Het is weer zover, op zoek naar een nieuwe basversterker

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
tieleman
Berichten: 3373
Lid geworden op: 14 jan 2012, 12:19

Bericht door tieleman »

Handiger qua aansluitingen? Een SVT-CL heeft ook gewoon speakon toch, of bedoel je dat niet? Verder is er bij Ampeg weinig full-tube keus verder dan een SVT (300 watt, in welke uitvoering dan ook) of een V4 (100 watt, ook in verschillende uitvoeringen/reissues).

Mijn eigen voorkeur zou uitgaan naar de V4 reissue (qua looks/gewicht/sound), maar ik heb ook geen 300W buizen amp nodig. En die nieuwe V4 reissue is tamelijk GAS-opwekkend, maar goed, voor thuis hou ik het nu bij deze 50-watter (met een leuk baskabinetje eronder). ;)

Afbeelding
Laatst gewijzigd door tieleman op 07 jun 2015, 22:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Meowmix
Berichten: 2472
Lid geworden op: 28 dec 2011, 17:55

Bericht door Meowmix »

De V4B reissue draait zonder mismatch een 8 ohm cab, da's wel een plusje. En naast de V4B / CL heb je nog de VR en de 2 (pro), hoewel die allemaal 300w zijn en dat me erg veel lijkt (en ook hun gewicht hebben ze niet mee + niet lekker matchen met 8 ohm cabs). Zit ook met budget, wil voor zo'n 1750 euro (edit: incl. cab) wel klaar zijn en bijv. de Fender 100T is gelijk al erg duur dan. :)

Eigenlijk past die V4B reissue goed, behalve als mensen hier al kunnen roepen dat het qua volume net niks is. Vind op Talkbass wel wat reviews, meeste mensen vinden 'm hard genoeg. Maar nieuw zijn ook die erg prijzig. :)
Fender MIJ E series Precision | Rickenbacker 2060 JetGlo
Gebruikersavatar
tieleman
Berichten: 3373
Lid geworden op: 14 jan 2012, 12:19

Bericht door tieleman »

Ach ja, de SVT-VR, rrrrrr.... Doet het wel voor mij hoor. ;) Maar als je op schappelijk niveau speelt lijkt me de 100W V4 ook wel voldoende toch?
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4608
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Bericht door Hagen »

Hagen schreef:
Wiro schreef:Zo, da's een prachtig setje. Gefeliciteerd!
Zal nog niet meevallen om hierbij een betaalbare 15" te vinden die de Epifunky eer aandoet.

Of zou dit een redelijk alternatief kunnen zijn?
https://www.tweedehands.nl/muziek/muziek ... 77554.html
Ik zag een Markbass STD 151 HR en de door Wiro genoemde Eden 2x12.
Als ik de Epi 2x10 niet had, was de Eden eerste keus. Toch lijkt het mij een betere aanvulling op de Epi om een 1x15 erbij te zetten.
Wat is jullie mening?
Wie heeft ervaring met Markbass? Wat is het karakter, toon, degelijkheid?
Waar staat het merk tov Eden?
Gebruikersavatar
Chino
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 nov 2008, 13:19

Bericht door Chino »

Meowmix schreef:De V4B reissue draait zonder mismatch een 8 ohm cab, da's wel een plusje. En naast de V4B / CL heb je nog de VR en de 2 (pro), hoewel die allemaal 300w zijn en dat me erg veel lijkt (en ook hun gewicht hebben ze niet mee + niet lekker matchen met 8 ohm cabs). Zit ook met budget, wil voor zo'n 1750 euro (edit: incl. cab) wel klaar zijn en bijv. de Fender 100T is gelijk al erg duur dan. :)

Eigenlijk past die V4B reissue goed, behalve als mensen hier al kunnen roepen dat het qua volume net niks is. Vind op Talkbass wel wat reviews, meeste mensen vinden 'm hard genoeg. Maar nieuw zijn ook die erg prijzig. :)
De ampeg v4bh lijkt precies dezelfde amp te zijn, maar dan in een classic behuizing. draait ook op 8 ohm. En heeft meer dan voldoende volume.
Gibson LP Junior Tribute DC bass - Epiphone Rivoli ‘97 - Contrabas - Orange AD200B - Ampeg Heritage 810E

Bands:
Them Dirty Dimes
Jonathan Rhodes
Gebruikersavatar
Marvanni
Berichten: 60
Lid geworden op: 08 jan 2012, 22:55

Bericht door Marvanni »

Meowmix schreef:De V4B reissue draait zonder mismatch een 8 ohm cab, da's wel een plusje. En naast de V4B / CL heb je nog de VR en de 2 (pro), hoewel die allemaal 300w zijn en dat me erg veel lijkt (en ook hun gewicht hebben ze niet mee + niet lekker matchen met 8 ohm cabs). Zit ook met budget, wil voor zo'n 1750 euro (edit: incl. cab) wel klaar zijn en bijv. de Fender 100T is gelijk al erg duur dan. :)

Eigenlijk past die V4B reissue goed, behalve als mensen hier al kunnen roepen dat het qua volume net niks is. Vind op Talkbass wel wat reviews, meeste mensen vinden 'm hard genoeg. Maar nieuw zijn ook die erg prijzig. :)
Ik heb een paar maanden geleden de V4B/212AV set gekocht.
Met -20 decibel oordoppen in, is ie nog retehard. En hij is goed te tillen :)

Zie ook hier : https://www.basgitaarforum.nl/viewtopic.php?f=5&t=57684" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
tieleman
Berichten: 3373
Lid geworden op: 14 jan 2012, 12:19

Bericht door tieleman »

Chino schreef:De ampeg v4bh lijkt precies dezelfde amp te zijn, maar dan in een classic behuizing. draait ook op 8 ohm. En heeft meer dan voldoende volume.
Van wat ik er van begreep (van internet, dus neem gerust met een pak zout) is dat er wel degelijk verschil qua sound zit tussen de "nieuwe" V-4B en de oudere (2008?) reissue, de V4BH. Heeft iemand ze wel eens vergeleken?
Gebruikersavatar
Meowmix
Berichten: 2472
Lid geworden op: 28 dec 2011, 17:55

Bericht door Meowmix »

Helaas is de V4B reissue / 212 set van MP verdwenen zonder enig bericht (vreselijk irritant, als je niet geïnteresseerd bent of al een deal hebt staan, kan je dat ook gewoon in één zin terugmailen) dus ik moet nog even kijken hoe het uit gaat pakken... Een nieuwe V4B is nog altijd bijna €1400, een tweedehands CL heb je al voor 1100 :| Maar vind zowel de looks als het gewicht van de V4B reissue geweldig, en als ik je mening over het volume zo hoor is 't ook genoeg :)
Fender MIJ E series Precision | Rickenbacker 2060 JetGlo
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4608
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Update en vraag:

Bericht door Hagen »

Wiro schreef:
Zal nog niet meevallen om hierbij een betaalbare 15" te vinden die de Epifunky eer aandoet.
Of zou dit een redelijk alternatief kunnen zijn?
https://www.tweedehands.nl/muziek/muziek ... 77554.html

Ik zag een Markbass STD 151 HR <OP GEBODEN> en de door Wiro genoemde Eden 2x12.
Als ik de Epi 2x10 niet had, was de Eden eerste keus. Toch lijkt het mij een betere aanvulling op de Epi om een 1x15 erbij te zetten. Klopt dat?

MIJN VRAAG: nav bovenstaande: Wie heeft ervaring met Markbass? Wat is het karakter, toon, degelijkheid?
Waar staat het merk tov Eden?
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7209
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Bericht door HNZ »

Hagen schreef: MIJN VRAAG: nav bovenstaande: Wie heeft ervaring met Markbass? Wat is het karakter, toon, degelijkheid?
Waar staat het merk tov Eden?
Ik heb wel ervaring met Markbass, maar niet met Eden. Ik vind de Markbass versterkers heel fijn, maar heb er niet de sound uitgekregen die ik wilde. Ter vergelijking: Mijn sound komt toch uit een Ampeg (ook de ss).
De speakers van Markbass vind ik wisselend. De backported/vented vond ik ronduit slecht klinken. Ik heb alleen ervaring met de 10" en 12". En daarvan vond ik de front ventend 10" kasten het beste klinken. Volgens mij is het een degelijk merk. Ik heb nooit issues gehad met Markbass spullen, maar of dat iets zegt over de degelijkheid weet ik niet.
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Afbeelding

De nieuwe Ampeg BA series zijn echt heel interessant. solidstate, scrambler circuit (overstuurd ampeg geluid uit een ingebouwde stompbox circuit).

Te gekke combo reeks.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4608
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Deze is het geworden

Bericht door Hagen »

image.jpg
Zondag de Markbass opgehaald. Wat een kanon! Het is de Standard 151 HR.
Net even met de Epi samen aan de amp gelegd :jam:
Morgenavond als set bij de repetitie uitproberen. Op onze weegschaal is ie 23 kilo. Ook dat is fijn.
Er zit nog een level control draaiknop aan de zijkant. Zal voor de tweeter zijn? Draai ik in deze opstelling dicht want heeft de Epi ook al. Deze cab is voor het diepste laag.
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2828
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Bericht door Sjtevel 1984 »

Correct, deze is voor de tweeter.
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
Tunelow
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 apr 2009, 12:17

Het is weer zover, op zoek naar een nieuwe basversterker

Bericht door Tunelow »

Hallo, nog geinteresseerd in Epifunky? Ik heb en 1x15, 2x10 en 4x10 cab te koop, ook nog een 2x10 combo.
Alles nieuw in doos, leuke priijzen.
Groet, Paul
'keep it low'
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2828
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Het is weer zover, op zoek naar een nieuwe basversterker

Bericht door Sjtevel 1984 »

Daar hebben we een apart gedeelte voor: viewforum.php?f=2
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Plaats reactie