Extension cab voor Fender rumble 500 combo

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Plaats reactie
Rolandboer
Berichten: 352
Lid geworden op: 26 mei 2014, 22:15

Extension cab voor Fender rumble 500 combo

Bericht door Rolandboer »

Zoals de titel zegt wil ik graag nog een cabinet onder mijn fender rumble 500 combo. Ik vind het best lastig om mezelf te horen uit de 2x10 combo als het volume hoog staat en er een gitaar naast me staat te jengelen. Nou hoop ik dat een extra cabinet eronder wat meer druk geeft en meer oppervlakte qua geluid, waardoor ik mezelf makkelijker kan horen, zonder mijn versterker asociaal hard te zetten.

Ik zou graag nog een 2x10 kast in dezelfde uitvoering als de combo hebben, maar de Fender rumble 210 V3 heeft volgens de websites van de groothandelaars andere afmetingen dan mijn combo, wat ik vreemd vind.. het 210 cabinet zou 10 cm hoger, breder en dieper zijn, qua geluid ideaal dus, maar ik hou er wel van als het geheel er strak uitziet en perfect op elkaar past.

Nou is de fender rumble 1x12 kast wel even breed en diep als mijn combo, wat dus leuk uit zou komen. Het probleem is de verschillende diameters van de speakers, ik weet dat de meningen hierover verdeeld zijn en ik heb slechts 1x speakers van verschillende grootte gemixt. Dat waren 2 verschillende merken, constructies en kwaliteit, dus dat zou geen goede vergelijking zijn..

Wat zouden jullie aanraden? Toch de 2x10 en er mee moeten leven dat het niet strak is? Of de 1x12? Kosten zijn het probleem niet, ze zijn bijna even duur.
Tevens zal ik het losse cabinet af en toe los gebruiken met een markbass little mark 250 gebruiken, daar zou ik de voorkeur ook willen geven aan een 2x10 als standalone boven de 1x12. Maar ik heb dus lichte twijfels, dus ik kan wel wat advies gebruiken! :jam:
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2828
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Bericht door Sjtevel 1984 »

Met mixen is niks mis hoor! Ik gebruik een 2x10 en een 2x12. Persoonlijk vind ik dit nèt wat voller klinken als 2 2x10'ers.
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
Goose
Berichten: 2179
Lid geworden op: 03 aug 2004, 22:59

Bericht door Goose »

Qua versterker, welke vindt je beter klinken? Of is het jou om het even. Want dan kan je natuurlijk ook de fender de deur uit doen en 2 keer 2x10 kopen met de markbass er op.
-Fender Vintera P
-Gretsch G5442BDC
-Randall RB500
-Dynacord Exquisit
-Eden 212
-Peavey 115 (Eminence Kappa Pro 15)
-en teveel effect pedalen....
Rolandboer
Berichten: 352
Lid geworden op: 26 mei 2014, 22:15

Bericht door Rolandboer »

Het geluid van mijn rumble is prima, de markbass krijg ik woensdag pas binnen dus dat weet ik niet, het geluid zit redelijk dicht bij elkaar afgaande op youtube video's.
De combo gaat sowieso niet de deur uit, ik ben er erg tevreden mee :)

Ik neig toch erg sterk naar de 2x10 kast, omdat dat ook lekker klinkt als stand alone voor het markbass topje als ik de 2x10 niet nodig heb onder de combo.
Toch ben ik wel nieuwsgierig naar de 1x12 kast, omdat daar erg veel mensen op overstappen en erg tevreden lijken te zijn, maar het geeft natuurlijk wel een stuk minder oppervlakte dan een 2x10, wat de voornaamste reden is van de aankoop.. :facepalm:

Ik ga er nog even over nadenken en morgen beslissen wat ik aan ga schaffen :)

Zal het extra vermogen ook merkbaar zijn van 8 ohm naar 4 ohm? Dan zou de output van zo'n 350W naar 500W moeten gaan, dat lijkt toch erg veel meer output right?
Gebruikersavatar
superbas42
Berichten: 1255
Lid geworden op: 06 okt 2003, 16:49

Bericht door superbas42 »

Het vermogen neemt toe met 2 cabs...maar qua wattage niet veel merkbaar meer...twee cabs merk je wel beter in volume/druk...de 2@10 zal ietsje meet druk geven Dan de 1@12....ahoewel sommige 1@12 net zo luid kunnen zijn...handig is het te kunnen proberen how het klinkt in vergelijking.....
let's JayDee !
Rolandboer
Berichten: 352
Lid geworden op: 26 mei 2014, 22:15

Bericht door Rolandboer »

Na een nachtje slapen en nog wat rondneuzen op google ga ik toch de 210 kopen!
Op dit plaatje lijken de 500 combo en de 210 namelijk wel degelijk perfect op elkaar te passen :dance:
https://www.google.nl/search?q=fender+r ... B312%3B555

Nog even wachten tot dinsdag of woensdag met bestellen, zodat ik zeker weet dat het goed uit komt met het geld. Dan hopelijk dit weekend genieten van mijn nieuwe uitgebreide setup :jam:
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Een 4x10 is een klassieke combinatie. En 2x10 + 2x10 is veel draagbaarder. Dus best of both worlds.... Prima keuze... En de huidige Fender rumble series zullen de geschiedenis ingaan zoals de Trace Elliot AH series en de SWR heads... Gewoon heerlijk eerlijk spul.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Rolandboer
Berichten: 352
Lid geworden op: 26 mei 2014, 22:15

Bericht door Rolandboer »

Muziekschuur schreef:Een 4x10 is een klassieke combinatie. En 2x10 + 2x10 is veel draagbaarder. Dus best of both worlds.... Prima keuze... En de huidige Fender rumble series zullen de geschiedenis ingaan zoals de Trace Elliot AH series en de SWR heads... Gewoon heerlijk eerlijk spul.
Precies, kan nog steeds niet zo goed geloven hoe het tegenwoordig zo draagbaar en goedkoop kan zijn, er komt een dijk van een geluid uit!
Daarnaast zal de rumble 2x10 ook goed klinken met de markbass denk ik :)
Gebruikersavatar
johndeboer
Berichten: 233
Lid geworden op: 17 aug 2007, 20:27

Bericht door johndeboer »

Heb je het al? Ik ben heel benieuwd naar je bevindingen!

Ik heb zelf een Markbass CMD121p combo'tje en ben aan het overwegen over te stappen op zo'n Rumble V3 500. Eventueel ook met extra cabinet voor de grotere gigs.

Ik ben heel benieuwd!!!
Neem een Fendur en je bendur!
Pom-piedom-piedom...
Rolandboer
Berichten: 352
Lid geworden op: 26 mei 2014, 22:15

Bericht door Rolandboer »

Ik heb ´m al een week of 2 nu en ben echt hartstikke tevreden!
Zowel als extension cab voor mijn rumble 500 combo als cabinet voor mijn markbass top is dit echt belachelijk veel waarde voor je geld.
samen met de combo heb ik nu meer geluidsoppervlakte waardoor ik mezelf beter kan horen en mensen mij beter kunnen voelen :jam:

De cab is ook een fantastische combo met de markbass amp, het is een vrij neutraal cabinet qua klank, zowel vintage-bassy tonen als high tech-trebbly tonen klinken goed, het is maar net waar je eigen voorkeur ligt ;)

Binnen de prijscategorie zal er niet veel zijn wat tegen de rumble v3 op kan, al lijken mij de Deep End series van Kustom en de nieuwe lijn (Rootmaster?) van Ashdown mij ook aardig vergelijkbaar in kwaliteit.

Qua versterker heb ik niet echt een voorkeur, ik kan zowel uit de fender als de markbass 'mijn' sounds halen, al heeft de markbass iets meer variatie met de VLE en VPF pots. Maar de rumble heeft weer een ingebouwde overdrive, die wel grappig is voor thuis :)

Hoop dat je er iets mee kan!
Plaats reactie