Prolude BHV450

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Plaats reactie
Johan1979
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 jan 2015, 18:54

Prolude BHV450

Bericht door Johan1979 »

Wie heeft er ervaring met Prolude versterkers ?

Ben van plan om mijn Markbass F1 versterker te verkopen en met gespaarde centjes een prolude bhv450 aan te schaffen.
Ze klinken te gek, ik ga niet voor de L light versie deze heeft geschakelde voeding en blijkbaar is dit toch kwetsbaarder.
in en outs, ervaringen, kom maar op
Een echte string, is van ijzer
Johan1979
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 jan 2015, 18:54

Bericht door Johan1979 »

Schijnbaar, heel weinig ervaring met dit minder gangbaar merk...
Zal over een half jaartje mijn bevindingen eens plaatsen in vergelijking met de ultra bekende Ampeg SVT3pro.
Een echte string, is van ijzer
Gebruikersavatar
BassKees
Rots in de branding
Berichten: 7925
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:57

Bericht door BassKees »

Ik ben heel benieuwd wat je ervan vindt, ziet er wel heel aantrekkelijk uit. :D
Britsie
Panta Rhei
Berichten: 3029
Lid geworden op: 27 jan 2006, 12:23

Bericht door Britsie »

Blijkbaar is er in Nederland al een gelukkige Prolude-gebruiker: Link naar Talkbass
Bandwerk ook op Feestboek, rockband
De meningen in deze post dienen enkel als tijdsverdrijf en mogen onder geen enkele voorwaarde worden gezien als een officiëel standpunt van de schrijver (behalve als het over het klimaat gaat).
Balance
Berichten: 30
Lid geworden op: 11 jun 2008, 23:01

Bericht door Balance »

Ik heb al bijna twee jaar de BHV 400, bevalt nog steeds uitstekend. Mijn bevindingen staan al op de site van Robert (Kramers), maar als je specifieke vragen hebt: stel maar.

Simon
Gebruikersavatar
Analog Kid
Berichten: 492
Lid geworden op: 16 feb 2008, 10:42

Bericht door Analog Kid »

Ik gebruik hem nu een aantal jaartjes en vind het echt een te gekke versterker. De weergave is heel ruimtelijk en gedetailleerd. Het verschil tussen de eindtrappen heb ik wel getest, maar nooit waar kunnen nemen. Vanwege het gewicht heb ik daarom een L uitvoering.
Veel plezier er mee, je gaat er echt geen spijt van krijgen. ;)
Baspingelaar in limbo
TheGroove
Berichten: 17
Lid geworden op: 23 jun 2010, 15:18

Bericht door TheGroove »

Ik heb nu sinds een jaar de Prolude BHV500L icm Schroeder 21012L. Voor deze set heb ik m'n Glockenklang HRII en Take Five cab verkocht. Ik moet zeggen dat dit toen een hele goede beslissing is geweest. Zoals het eigenlijk al wil zeggen geeft de BHV500 amp 50w meer. Ik had gevraagd of Robert Fülop van Prolude de BHV500 voor me wilde maken, zodoende dat er ook n BHV500 is.
Ik heb eerst de HRII (vanwege de kilootjes) verkocht en de BHV500 icm de Take Five gebruikt en dat klonk echt te gek. Ik wilde alleen ook wat minder kilootjes met me meesjouwen qua cab en heb zodoende de Schroeder aangeschaft en de Take Five verkocht. Hoewel de set errrug hard kan is dit niet nodig, het te gekke geluid prikt overal doorheen. Nooit spijt gehad van deze aankoop en ik vind het n absolute aanrader. Ik moet er helaas wel bij vermelden dat het baspitje (zéér zeker) voorlopig erg laag wordt gezet en het 1 en ander verkocht gaat worden of al verkocht is. Zo ook zal waarschijnlijk de BHV500 de deur uitgaan. Dus mocht je interesse hebben, het is echt een te gekke amp die je eigenlijk eens zou moeten proberen. Je bent welkom...
Johan1979
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 jan 2015, 18:54

Bericht door Johan1979 »

Mijn bevindingen Prolude BHV450 vs Ampeg SVT3pro (vietnam)

Beide versterker zijn gewapend met 450 Watt, maar bij de Prolude staat alles een-derde open, bij
De Ampeg drie-kwart voor zelfde speel volume. Misschien dat dit ook het ruizen veroorzaakt wat ik bij de Ampeg heb (tussen nummers door) zelfs gemuted ruist de speakerkast nog iets. De Prolude versterker heeft daar bovenop een noisegate die voor een kwart open staat en het laatste restje ruis weglaat voor absolute stilte. Over noisegates op basversterkers schijnen de meningen erg verdeeld te liggen, ik zie er tot nu toe geen nadelen in.
Het geluid van de Prolude is ongekleurd, zit geen laagje op zegmaar, terwijl je met de equalizer, footswitch (bijgeleverd) en valveloop alle kanten op kunt. Punch genoeg. De Ampeg heeft uiteraard zijn eigen sound, wel dat laagje ampegsound op het basgeluid, wat ik persoonlijk ook te gek vind. Ampeg geeft de lage tonen wat makkelijker weer lijkt het.
Beide hebben een line-out, bij Prolude is de optie -15db, erg makkelijk voor de mengtafel. Scheelt ook algauw een D.I.
Al met al, de Prolude is stiller, heeft meer power, sound is cleaner, en er is een versie die maar 5 kgs weegt.
De Ampeg laat zich qua geluid niet direct omver blazen, er moet gezegd worden er zit toch een mooi ampeggeluid in, op andere gebieden moet ie wel zijn meerdere erkennen.
Qua prijs ligt de Prolude een straat lengte voor. 950 vs 1250.
Een echte string, is van ijzer
Slegtkamp
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 mei 2012, 12:48

Re: Prolude BHV450

Bericht door Slegtkamp »

Beste Johan,

Ik ben in het bezit van een Prolude 450L en ben er erg tevreden over. Wat kan ik meer zeggen. Via Robert Kramers, een pro bassist in Bergen ben ik bekend geraakt met dit merk uit Hongarije.
Eerder gebruikte ik een EBS 350. Deze versterkers zijn wat mij betreft vergelijkbaar. De EBS leek wat krachtiger, de Prelude wat natuurgetrouwer op 2 10 inch lichtgewicht boxen van Acoustic Alignement.
Maar altijd "smaken verschillen.

Met groet Henk S
Gebruikersavatar
Boerenmotor
Berichten: 2713
Lid geworden op: 24 jan 2011, 12:36

Re: Prolude BHV450

Bericht door Boerenmotor »

Wauw, een reactie op een topic van 7 jaar oud!
Zeg maar Wim.......

's Avonds is het kouder dan buiten.

Rupsje Nooitgenoeg:hoard less, play more
Plaats reactie