Het grote Hartke-topic

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Toon123
Berichten: 45
Lid geworden op: 09 dec 2012, 12:05

Bericht door Toon123 »

Ik ben van plan een Hartke HA3500 te kopen maar welke cabinet zou ik er bij kopen? iemand voorstellen?
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26347
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Ik heb in je andere topic ook al geantwoord. :wink:
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6250
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Bericht door AmericanIdiot »

Ik heb jarenlang de 3500 gehad, de 'echte' oude Transient Attack met zwarte behuizing. Solide werkpaard waarvan ik de voeding met enkele elko's had verzwaard en Speakon's heb ingebouwd. De 1 buis low voltage-preamp is er eentje van het type waardeloos, de solid-state klonk een stuk beter. Ik had de tube-gain altijd op 0.

Van de speakers heb ik de 410TP een tijdje gehad maar die beviel me niet, te dun geluid.

Daarna de 410XL en 115XL; dat was een stuk beter. 115XL weer weg gedaan omdat het op de meeste podia gewoon niet werkt (geïrriteerde geluidsmannen terwijl je zelf niks hoort).
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Gebruikersavatar
dr.nonzero
Berichten: 3257
Lid geworden op: 31 jul 2007, 10:47

Bericht door dr.nonzero »

Ik heb ook de oude Transient attack jaren lang gebruikt.
Als speaker eerst een Hoest&Knetter 4x10. Deze later ingeruild voor een 4,5XL van Hartke zelf.
Prima combi. Strak en wellicht niet de warmst klinkende cab, maar altijd goed geluid en nergens podium problemen.
Zelf heb ik de pre-buis destijds vervangen door een JJ exemplaar en vond deze heel bruikbaar in combi met de SS pre amp.
Geen echte buizensound, maar iets ronder werd het toch wel naar mijn idee.
ONlangs deze amp als back up amp weer op de kop getikt...maar eerlijk gezegd heb ik die nog niet eens getest :mrgreen:
In de repetitie ruimte staat er ook een, die gebruik ik daar dus ook met een 4x10 van Trees Elliot. De buis van de pre amp werkt daarbij niet.
Bij deze combi heb ik met mijn P geen probleem om de juiste sound te vinden, maar met mij G&L merk ik dat ik toch vaak ga zitten klooien met de EQ.
Normaal schakel ik die uit en werk alleen met de low en high pass filters.
Mijn vaste podium amp is overigens een Ampeg BR2 met een 6x10 HLF. Daar ben ik zeer tevreden over qua sound.
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4850
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Het grote Hartke-topic

Bericht door Green Goblin »

Kan iemand me vertellen welke buis er in de preamp zit ? Google al een half uur, maar kan nergens een typenummer vinden.
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
Gebruikersavatar
Digidesign
Berichten: 718
Lid geworden op: 18 aug 2004, 14:18

Het grote Hartke-topic

Bericht door Digidesign »

Type waardeloos :wink:
zie post van AmericanIdiot :mrgreen:


ik heb overigens een paar jaar tot volle tevredenheid een AH7000 top gehad met een 4.5XL en de bijbehorende 15 inch. Weg moeten doen omdat het niet meer in de nieuwe auto paste. :facepalm:
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Het grote Hartke-topic

Bericht door Rieno »

Green Goblin schreef:Kan iemand me vertellen welke buis er in de preamp zit ? Google al een half uur, maar kan nergens een typenummer vinden.
Simpele 12ax7..specifieker nog vertelt google me dat het af fabriek om een Sovtek 12ax7wa zou moeten gaan :)
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4850
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Het grote Hartke-topic

Bericht door Green Goblin »

Thnx.
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
Gebruikersavatar
dr.nonzero
Berichten: 3257
Lid geworden op: 31 jul 2007, 10:47

Het grote Hartke-topic

Bericht door dr.nonzero »

Green Goblin schreef:Thnx.
Elke AX7 voldoet hoor.
Heb er zelf een J&J ingezet. zou net iets meer warmte geven....maar je moet verdomd goei oren hebben wil je dat verschil horen volgens mij....
Gebruikersavatar
GeertdeJonge
Berichten: 2575
Lid geworden op: 13 nov 2008, 10:29

Het grote Hartke-topic

Bericht door GeertdeJonge »

De Hartke had ik al, vandaag de sansamp rb1 opgehaald :D
Afbeelding
Gebruikersavatar
rensbass
Berichten: 2328
Lid geworden op: 22 mei 2007, 15:30

Het grote Hartke-topic

Bericht door rensbass »

Zo'n rb1 staat ook al een poosje op mn verlanglijstje. Om net als jou voor mn ha3500 te zetten. Hoe heb je m aangesloten?
Failure is always an option.
Gebruikersavatar
GeertdeJonge
Berichten: 2575
Lid geworden op: 13 nov 2008, 10:29

Het grote Hartke-topic

Bericht door GeertdeJonge »

rensbass schreef:Zo'n rb1 staat ook al een poosje op mn verlanglijstje. Om net als jou voor mn ha3500 te zetten. Hoe heb je m aangesloten?
Ja, hier thuis klinkt t super! De eq op de hartke helemaal uit geluid regelen op de sansamp. Ik heb hem als volgt aangesloten; van output sansamp met een jack naar effect return op de hartke.

edit: op de foto heb ik op de hartke ingeplugd, maar het werkt alleen als je op de sansamp inplugt.
Gebruikersavatar
rensbass
Berichten: 2328
Lid geworden op: 22 mei 2007, 15:30

Het grote Hartke-topic

Bericht door rensbass »

Hartke als poweramp dus. K gebruik nu een bassdriver die gewoon in de input gaat.
Failure is always an option.
Gebruikersavatar
Notreble
Berichten: 146
Lid geworden op: 25 mar 2016, 09:18

Bericht door Notreble »

Even goed lezen op het BGF en je ontdekt dat er een heus Hartke-topic bestaat... 8)

Ik vraag mij of of de LH1000 wellicht reageert met protest wanneer je je veranderd wanneer de amp aan staat.
Bijvoorbeeld een kabelwissel (uiteraard met volume op nul), of de bridge-knop omzetten terwijl de amp aan staat?


Ik vraag dit omdat ik gister ineens een gekke ervaring had.

Ik speelde over mijn LH1000 + 410 + 115 (Hydrive 1000 + 500 Watts alles splinternieuw) en na een uurtje gingen de speakers ineens kraken en krassen. Ik speel wel draadloos (Line6) dus ik dacht dat het aan de draadloze aansluiting lag. Ik haalde de draadloze uit de amp en deed de vaste kabel erin waarna ik dus kraak en kras bleef horen. Het was gelukkig het laatste nummer en daarna ben ik met de geluidsman gaan kijken wat er aan de hand zou kunnen zijn.

Het geluid klonk uiteindelijk alleen goed als ik m'n jacks in de B uitgang deed. De A deed het sowieso niet (meer) Ik had helaas geen speak-ons bij me dus kon ik dat niet uitproberen.

Later, toen ik thuis was, heb ik alles, op aanwijzen van de zeer gewaardeerde medebasser Rieno, aangesloten zoals het bedoelt is en toen werkte alles (ineens) wel zoals je dat mag verwachten.

Heeft iemand een idee hoe dit kon gebeuren, het is namelijk niet zo leuk wanneer zoiets gebeurt op het moment dat men leunt op de bas(sist)
Euromania #1juni2005
Gebruikersavatar
A-lex
Berichten: 4167
Lid geworden op: 10 dec 2009, 19:49

Het grote Hartke-topic

Bericht door A-lex »

nooit aan speakerkabels beginnen prutsen als je versterker aan staat !!! 1 kortsluiting en je blaast je eindtrap eruit !!!
"Your inability to invalidate my hypothesis is not at all the same thing as proving it true."
persoonlijk topic...
een goede groove kan je niet kopen...
Plaats reactie