuze opties, maar ik heb nog geen kans gehad om ze te testen. Dat wordt dus de volgende stap. Maar aan het einde van de rit worden hier foto's geplaatst :)
Gebruikersavatar
Rob66
Berichten: 437
Lid geworden op: 05 jul 2006, 22:17

Bericht door Rob66 »

Ik heb de MB LMtube, de Ampeg PF350, PF500 en de SVT210av labs. Dus mocht je in de buurt zijn mag je altijd langskomen om te proberen, ruiken, voelen etc. P.s. Het zooitje is niet te koop
Fender American DeLuxe V Jazz bas
Pearl Jazz bas
Contrabas
Harley Benton PJ-75 OW Vin­tage Series bass
Markbass CMD 121p combo
Markbass LM tube
2 x Ampeg SVT210av
Zoom MS-60b
Roland Micro Cube RX
Fender FXA2 in-ear monitor
Shure PSM300 wireless
Haico

Bericht door Haico »

... wat isser gebeurd?

Hij staat nu weer te koop?!
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15092
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Bericht door padawatje »

Haico schreef:... wat isser gebeurd?

Hij staat nu weer te koop?!
Zie hierboven :
AnilZonderPunt schreef:Ondanks dit alles heb ik er, tot mijn spijt, op het laatste moment alsnog van af moeten zien.
Het ziet er een geweldige set uit voor die prijs. Heeft vast z'n merknaam niet mee.
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 5528
Lid geworden op: 29 mar 2009, 09:38

Bericht door Herman »

Je mag mijn rumble 500 combo ook uitgebreid testen hoor! Ben alleen bang dat ik niet erg in de buurt woon....
AnilZonderPunt
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 jul 2011, 13:40

Bericht door AnilZonderPunt »

Rob66 schreef:Ik heb de MB LMtube, de Ampeg PF350, PF500 en de SVT210av labs. Dus mocht je in de buurt zijn mag je altijd langskomen om te proberen, ruiken, voelen etc. P.s. Het zooitje is niet te koop
Monkey schreef:Je mag mijn rumble 500 combo ook uitgebreid testen hoor! Ben alleen bang dat ik niet erg in de buurt woon....
Dat is heel lief van jullie, dank jullie wel! Jammer genoeg zijn Purmerend en Oosterwolde wel erg ver inderdaad. Purmerend zou nog ooit kunnen wanneer ik ooit bij een vriend of vriendin langs ga in Amsterdam, maar Oosterwolde zal ik waarschijnlijk niet zo snel komen haha. Toch heel erg bedankt voor het aanbod :) Ik zal het onthouden! :)

Ik ben eigenlijk van plan binnenkort een keertje langs te gaan bij Paul's Bass Matters, ik zag dat ze daar ook aardig wat leuk spul hebben liggen!
Laatst gewijzigd door AnilZonderPunt op 06 feb 2015, 01:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
bobbelmans
Berichten: 3931
Lid geworden op: 30 mei 2007, 10:27

Bericht door bobbelmans »

Nou, van mijn spullen blijf je af hoor! :mrgreen:

Heel veel succes en plezier met je zoektocht!

Edit;
Ik denk dat dit misschien wel iets voor je kan zijn qua geluid, prijs en je verdere vereisten;
https://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-i ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;

Zowiezo lijkt me een losse top handiger als je veel met openbaar vervoer moet doen. In veel gevallen staat er ergens wel een cab. Zo niet kun je het hele zwikkie op een steekkarretje doen.
face down in the dirt
DiMarco

Bericht door DiMarco »

Nieuw komt idd de Rumble 500 in aanmerking maar ook Ampeg BA-115 V2 en Ashdown Rootmaster MAG-C115-420 combo's.
Zelf zou ik niet snel voor een 2x10" combo gaan maar liever 1x15". 2x10 gaat het niet trekken naast onze drummer.

Mijn persoonlijke voorkeur gaat in dit geval en budget uit voor de Ampeg als het nieuw spul moet zijn.
Maar: Tweedehands vind je eerlijkgezegd veel betere opties voor hetzelfde bedrag.
Gebruikersavatar
koen van soelen
Berichten: 1459
Lid geworden op: 08 jun 2011, 21:38

Bericht door koen van soelen »

Fender Ruble, ook vet inderdaad.
Laatst gewijzigd door koen van soelen op 05 feb 2015, 16:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 5528
Lid geworden op: 29 mar 2009, 09:38

Bericht door Herman »

DiMarco schreef:Nieuw komt idd de Rumble 500 in aanmerking maar ook Ampeg BA-115 V2 en Ashdown Rootmaster MAG-C115-420 combo's.
Zelf zou ik niet snel voor een 2x10" combo gaan maar liever 1x15". 2x10 gaat het niet trekken naast onze drummer.

Mijn persoonlijke voorkeur gaat in dit geval en budget uit voor de Ampeg als het nieuw spul moet zijn.
Maar: Tweedehands vind je eerlijkgezegd veel betere opties voor hetzelfde bedrag.
Dan zou die Rumble met z' 2x10 je best wel eens meevallen denk ik... Dat ding gaat hard! :jam:
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Hij had die Session moeten kopen...
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Plaats reactie