EBS 450 / EBS Fafner I

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Meowmix
Berichten: 2472
Lid geworden op: 28 dec 2011, 17:55

EBS 450 / EBS Fafner I

Bericht door Meowmix »

Misschien heeft iemand hier een idee - ik speelde afgelopen week over een EBS 450 classic en was erg gecharmeerd van het geluid. Je ziet regelmatig Fafners langskomen op de 2ehands kanalen, in hoeverre lijkt de Fafner op de classic?
Fender MIJ E series Precision | Rickenbacker 2060 JetGlo
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Een van de betere versterkers.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
Meowmix
Berichten: 2472
Lid geworden op: 28 dec 2011, 17:55

Bericht door Meowmix »

Muziekschuur schreef:Een van de betere versterkers.
Toch zie je ze best vaak in de verkoop... Hm. :) Maar ik vraag me af of ze qua geluid lijken op de classic (die erg goed beviel maar je zelden ziet en relatief goedkoop is)
Fender MIJ E series Precision | Rickenbacker 2060 JetGlo
Gebruikersavatar
gilles
Domesticus
Berichten: 14303
Lid geworden op: 06 jun 2004, 22:15

Bericht door gilles »

Hier op het forum staat een classic te koop icm een bijbehorende 410 cab.
de grote storthoop heeft gesproken
Gebruikersavatar
Meowmix
Berichten: 2472
Lid geworden op: 28 dec 2011, 17:55

Bericht door Meowmix »

Ik zag 'm, maar ik zou de ruilmarkt op gaan en da's een geval beëindiging hobby... en aangezien je die Fafners vaak ziet gaan, zat ik te twijfelen een ruil-feeler voor m'n Ampeg te plaatsen :)
Fender MIJ E series Precision | Rickenbacker 2060 JetGlo
Woodstock
Berichten: 463
Lid geworden op: 22 okt 2006, 19:15

Bericht door Woodstock »

Ik heb nu een tijdje een Fafner 1, had hiervoor een Tonehammer 450. De Fafner is een geweldige versterker qua sound en mogelijkheden. Bevalt mij veel beter dan de aguilar. Nadeel? Het gewicht. Maar dat heb ik er graag voor over. Dit is voor mij een keeper. En als je er eentje voor 600 a 700 euro kan scoren is dat een prima deal.
Gebruikersavatar
telebass
Berichten: 157
Lid geworden op: 12 mei 2005, 16:23

Bericht door telebass »

Eens met Woodstock: die Fafner heeft een waanzinnig geluid waar je alle kanten mee uit kan, en is ontzettend betrouwbaar. Ook ik prefereer hem veruit boven een Tonehammer.
Tweedehands koop je zo'n ding tegenwoordig voor 700 euro. Dat is echt bespottelijk weinig als je ziet wat je ervoor krijgt. Maar ja, de lichtgewicht Class-D amps schijnen tegenwoordig heer en meester te zijn. Vandaar wellicht dat ze redelijk vaak tweedehands voorbij komen. Nochtans is zo'n Fafner niet zo zwaar: een kilo of 12 denk ik.
Ik zou zeggen: niet twijfelen!
cees
Berichten: 45
Lid geworden op: 04 jul 2009, 19:53

Bericht door cees »

Fafner! 450 is veel sneller zompig en laat het afweten als je echt moet beuken.
Gebruikersavatar
gilles
Domesticus
Berichten: 14303
Lid geworden op: 06 jun 2004, 22:15

Bericht door gilles »

Hmm....daar ben ik het niet mee eens Cees. Ik heb de 450 nu toch al enkele jaren in mijn bezit, en ik heb er persoonlijk niks dan goede ervaringen mee. Wat jij omschrijft, herken ik totaal niet.
cees schreef:Fafner! 450 is veel sneller zompig en laat het afweten als je echt moet beuken.
de grote storthoop heeft gesproken
cees
Berichten: 45
Lid geworden op: 04 jul 2009, 19:53

Bericht door cees »

Ik speelde met een 450 op een classic 4 x 10 en vond hem vrij wollig en niet genoeg druk geven om mijn drummer bij te houden...
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

De Fafner is een versterker die gekocht is door bassisten die hem makkelijk kunnen betalen. En die willen nog wel eens wisselen na een jaar of 6. De versterkers die je nu ziet zijn van die verkopers. Ik zou em met gerust hart aanschaffen.

Mijn hart ligt bij buizenversterkers. Maar de Fafner zou ik geen straf vinden.

Stiekem ben ik wel fan van de 90 watt buizentop van EBS. Dat is een buizentop met 100 watt zat voor elke bas gig. Zoniet pak je een monitor erbij. Buizenbakken kunnen ook makkelijk extra cabinetten aan. Dus 2x 2x15 en je kan een arena aan.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Plaats reactie