vintage peavey/earth fan topic

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Klopt, en de distortion op de standard en de festival toppen zijn niet te vergelijken
Gebruikersavatar
Goose
Berichten: 2177
Lid geworden op: 03 aug 2004, 22:59

Bericht door Goose »

Aha, op de Mark amp dus niet. Ik wist dat er nog 1 was, en dat is dus Centurion.
-Standard
-Festival
-Centurion
Waarin verschillen ze qua geluid van de overdrive? Kan ik ze vergelijken met andere overdrives?
-Fender Vintera P
-Gretsch G5442BDC
-Randall RB500
-Dynacord Exquisit
-Eden 212
-Peavey 115 (Eminence Kappa Pro 15)
-en teveel effect pedalen....
dirk78
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 feb 2015, 11:47

Bericht door dirk78 »

Net een Tmax met TX 2x10 en BW 1x15 cab gekocht. Is m;n eerst amp, was een goede prijs. Eerste indruk: lekker, kan neutraal maar ook flink kleuren en gaat tyfus hard. Ik heb in een repetitie ruimte ook over een 4x10 van markbass gespeeld en die had wat meer druk leek het. gut punch ofzo. Maar goed, de inregelmogelijkheden moeten nog wennen, iemand nog tips en tricks?
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Goose schreef:Aha, op de Mark amp dus niet. Ik wist dat er nog 1 was, en dat is dus Centurion.
-Standard
-Festival
-Centurion
Waarin verschillen ze qua geluid van de overdrive? Kan ik ze vergelijken met andere overdrives?
Qua geluid zijn ze eigenlijk compleet anders. Ze zijn daardoor moeilijk te vergelijken.

Vergelijken met andere OD's is verder moeilijk omdat ze op hoge voltages lopen (waardoor de clipping net wat forser moet zijn om de drempelvoltages te benaderen)
Gebruikersavatar
ejp
Berichten: 840
Lid geworden op: 24 mar 2014, 14:13

Bericht door ejp »

mijn 2 e tnt 130 in een ander jasje..

kast was helemaal gaar.
nu een losse top en kast.
amp had ook rechts een gat, maar dicht getaped, en een speaker uitgang gemaakt.

heet nu de "smurf"

EJ
Fender Precision Players lefty
Maruszczyk Elwood 4 p lefty
Markbass LM 250 Black
TCE Bam 200
Box TCE BG250-115
Box Eden 15 inch
Hartke HD25
Behringer bxr1800h
Gebruikersavatar
Goose
Berichten: 2177
Lid geworden op: 03 aug 2004, 22:59

Bericht door Goose »

Twijfel, twijfel. Op marktplaats staan nu te koop:
-centurion mark 3
-bass series 400
-musicion mark 3
Welke kunnen jullie aanraden, en waarom?
-Fender Vintera P
-Gretsch G5442BDC
-Randall RB500
-Dynacord Exquisit
-Eden 212
-Peavey 115 (Eminence Kappa Pro 15)
-en teveel effect pedalen....
Gebruikersavatar
MVD
Berichten: 451
Lid geworden op: 06 mar 2007, 10:59

Bericht door MVD »

Goose schreef:Twijfel, twijfel. Op marktplaats staan nu te koop:
-centurion mark 3
-bass series 400
-musicion mark 3
Welke kunnen jullie aanraden, en waarom?
Ik heb zelf ervaring met de Musician en de Bass 400. Als eerste had ik de Musician, maar die heb ik weggedaan omdat 'ie niet bassig genoeg klonk. Hij wordt omschreven als "instrument amplifier", en het is inderdaad een all-round geluid dat er uitkomt. Het is wél een gaaf ding. Heb er laatst nog over gespeeld (gitaar) bij een optreden, klonk lekker. En het is Peavey, dus het gaat lekker hard.
De Bass serie, die klinkt lekker bassig en is eenvoudig te bedienen. Er zijn twee kanalen die je ook tegelijk kan gebruiken, geeft mogelijkheden voor je geluid.
En ook hier weer: veel volume!
Concreet: als het echt louter gaat om basgenot: kies voor de Bass Series. Speel je ook gitaar, of is je ideale bas geluid wat meer mid/hoog, dan zou je ook de Centurion of Musician kunnen nemen. Centurion heeft wel minder vermogen.
Kustom IV top
Peavey 215 cabinet
Youtube kanaal SCMB, bass/drums noiseduo: https://www.youtube.com/channel/UCCauY8 ... ijWA-QDC6g :jam:
Verse noise: https://juliemittens.bandcamp.com/album/shortcuts
Scheurijzer
Berichten: 339
Lid geworden op: 16 dec 2004, 17:36

Bericht door Scheurijzer »

Goose schreef:Twijfel, twijfel. Op marktplaats staan nu te koop:
-centurion mark 3
-bass series 400
-musicion mark 3
Welke kunnen jullie aanraden, en waarom?
Ik sluit me grotendeels aan bij MVD hierboven.
Heb zelf een centurion MK III gehad en dat zijn heel leuke dingen, maar inderdaad niet super veel vermogen. Nooit tekortgeschoten, maar ik speelde er dan ook niet mee op asociaal hoge volumes. Weet niet wat jij ermee van plan bent.

Over een "bass series 400" heb ik ook al eens een paar gespeeld en dat was best leuk. Punt. Niet meer of minder :-).

Mijn aanrader zou een MK IV van Peavey zijn. Onverwoestbare versterkers, mogelijkheden en (imho) vermogen zat. Met de footswitch erbij helemaal te gek. Die switch is eventueel zelf te maken.
Gebruikersavatar
Goose
Berichten: 2177
Lid geworden op: 03 aug 2004, 22:59

Bericht door Goose »

En nu op MP een Standard 260, 400 watt. Met distortion en reverb. Is dat net als die musician niet specifiek voor bass bedoelt?
-Fender Vintera P
-Gretsch G5442BDC
-Randall RB500
-Dynacord Exquisit
-Eden 212
-Peavey 115 (Eminence Kappa Pro 15)
-en teveel effect pedalen....
Scheurijzer
Berichten: 339
Lid geworden op: 16 dec 2004, 17:36

Bericht door Scheurijzer »

Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Scheurijzer schreef:Of deze F-800b op 2dehands.be?
mooi
Gebruikersavatar
Gerb
Berichten: 2328
Lid geworden op: 12 jun 2008, 17:55

Bericht door Gerb »

Bernardduur schreef:
Scheurijzer schreef:Of deze F-800b op 2dehands.be?
mooi
Ik ga er morgen naar kijken en evt. kopen. :) Ben benieuwd!

Gerbens' Topic
wombatboter schreef:Maar effecten openen zeker je geest (én ledigen je portefeuille)
Sanders over m'n baard schreef:Een beetje de Chriet Titulaer van BGF, minus de zachte G.
Gebruikersavatar
Gerb
Berichten: 2328
Lid geworden op: 12 jun 2008, 17:55

Bericht door Gerb »

Sinds Donderdag dus de trotse eigenaar van de Peavey F-800B! :) Ding klonk over een GK 212NEO al ontzettend goed (en hárd) en gister ook nog eens over m'n eigen Ampeg 412 uitgeprobeerd en ondanks dat 't een torrenbak is toch echt een supergoeie sound uit te krijgen, inclusief stuwend laag, mede door de 100hz knop. :)

Nu zijn er wel een paar dingen die missen aan de top:
1. De stootrandjes aan alle 8 de punten.
2. De handvaten aan weerskanten van de amp.

Heeft iemand hier enig idee waar ik bovenstaande 2 dingen vandaan kan vinden/ kopen? Wat betreft de handvaten 't liefst origineel natuurlijk, zoals bij deze top of deze 215, maar ik denk dat daar vrij slecht aan te komen is, dus als er soortgelijke zijn, vind ik 't ook prima.

Gerbens' Topic
wombatboter schreef:Maar effecten openen zeker je geest (én ledigen je portefeuille)
Sanders over m'n baard schreef:Een beetje de Chriet Titulaer van BGF, minus de zachte G.
Gebruikersavatar
yhcmarc
Berichten: 3490
Lid geworden op: 20 apr 2005, 10:43

Bericht door yhcmarc »

PEAVEY!!!
Bijlagen
10985422_898431593533769_5943157221321190602_n.jpg
https://perimeteraudio.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.reverbnation.com/herder/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://feast.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Haico

Bericht door Haico »

Pekney! :lol:
Plaats reactie