Het grote Hartke-topic

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
Badazza
Berichten: 121
Lid geworden op: 04 okt 2011, 22:22

Bericht door Badazza »

Prijs kwaliteit zeker 1 van de beste, speel al jaren op Hartke 3500, veel power, clean geluid, en ongelooflijk betrouwbaar...
De cabs vind ik persoonlijk een stuk minder, klinken wij wat te ijl,...
ITS ALL ABOUT THE GROOVE......
Gebruikersavatar
rensbass
Berichten: 2328
Lid geworden op: 22 mei 2007, 15:30

Bericht door rensbass »

Ben de blije bespeler van een ha2500.
Ik heb m geruild tegen een 3500, omdat ik die teveel power vond hebben, zodoende vond ik t volume wat listig te regelen.
Nu met n sansamp bassdriver ervoor en 2x10" en 1x15" van trace eronder knalt tie nog knetter hard en strak. Eigenlijk kan ie met alleen de 15"-er ook de feesttent optredens aan. gain op 5, master op 4.
Failure is always an option.
Gebruikersavatar
Hajvb
Van onderen!
Berichten: 5655
Lid geworden op: 20 jan 2008, 07:01

Bericht door Hajvb »

Er heeft al aardig wat de revue gepasseerd bij mij qua Hartke. HA3500, legendarische versterker en niet voor niets. Alleskunner, vergevingsgezind en meer dan genoeg power. Ook een tijd met een LH500 gespeeld en als je de eq een beetje door hebt haal je daar ook een geweldig geluid uit. Verder nog een 2115 combo gehad, wederom super, en nu heb ik als thuis ampje een nieuwe HD25. Een klein combo dat ook op lage volumes dynamiek overeind houd.
Ook al speel ik nu over een Ashdown ABM500 (vanwege het Foo Fighters geluid) blijf ik fan van Hartke!
Gebruikersavatar
Hajvb
Van onderen!
Berichten: 5655
Lid geworden op: 20 jan 2008, 07:01

Bericht door Hajvb »

Ook leuk trouwens, ooit een 15" alu cone speaker uit een KB200 in een HK powered monitor gezet. Klonk best lekker!

Afbeelding
Gebruikersavatar
Yabbadehut
Berichten: 416
Lid geworden op: 18 feb 2014, 16:21

Hartke HA3500

Bericht door Yabbadehut »

Hoi,

IK heb een Hartke HA3500 top amp gekocht van-de-week, Ik vind hem alleen veel ruis geven en brommen ( niet de ventilator, die is ook nadrukkelijk aanwezig) Heeft dit model een buis in de voortrap, en zou die dit kunnen veroorzaken? en zo ja, wat kan ik er het beste instoppen?

( ik ben afgegaan op de blauwe ogen van de verkoper, dat hij 100% goed was, misschien niet zo handig, had ff een top nodig voor back up)

THX
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7184
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Bericht door HNZ »

Ja, er zit een buis in de voortrap, maar die kan je 'wegdraaien' en alleen voor gebruik van de ss voortrap kiezen. Je zou kunnen proberen of-ie dan nog ruist, bromt en zo. Zo ja, dan denk ik dat het niet het voortrapbuisje is. Zo nee, dan zou ik niet weten welk buisje je er het beste en waarom dan wel in kunt stoppen, maar er zijn hier zat techneuten die je daar antwoord op kunnen geven.

Ziehier:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Yabbadehut
Berichten: 416
Lid geworden op: 18 feb 2014, 16:21

Re

Bericht door Yabbadehut »

Ja, op de Solid state uitgang ruist en bromt het ook helaas...
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7184
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Bericht door HNZ »

Heb je 'm bij de verkoper niet geprobeerd dan?

Misschien kan een technisch onderlegd forumlid je hiermee helpen.

Succes!
FlorV
Berichten: 35
Lid geworden op: 13 feb 2011, 23:01

Bericht door FlorV »

Yabbadehut schreef:Ja, op de Solid state uitgang ruist en bromt het ook helaas...
Ik heb ooit eens bij een ebs versterker met een kabel de send & return met elkaar verbonden, waardoor dit probleem was verholpen....zou je eens kunnen proberen.
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4341
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Bericht door Unlord »

Een HA3500 bromt niet. Hij ruist alleen als je de voorversterkers hard open zet. Voortaan toch proberen voor je je geld weggeeft. Zegge: je hebt jezelf opgelicht :(
Gebruikersavatar
Yabbadehut
Berichten: 416
Lid geworden op: 18 feb 2014, 16:21

re

Bericht door Yabbadehut »

Ik weet het, was te goed van vertrouwen, de verkoper beloofde dat hij goed was. Bij mij zou het niet opkomen om zo iets te verkopen, maar ja idd hij doet het , maar de bijgeluiden zijn wel erg aanwezig en hij had geen cab. En ik heb alleen een 4x10 die meeslepen leek me niet zo;n goed idee.....de verkoper heeft er nooit last van gehad...zegt ie. tja....
Gebruikersavatar
Hajvb
Van onderen!
Berichten: 5655
Lid geworden op: 20 jan 2008, 07:01

Bericht door Hajvb »

Zijn je stopcontacten geaard? Wie weet ligt het daar aan?
Gebruikersavatar
Yabbadehut
Berichten: 416
Lid geworden op: 18 feb 2014, 16:21

re

Bericht door Yabbadehut »

Even geprobeerd op een geaarde muurdoos, de ruis is minder maar nog altijd niet ect stil. Zeker als ik mijn andere versterker aansluit de Fender 800 Pro, die is geruisloos in verhouding tot de Hartke Ha 3500...( buis?)
bassooka
Berichten: 39
Lid geworden op: 03 aug 2009, 03:21

Bericht door bassooka »

Is het echt gebrom of is het eerder geruis?

Is het mogelijk dat het geruis komt van sliders op je equalizers die bijna helemaal omhoog staan?
Of je high pass knop die heel fel open gedraaid is?
Gebruikersavatar
dr.nonzero
Berichten: 3257
Lid geworden op: 31 jul 2007, 10:47

Bericht door dr.nonzero »

IK heb jarenlang op een HA3500 gespeeld. Ooit verkocht om plaats te maken voor een ampeg.
Nu weer een 3500 als back-up amp gekocht. Stevig, onverwoestbaar en goedkoop. Enige grote nadeel zijn de jack aansluitingen voor de cabs. Maar dat zou nog op te lossen zijn.
In de repetitieruimte staat er ook een, maar dan zo`n zilveren geval.
Die is toch echt veel minder dan de oudere zwarte versies.
Ik gebruik in principe de EQ niet en regel het geluid alleen via de pass filters (meestal vrij neutraal). De basis sound van dat zilveren geval is toch minder vind ik.
Kan ook aan het totaal afwezig zijn van de pre-buis liggen natuurlijk.
Overigens zijn er steeds apen in de repetitie ruimte die de buis pre-amp ver open draaien ;) er gebeurt dan helemaal niks...maar blijkbaar hebben ze dat nog niet ontdekt.
:mrgreen:
Plaats reactie