Het is weer zover, op zoek naar een nieuwe basversterker

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4608
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Bericht door Hagen »

Dank voor jullie antwoorden, Mr Lee, Wiro en Muziekschuur. Daar helpen jullie mij goed mee!

Die Warwick ga ik afblazen. Dat vermogenverlies kwam ik in meer reviews tegen. Als het geluid dan ook nog wollig is zou ik zelfs zonder noodzakelijk gepruts niet mijn geluid terugvinden. :nono:

Bij wat meer ruimte in mijn muziekkamer en tussenwervelschijven zou ik zeker voor de Dynacord gaan. Al vanaf de omschrijving van Mr Lee was dat erg verleidelijk. :kwijl: al is er risico bij technische issues.

Dan is het nu tussen de Trace en een TC BG250. De voorwaarde is bij die laatste wel dat ik de Roland 100W voor een redelijke prijs kan verkopen. De Trace zou in de woonkamer komen want 36 kg naar een al volle muziek/werk/hobbykamer tillen, heeft alleen maar nadelen. De Trace in de woonkamer heeft dat ook. Mijn lief vindt dat niet leuk :roll:

Dat geeft duidelijkheid en een volgende vraag:
de Roland gaat op Marktplaats en ik ga me verdiepen in de opties van de 3 speakermaten van die TC's. Klopt mijn idee dat voor de attack van de ATK de 15 inch minder geschikt is dan de 210 of 1x12? We spelen Rock, waarbij ik fingerpick en hopelijk mijn techniek met een plectrum kan uitbreiden.
Gebruikersavatar
Chino
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 nov 2008, 13:19

Bericht door Chino »

Het hangt echt vd soort 15 inch kast. Zou prima kunnen werken. Zelf vind ik 1x12 en 2x10 snel te weinig voor in band verband (Edit: in een rockband), uitzonderingen daar gelaten.
Ik zou voor 4x10 of 1x15 gaan. En goed testen, want je hebt duidelijk een idee van hoe het moet klinken.
Gibson LP Junior Tribute DC bass - Epiphone Rivoli ‘97 - Contrabas - Orange AD200B - Ampeg Heritage 810E

Bands:
Them Dirty Dimes
Jonathan Rhodes
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Gezien de kamer & het tillen 2x 1x12 en een losse class D top.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4608
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Bericht door Hagen »

Hallo meedenkers, soms raken zaken in een stroomversnelling. Ik hoop morgen een nieuwtje te hebben hier ..
Van max 19 kilo en verder wachten we even af :jam:
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4608
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Bericht door Hagen »

image.jpg
YES ! Epifunky 2x10 met Fender Rumble 350

Gisteren kwam op marktplaats een aanbod voorbij waar ik gelijk op in ben gegaan. Vanmorgen heb ik die opgehaald. Na een kwartiertje testen hoorde ik al wat ie kon en gelijk de deal afgerond.
Dit viel zo goedkoop uit dat ik na het verkopen van de Roland 100 gelijk verder kijk voor een passende 15 inch. Natuurlijk kan het nog zwaarder maar voor dit bandje is dit meer dan goed.
Cab is 19 kg en Amp nog geen 4kg. Echt zgan met nog label aan de Epi en boekje en tas bij de Amp.
Gebruikersavatar
BassKees
Rots in de branding
Berichten: 7925
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:57

Bericht door BassKees »

Mooi compact setje Hagen, gefeliciteerd! Ga je eerst proberen of de 2X10" voldoende is of wil je er sowieso een 15"-er bij?
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4608
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Bericht door Hagen »

Voor de band repetities kan ik me hier nog mee redden. Ik wil er wel een 15'' bij :jam:
Gebruikersavatar
Wiro
Berichten: 2304
Lid geworden op: 05 jan 2006, 13:57

Bericht door Wiro »

Zo, da's een prachtig setje. Gefeliciteerd!
Zal nog niet meevallen om hierbij een betaalbare 15" te vinden die de Epifunky eer aandoet.

Of zou dit een redelijk alternatief kunnen zijn?
https://www.tweedehands.nl/muziek/muziek ... 77554.html
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4608
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Bericht door Hagen »

Dank je Wiro, ook voor je adviezen.

Eh ...ik weet eigenlijk niet precies waar ik opletten moet met ohms en vermogen. kan zo'n Eden eraan? En waar ligt de grens?
De verkoper had er ook een 15" bij,maar twijfelt nog over verkoop. Ik heb hem gezegd dat hij me altijd mag bellen als hij die kwijt wil. Ook een Eden.
Gebruikersavatar
Wiro
Berichten: 2304
Lid geworden op: 05 jan 2006, 13:57

Bericht door Wiro »

Altijd leuk om mee te denken.
't Staat in de manual pag. 6:
https://support.fender.com/manuals/bass_ ... _rev-A.pdf

Nu heb je één cab van 8 ohm, 250 watt. Dit sluit mooi aan op de specificaties van de amp.
Een eventuele tweede cab moet ook 8 ohm zijn, zodat de versterker een load ziet van 4 ohm (het verhaal van de twee stromende beekjes naast elkaar die de dubbele hoeveelheid water kunnen verwerken). Hierdoor kan de versterker zijn volle vermogen kwijt waarvan elke cab ongeveer de helft voor z'n kiezen krijgt.
Zoek dus naar een 8 ohm cab die 250 of 350 watt RMS aankan.
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4608
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Bericht door Hagen »

Thanks!
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4608
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Bericht door Hagen »

Wiro schreef:Zo, da's een prachtig setje. Gefeliciteerd!
Zal nog niet meevallen om hierbij een betaalbare 15" te vinden die de Epifunky eer aandoet.

Of zou dit een redelijk alternatief kunnen zijn?
https://www.tweedehands.nl/muziek/muziek ... 77554.html
Ik zag een Markbass STD 151 HR en de door Wiro genoemde Eden 2x12.
Als ik de Epi 2x10 niet had, was de Eden eerste keus. Toch lijkt het mij een betere aanvulling op de Epi om een 1x15 erbij te zetten. Wie heeft ervaring met Markbass? Wat is het karakter, toon, degelijkheid? Waar staat het merk tov Eden?
Gebruikersavatar
Meowmix
Berichten: 2472
Lid geworden op: 28 dec 2011, 17:55

Bericht door Meowmix »

Heb net mn versterking de deur uitgedaan en wil nu aan de Ampeg buizen. Heb nu de V4B reissue met 212AV op 't oog. Iemand 'n idee of dat iets is voor iemand met twee zeer verschillende rockbands die op net-niet-oordopniveau repeteren en spelen?
Fender MIJ E series Precision | Rickenbacker 2060 JetGlo
Gebruikersavatar
tieleman
Berichten: 3373
Lid geworden op: 14 jan 2012, 12:19

Bericht door tieleman »

Volgens mij ben je op MP al aan het bieden toch? ;) Dus de keuze lijkt me al gemaakt.
Gebruikersavatar
Meowmix
Berichten: 2472
Lid geworden op: 28 dec 2011, 17:55

Bericht door Meowmix »

Jah maar drie mailtjes zonder reactie later kijk ik nog even rond & er staat ook een CL voor 1100 op MP. Vind de V4B reissue mooier/handiger qua aansluitingen, maar ja :P
Fender MIJ E series Precision | Rickenbacker 2060 JetGlo
Plaats reactie