beginnersversterker

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
Q.
moddergegeten
Berichten: 2547
Lid geworden op: 30 nov 2003, 18:17

Bericht door Q. »

Jep is waar, als je gehoor redelijk is, is een stemfluitje de goedkoopste oplossing. Maar als je geen muzikale ervaring hebt, zou ik toch voor een stemkastje gaan... altijd handig.
In principe maakt het niet al te veel uit welk stemkastje je hebt. Sommige stemkastjes kan je tussen je versterker en je bas zetten (o.a. dat pedaal van boss dacht ik) en hebben een mute functie, anderen kan je alleen maar aan je bas pluggen (in dit geval dient het stemmen dan voor het optreden te gebeuren maar goed, dat is meestal zo :)). Waar je eventueel op zou kunnen letten is dat je met een stemkastje met wijzertjes (over het algemeen analoog) beter kunt fine tunen dan eentje met lampjes (digitaal).
Gebruikersavatar
Equalizer
Berichten: 967
Lid geworden op: 25 dec 2003, 17:27

Bericht door Equalizer »

Maar je hebt ze natuurlijk ook veel met digitale wijzertjes
Gebruikersavatar
Dirk
a.k.a. Paul
Berichten: 2246
Lid geworden op: 08 jan 2004, 19:16

Bericht door Dirk »

ik heb ook n korg stemapparaatje 25 euro ofzo?? en die standaard.. .ik heb m aan de muur hangen, 7 euro ofzo voor zo'n beugeltje.. ff op de muur boren en klaar... dat zijn de kosten niet... en als je niet op gaat treden heb je nog niet perse een strap nodig... tenminste thuis sta ik niet zo vaak te bassen... dan ga ik gewoon zitten...
Music is Endless

https://www.sqy.nl
Gebruikersavatar
Wilbert
de techneut
Berichten: 1266
Lid geworden op: 11 mei 2004, 00:21

Bericht door Wilbert »

Ik heb het apparaatje dus niet nodig om voor het optreden te stemmen. Dat kan ik zo ook wel. Ik wil tijdens een optreden kunnen stemmen zonder dat er geluid uit mn versterker (of de andere boxen) komt, en zonder dat mijn signaal aangepast wordt (wat je hebt met goedkope stemkastjes waar een in- en output op zit). Is dat betaalbaar?
Pas op, achter je!!
Gebruikersavatar
Dirk
a.k.a. Paul
Berichten: 2246
Lid geworden op: 08 jan 2004, 19:16

Bericht door Dirk »

Weet ik niet, maar dat "op het gehoor stemmen" (mbv flageoulette ,hoe de hell schrijf je dat?) Moet je wel ff kunnen, en ik denk niet dat iedere beginner dat meteen kan... Maar ik stem ook meestal zo ff gauw op het gehoor bij en eens in de zoveel tijd hang ik er dat apparaatje aan...
Music is Endless

https://www.sqy.nl
Gebruikersavatar
wolfway
Berichten: 53
Lid geworden op: 23 mei 2004, 11:52

Bericht door wolfway »

https://www.feedback.nl/index.html?http: ... ZkZXA9MQ==

daar staat hij ongelooflijk goedkoop op zeg, de roland cube 30 bass :twisted:

kan je dat laten overkomen naar belgie? want die winkels zijn in nederland :cry:

trouwens, weet iemand van jullie als je bij piens koopt voor zo'n 750 euro... je dan wat korting krijgt? (zou dan bvb yamaha gitaar + roland cube 30 bass zijn)
Thijzema
Berichten: 581
Lid geworden op: 07 okt 2003, 19:59

Bericht door Thijzema »

Kweet niet of je mn bericht hebt gelezen wolfway, maar bij de feedback is ook de yamaha in de aanbieding, 379 euro.
Gebruikersavatar
Q.
moddergegeten
Berichten: 2547
Lid geworden op: 30 nov 2003, 18:17

Bericht door Q. »

Wilbert schreef:Ik heb het apparaatje dus niet nodig om voor het optreden te stemmen. Dat kan ik zo ook wel. Ik wil tijdens een optreden kunnen stemmen zonder dat er geluid uit mn versterker (of de andere boxen) komt, en zonder dat mijn signaal aangepast wordt (wat je hebt met goedkope stemkastjes waar een in- en output op zit). Is dat betaalbaar?
99 euro voor de boss tu2 bij feedback... Geen idee of er hiervoor goedkopere alternatieven zijn eigenlijk
Gebruikersavatar
wolfway
Berichten: 53
Lid geworden op: 23 mei 2004, 11:52

Bericht door wolfway »

Thijzema schreef:Kweet niet of je mn bericht hebt gelezen wolfway, maar bij de feedback is ook de yamaha in de aanbieding, 379 euro.
heb ik zeker gelezen :) 8) het is via feedback dat ik kennis gemaakt heb met de yamaha bb 404 :D

het probleem is... kan je dat bestellen dat ze het opsturen naar belgie hier?
Gebruikersavatar
RobertoEDB605
BassWeed
Berichten: 1040
Lid geworden op: 14 nov 2003, 19:21

Bericht door RobertoEDB605 »

moet je even bellen om 't te vragen:

+31 10 2 111 000
//DUMPWEED.NL\\ Punkrock since 2001
Plaats reactie