Het is weer zover, op zoek naar een nieuwe basversterker

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
Jippiejajee
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 mei 2013, 17:47

Het is weer zover, op zoek naar een nieuwe basversterker

Bericht door Jippiejajee »

Hoi,

Na jaren beunen op mn roland supercube ben ik nu toch op zoek naar een nieuwe amp, vanwege behoefte aan een andere sound.
Voor mn gewone gitaar (het is een zonde, ik weet het) gebruik ik altijd graag mijn Fender blues deluxe reissue (met nog wat mods, maar niets heftigs). Op internet wordt vaak moord en brand geschreeuwd over het inpluggen van je bas op een gitaarversterker, maar een hele enkele keer kan ik de verleiding toch niet weerstaan, want die precision klinkt zo heerlijk over die gitaarbuizen :kwijl:

Ik zoek dus een basamp die een beetje dezelfde sound geeft. Voor mn blues deluxe heb ik ooit 450€ (tweedehands) betaald, wat toen mn maximale budget precies haalde. Ik wil ook niet meer uitgeven dan dat voor een nieuwe basversterker, ik zoek t wederom op de tweedehands markt, maar ik richt eigenlijk op 350-400. Een specifieke advertentie is mooi, maar zeker niet nodig. Ik gewoon graag een idee van waar ik t moet zoeken en wat leuk is om te proberen in de muziekwinkel. Met een beetje advies van jullie hoef ik misschien niet bij 0 te beginnen met zoeken.
Mijn genre is voornamelijk jazz (precision + flatwounds) en beetje funk, maar nauwelijks slap e.d., alleen voor de grap af en toe. ik zoek voornamelijk een warme klank, zo eentje die voelt zoals t voelde toen je moeder je over je rug aaide toen je nog een klein kind was :wink:

Barst los aub!

Groeten
Jippe
Yamaha TRB5PII
Squier VM Precision PJ
Yamaha BB414
Zelfbouw strat

Aguilar TH500 & DB112
Fender 65 Princeton Reverb Reissue
High Camp
Berichten: 136
Lid geworden op: 26 jan 2014, 19:31

Het is weer zover, op zoek naar een nieuwe basversterker

Bericht door High Camp »

Ik ben zelf erg enthousiast over Ampeg.
Misschien een Ampeg Portaflex versterker met Cabinet tweedehands?

Bijvoorbeeld deze:
https://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-i ... =lr&pos=30

Ik heb verder geen connectie met de aanbieder, en wellicht zijn er nog meer opties, maar het was dan ook een voorbeeld.
Succes met de jacht!
Plaats reactie