Bassman 100t heet

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
wouty
Berichten: 123
Lid geworden op: 09 apr 2010, 14:40

Bassman 100t heet

Bericht door wouty »

Beste basmensen,

Ik heb onlangs een Fender Bassman 100t gekocht, helemaal mijn ding. Alleen de aan/uit switches aan de achterkant plus frontpaneel (paneel aan de voorkant waar het logo op staat en de draaiknoppen op zitten) worden zo heet dat ik mijn vingers er niet langer dan 3 seconden op kan leggen. Als ik via de achterkant naar binnen kijk zie ik een ventilator die niet draait. Verder met geluid etc.. geen problemen. Hij valt niet uit ofzo. Is dit normaal?

Groeten,

Wouter
Gebruikersavatar
Chino
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 nov 2008, 13:19

Bericht door Chino »

Mijn ampeg v4bh wordt ook heet, met name de achterkant, de DI en voedingskabel zijn altijd warm, als die een tijd aan staat, maar niet zo heet. worden de eq knoppen ook heet?
De ampeg heeft geen ventilator, dus zonder zou moeten kunnen, maar als er een op zit die niet werkt dan zou ik het toch eens bij de winkel, liever nog een reparateur, navragen. Of fender mailen.
Gibson LP Junior Tribute DC bass - Epiphone Rivoli ‘97 - Contrabas - Orange AD200B - Ampeg Heritage 810E

Bands:
Them Dirty Dimes
Jonathan Rhodes
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Haal em eens uit z'n jas. En kijk of de buizen "normaal" gloeien.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
Rody
Berichten: 341
Lid geworden op: 22 jun 2006, 12:15

Bericht door Rody »

Wat geeft het "biaspaneel" aan? Enkel groene lichtjes of ook rood en oranje?

Ik heb er een op test gehad (b stock van bax shop) en die werd ook erg warm maar die gaf ook rare foutmeldingen ivm de bias.
Gebruikersavatar
wouty
Berichten: 123
Lid geworden op: 09 apr 2010, 14:40

Bericht door wouty »

De lampjes geven na op warmte te zijn gekomen gewoon groen aan. Ik heb alleen nog nooit ook een voorpaneel zo heet meegemaakt, ik zal even om me heen kijken voor een adresje.
Gebruikersavatar
Jerome
Berichten: 479
Lid geworden op: 01 feb 2007, 15:25

Bericht door Jerome »

70ies Bassmans die ik vroeger had werden op het voorpaneel ook altijd zo heet dat ik dat niet kon aanraken. Niks aan de hand...
Gebruikersavatar
tieleman
Berichten: 3373
Lid geworden op: 14 jan 2012, 12:19

Bericht door tieleman »

Naja, als er duidelijk een ventilator in zit die niks doet zou ik toch even uitzoeken of dat wel klopt. Dat ding zit er niet voor niets, toch?
DiMarco

Bericht door DiMarco »

Die ventilator hoort bij mijn weten altijd te draaien...
Gebruikersavatar
kamiell
Berichten: 309
Lid geworden op: 19 aug 2011, 14:01

Bericht door kamiell »

Nee dat klopt niet. Ik heb ook een 100t, en merkte ook een tijd geleden op dat de ventilator niet draaide.

Dit blijkt normaal te zijn! De ventilator begint pas te werken als het ding echt té warm wordt. Ik heb echter niet het probleem dat mijn front-panel te warm wordt. Wel het roostertje achteraan, maar vooraan wordt er niets echt warm bij mij.

Maar over die ventilator moet je je dus geen zorgen maken.
Gun - The Monkey
Orange - O-bass
-----------------------------
Fender Bassman 100t
-----------------------------
Official member of the Gun Guitar Owners Association
Plaats reactie