beginnersversterker

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
Q.
moddergegeten
Berichten: 2547
Lid geworden op: 30 nov 2003, 18:17

Bericht door Q. »

Voor gewoon op de slaapkamer is een peavey microbas ook wel een aanrader. Gewoon een leuk klein versterkertje dat uitermate geschikt is voor zijn doel.
In de prijsklasse tot 200 euro vind je toch geen versterkers waarmee je in een band goed mee kunt komen, tenzij je erg veel geluk 2ehands hebt. Maar gewoon voor thuis gebruik heb je echt niet meer dan 30 watt nodig.
In mijn band speel ik over een 400 watt stack, maar thuis oefen ik gewoon over 15 watt. Van een klein versterkertje heb je thuis altijd plezier. Wel goed opletten hierbij, sommige kleine versterkers klinken uitermate slecht (maar de microbas in mijn oren dus niet).
Black Cloud Halo
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 apr 2004, 12:14

Te Koop

Bericht door Black Cloud Halo »

Ik heb nog wel een Hughes & Kettner Basskick 303 te koop van 100 Watt.

5 jaar oud, goede staat, hele mooie sound, duidelijk beter dan mijn voormalige stack (Hartke HA500 + VX410)

(kostte 1000 gulden)

Bied maar,

jimmystress@hotmail.com
Gebruikersavatar
wolfway
Berichten: 53
Lid geworden op: 23 mei 2004, 11:52

Bericht door wolfway »

Q. schreef:Voor gewoon op de slaapkamer is een peavey microbas ook wel een aanrader. Gewoon een leuk klein versterkertje dat uitermate geschikt is voor zijn doel.
In de prijsklasse tot 200 euro vind je toch geen versterkers waarmee je in een band goed mee kunt komen, tenzij je erg veel geluk 2ehands hebt. Maar gewoon voor thuis gebruik heb je echt niet meer dan 30 watt nodig.
In mijn band speel ik over een 400 watt stack, maar thuis oefen ik gewoon over 15 watt. Van een klein versterkertje heb je thuis altijd plezier. Wel goed opletten hierbij, sommige kleine versterkers klinken uitermate slecht (maar de microbas in mijn oren dus niet).
het is idd voor enkel op de slaapkamer :D als gij 15 watt goed vind, zal 30 zeker ook goed zijn... jullie zeggen dat digitaal niet zo goed is... ik ga dat als beginner toch niet horen zeker? eens hore wat ze binnenkort in de winkel zeggen
Gebruikersavatar
Dirk
a.k.a. Paul
Berichten: 2246
Lid geworden op: 08 jan 2004, 19:16

Bericht door Dirk »

Nogmaals ik heb ook die roland cube 30, en ik heb m nog nooit open durven draaien... daar kan ik ons hele huis mee vullen.... Prachtversterkertje voor de beginners :)
Music is Endless

https://www.sqy.nl
Gebruikersavatar
wolfway
Berichten: 53
Lid geworden op: 23 mei 2004, 11:52

Bericht door wolfway »

hehe... ik ben bena aan men eindkeuze :) yamaha bb 404 + roland cube 30 bass

waar kan je die roland goedkoop krijgen? wat is zijn prijs gemiddeld ong... op veel sites staan de prijzen er niet bij :cry:
Niels
Berichten: 3576
Lid geworden op: 02 okt 2003, 21:37

Bericht door Niels »

Denk dat je met een BB404 en een cube een heel mooi setje hebt waar je een beste tijd mee vooruit kan. Stuk beter dan mijn oude Squier Precision met Hartke B30 in ieder geval! :wink:

Als je een bas en versterker koopt heb je trouwens ook nog een aantal andere dingen nodig. Vergeet niet bij je budget rekening te houden met:

- tas/koffer
- snoer (neem er eentje van 20,- ofzo en niet de goedkoopste!)
- standaard
- band
- stemapparaatje

Je kan als je alles zo koopt er vast nog wel wat van de prijs afhalen. Doen ze over het algemeen niet zo moeilijk over.

Waar je het goedkoop zou kunnen krijgen weet ik niet, maar kijk vooral bij de wat grotere zaken. Je had het ook over MP: het is daar waarschijnlijk wel goedkoper dan in Belgie (daar woonde je toch) of Nederland, maar bedenk wel dat je er ook heen moet rijden. De meeste auto's lopen jammergenoeg nog steeds niet op water...
Gebruikersavatar
Bas Begin
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 jan 2004, 09:08

Bericht door Bas Begin »

Ik heb een yamaha bb404 en een Roland cube Bass begin dit jaar gekocht al beginnerssetje. Ik ben er zeer te spreken over. Je hebt veel mogelijkheden met de versterker waardoor je er lekker mee kunt "pielen".

Voor een recentie over de versterker: https://members.chello.nl/~w.m.huetink/b ... land3.html

Bij Musik Productiv kun je makkelijk binnen je budget blijven.
Roland cube Bass is mij aangeboden voor € 275 bij MP
bb404 €335
Gebruikersavatar
wolfway
Berichten: 53
Lid geworden op: 23 mei 2004, 11:52

Bericht door wolfway »

Niels schreef:Denk dat je met een BB404 en een cube een heel mooi setje hebt waar je een beste tijd mee vooruit kan. Stuk beter dan mijn oude Squier Precision met Hartke B30 in ieder geval! :wink:

Als je een bas en versterker koopt heb je trouwens ook nog een aantal andere dingen nodig. Vergeet niet bij je budget rekening te houden met:

- tas/koffer
- snoer (neem er eentje van 20,- ofzo en niet de goedkoopste!)
- standaard
- band
- stemapparaatje

Je kan als je alles zo koopt er vast nog wel wat van de prijs afhalen. Doen ze over het algemeen niet zo moeilijk over.

Waar je het goedkoop zou kunnen krijgen weet ik niet, maar kijk vooral bij de wat grotere zaken. Je had het ook over MP: het is daar waarschijnlijk wel goedkoper dan in Belgie (daar woonde je toch) of Nederland, maar bedenk wel dat je er ook heen moet rijden. De meeste auto's lopen jammergenoeg nog steeds niet op water...
had ik al aan gedacht, zo'n 100 euro voor snoeren enz... maar dat is zeker nog niet genoeg? :cry: en gitaar+versterker... bvb bij piens.be is de yamaha bb 404 al 444 euro... dan zit ik ver boven mijn budget...(samen met versterker dan he) en die versterker zal daar ook wel duurder zijn :( ik keek op keymusic.com maar daar stond de yamaha bb 404 niet bij dus...

als iemand nog goedkope winkels kent :)
Gebruikersavatar
Beestmens
Berichten: 1472
Lid geworden op: 27 dec 2003, 22:28

Bericht door Beestmens »

Als je net begint heb je echt nog geen tas/koffer, standaard of strap nodig toch?

Ik neem aan dat ie niet meteen in een bandje springt.
Thijzema
Berichten: 581
Lid geworden op: 07 okt 2003, 19:59

Bericht door Thijzema »

kijk eens of je niet tweedehands aan iets kan komen, altijd t proberen waard.
Als je 700 euro heb dan kun je best wel wat degelijks krijgen voor een beginner.
Kabel kost je 20,- , een tas 25,-, dan heb je alleen nog maar een versterker en bas nodig, misschien een extra setje snaren, maar kdenk niet dat je als beginneling snel een snaar zult thrashen.
Gebruikersavatar
Wilbert
de techneut
Berichten: 1266
Lid geworden op: 11 mei 2004, 00:21

Bericht door Wilbert »

Een strap lijkt me toch ook wel handig. Zelf vind ik een stemkastje compleet onnodig, omdat je ook op flagioletten kunt stemmen. Een standaard is wel zo handig als je je bas fatsoenlijk weg wilt kunnen zetten (en dus heel houden).
Pas op, achter je!!
Gebruikersavatar
Q.
moddergegeten
Berichten: 2547
Lid geworden op: 30 nov 2003, 18:17

Bericht door Q. »

Tenzij je een absoluut gehoor hebt is een stemkastje wel degelijk handig. Anders stem je slechts relatief. Als je instrument steeds perfect staat is dat ook beter om je gehoor te ontwikkelen en ook voor het uitzoeken voor nummers is het wel handig.... stel dat je je bas een halve te laag afstemd bijvoorbeeld... Stemapparaatjes zijn daarnaast niet eens schrikbarend duur.
Thijzema
Berichten: 581
Lid geworden op: 07 okt 2003, 19:59

Bericht door Thijzema »

OK wilbert, nou strap kost 5,- , standaard 25,-

en laat ik nou net de nieuwe feedback binnen hebben en laten die nou net de yamaha bb404 in de aanbieding hebben, 379,- als t goed is, zo wolfway op naar Rotterdam,Utrecht of Apeldoorn.
Gebruikersavatar
Wilbert
de techneut
Berichten: 1266
Lid geworden op: 11 mei 2004, 00:21

Bericht door Wilbert »

Q. schreef:Tenzij je een absoluut gehoor hebt is een stemkastje wel degelijk handig. Anders stem je slechts relatief.
Als je een keyboard, gestemde piano, synthesizer of zelfs maar CD-speler hebt kun je best absoluut stemmen, maar toegegeven: als je geen geweldig gehoor hebt is een stemkastje waarschijnlijk best handig. Ik heb het niet nodig alleen (al denk ik er wel over er een te kopen om mijn bas "stil" te kunnen stemmen tijdens een optreden). Weet er iemand wat goeie stemkastjes zijn? Waarin verschillen stemkastjes onderling?
Pas op, achter je!!
Abathur
Berichten: 339
Lid geworden op: 26 mei 2004, 18:23

Bericht door Abathur »

Wilbert schreef:
Q. schreef:Tenzij je een absoluut gehoor hebt is een stemkastje wel degelijk handig. Anders stem je slechts relatief.
Als je een keyboard, gestemde piano, synthesizer of zelfs maar CD-speler hebt kun je best absoluut stemmen, maar toegegeven: als je geen geweldig gehoor hebt is een stemkastje waarschijnlijk best handig. Ik heb het niet nodig alleen (al denk ik er wel over er een te kopen om mijn bas "stil" te kunnen stemmen tijdens een optreden). Weet er iemand wat goeie stemkastjes zijn? Waarin verschillen stemkastjes onderling?

Ik heb er 1 van Korg, werkt perfect...!
Plaats reactie