lost in ampworld!

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
AndresHxC
Berichten: 46
Lid geworden op: 10 aug 2014, 22:43

Bericht door AndresHxC »

Rieno schreef:Die HA2000 heeft gewoon minder vermogen, voor de rest is het dezelfde versterker :) Als het een echt schappelijke prijs is, is die VX-kast leuk meegenomen..zou in ieder geval niet meer betalen dan een paar tientjes bovenop de gebruikelijk tweedehands prijs van een HA2000.
Thanks voor de info :)
200 watt zal ook al ruim genoeg zijn voor op zolder wat te jammen :D
Ik snuister nog even de 2dehandsmarkt af op zoek naar een leuk setje.
Bovenstaande kan ik mss wel scoren voor €250.
Mettertijd kan die vx kast dan weer de deur uit en schaf ik me een wat beter cabinet aan.
-Fender Precision MIM
-korala UKBB 310E
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4850
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Bericht door Green Goblin »

Een HA 2000 is wel minder makkelijk weer te verkopen, hou daar rekening mee.

En hij heeft natuurlijk geen lampjes in de equalizer...
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
Gebruikersavatar
bor
Berichten: 210
Lid geworden op: 05 jan 2007, 13:51

Bericht door bor »

Let even op! Er zit wel degelijk een verschil tussen de HA2000 en HA3500. De 3500 heeft een pre-amp buis. De 2000 niet! Ik vind het volumeverschil en klank verschil eigenlijk best wel groot. Zou zeker voor een 3500 gaan.

NB: Zoals gezegd. Een ijzersterk werkpaard. Ik heb hem gewoon gehouden. Speel nu op andere versterkers maar hij blijft hier gewoon thuis liggen. Hij is te goed om weg te doen.
Jazzbas USA Fender
Fender Nate Mendel Precision
OLP MM3 5 snaar
Squier VM Precision
EBS Fafner
SWR Goliath III 4x10
Maruszczyk Barabass
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4850
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Bericht door Green Goblin »

De HA 2000 heeft volgens mij wel een pre-ampbuis hoor. Anders zou dat knopje voor de tube-preamp nogal onzinnig zijn.

Afbeelding
Designed with more control in mind. Virtually unlimited tone-shaping and plenty of power for maximum headroom in any playing situation. Selectable tube and solid state preamps for a rainbow of new tone colors. Pinpoint equalization, tone control and compression to fine-tune each sound. Built rugged, each amp is known for the clean, high-impact sound that put Hartke on the map.200 watts at 4 ohms/120 watts at 8 ohms. Selectable tube & solid state preamps. Bass & treble Contour controls. 10-band graphic EQ. Adjustable compression. Effects loop.
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4850
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Bericht door Green Goblin »

Verschil zit hem in de DI en in de regelbare effectsloop. Zie ook de handleiding: https://www.samsontech.com/site_media/le ... manual.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
Gebruikersavatar
bor
Berichten: 210
Lid geworden op: 05 jan 2007, 13:51

Bericht door bor »

Green Goblin schreef:De HA 2000 heeft volgens mij wel een pre-ampbuis hoor. Anders zou dat knopje voor de tube-preamp nogal onzinnig zijn.
My bad :oops: . De HA2500 is degene met Tube Simulatie en geen buisje. De HA2000 heeft dat dus blijkbaar wel.
Jazzbas USA Fender
Fender Nate Mendel Precision
OLP MM3 5 snaar
Squier VM Precision
EBS Fafner
SWR Goliath III 4x10
Maruszczyk Barabass
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4850
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Bericht door Green Goblin »

Nu heb ik weer wat geleerd. Ik dacht dat de HA 2500 ook een buisje had, maar die heeft inderdaad emulatie.

Sneaky zeg, vandaar dat er ook alleen maar A en B staat, en geen Tube en Solid State..... :mrgreen:
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
robertbass
Berichten: 61
Lid geworden op: 26 jan 2014, 11:22

Bericht door robertbass »

Punkrock, kijk.... now we're talkin'
Doe me een lol en laat die (en vervolgens elke) Hartke lekker links liggen.

Ik speel ook punkrock en heb ook de SD QuarterPounds op verschillende Precisions zitten.
Die zijn hard en strak.
Topdingen, dus verknal dat dan alsjeblieft niet door een verkeerde versterkerkeuze.

Ga voor een amp die bij de stijl past. Wil je een hedendaags ding of een echte klassieker?
Zoek even naar een Trace Elliot AH-300 (zo'n oudje) en daar zul je prima mee uit de voeten kunnen.
Die klassieker blijft heel, kan je SD QP's aan en kan hard en strak.

Ik heb van alles geprobeerd en ik heb ook na jarenlang verzamelen van alles in huis.
De AH-300 (bj 1989) gaat toch elke keer weer mee live, samen met de Ampeg SVT-810.
Gewoon goed, strak en hard!
AndresHxC
Berichten: 46
Lid geworden op: 10 aug 2014, 22:43

Bericht door AndresHxC »

robertbass schreef:Punkrock, kijk.... now we're talkin'
Doe me een lol en laat die (en vervolgens elke) Hartke lekker links liggen.

Ik speel ook punkrock en heb ook de SD QuarterPounds op verschillende Precisions zitten.
Die zijn hard en strak.
Topdingen, dus verknal dat dan alsjeblieft niet door een verkeerde versterkerkeuze.

Ga voor een amp die bij de stijl past. Wil je een hedendaags ding of een echte klassieker?
Zoek even naar een Trace Elliot AH-300 (zo'n oudje) en daar zul je prima mee uit de voeten kunnen.
Die klassieker blijft heel, kan je SD QP's aan en kan hard en strak.

Ik heb van alles geprobeerd en ik heb ook na jarenlang verzamelen van alles in huis.
De AH-300 (bj 1989) gaat toch elke keer weer mee live, samen met de Ampeg SVT-810.
Gewoon goed, strak en hard!

Bedankt voor de info
maar zal toch een hartke gaan worden :)
Ik heb vandejaar nog redelijk wat kosten(mn harley, mn sleeve, volop aant sparen voor een huis...)
En aangezien ik momenteel nog niet in een band speel, en dat zal ook nog niet voor direct zijn heb ik geen zin om bakken geld uit te geven aan een nieuwe versterker.

Als ik dan later dan toch in een band beland komt er een volwaardige ampeg of mesa boogie stack in huis,en dan mag het ook wel wat kosten.

Maar ik denk dat ik momenteel met een hartke wel prima uit de voeten kan :)
-Fender Precision MIM
-korala UKBB 310E
robertbass
Berichten: 61
Lid geworden op: 26 jan 2014, 11:22

Bericht door robertbass »

Klinkt als een plan, dus gewoon doen.
Succes en veel plezier er mee!
butters
Berichten: 1348
Lid geworden op: 12 sep 2005, 17:15

Bericht door butters »

hey AndresHxC

hoe bevalt die orange crush 35b eigenlijk?
ik ben op zoek naar een versterker die voor iets meer kan dienen dan een oefenversterker.
qua volume moet hij niet te al hard gaan maar moet wel wat laag hebben. hij moet meekunnen met viool klarinet accordeon en beetje kleine percussie.
die 12 inch spreekt me wel aan.
AndresHxC
Berichten: 46
Lid geworden op: 10 aug 2014, 22:43

Bericht door AndresHxC »

butters schreef:hey AndresHxC

hoe bevalt die orange crush 35b eigenlijk?
ik ben op zoek naar een versterker die voor iets meer kan dienen dan een oefenversterker.
qua volume moet hij niet te al hard gaan maar moet wel wat laag hebben. hij moet meekunnen met viool klarinet accordeon en beetje kleine percussie.
die 12 inch spreekt me wel aan.
Kheb je een PB gezonden :)
-Fender Precision MIM
-korala UKBB 310E
AndresHxC
Berichten: 46
Lid geworden op: 10 aug 2014, 22:43

Bericht door AndresHxC »

nu kwam ik vanmorgen op 2dehands deze peavey tnt130 tegen.
Ik ben helemaal weg van de looks van deze combo!
Overigens nog in opmerkelijk goede staat me dunkt.
Verkoper vraagt 200€,lijkt me wel een faire prijs?
Overigens moet ik ook niet te ver rijden dus dat scheelt ook alweer.
image.jpg
-Fender Precision MIM
-korala UKBB 310E
Gebruikersavatar
ejp
Berichten: 840
Lid geworden op: 24 mar 2014, 14:13

Bericht door ejp »

let op!

dit is niet de originele woofer die in een TNT hoort!
kan bagger zijn maar kan ook goed zijn... eerst testen!!

EJ
Fender Precision Players lefty
Maruszczyk Elwood 4 p lefty
Markbass LM 250 Black
TCE Bam 200
Box TCE BG250-115
Box Eden 15 inch
Hartke HD25
Behringer bxr1800h
AndresHxC
Berichten: 46
Lid geworden op: 10 aug 2014, 22:43

Bericht door AndresHxC »

ejp schreef:let op!

dit is niet de originele woofer die in een TNT hoort!
kan bagger zijn maar kan ook goed zijn... eerst testen!!

EJ
Ooow,bedankt!
Eerst eens even checken dan :)
-Fender Precision MIM
-korala UKBB 310E
Plaats reactie