Stevigste/ Best gebouwde combo?

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
MacDaion
10 voor taal
Berichten: 2061
Lid geworden op: 05 jan 2010, 16:38

Bericht door MacDaion »

Yorin schreef:
MacDaion schreef:Tot voor kort zou ik ook die Peavey TKO 115 voorgesteld hebben, maar sinds ik zelf een tweedehandse Fender BXR 300C in huis heb, vind ik dat een nog betere keuze.

[knip]

Moet toegeven, deze ken ik nog niet. Wat is de gemiddelde tweedehands waarde van zo'n ding?
Goh, ik durf bijna niet te vertellen hoe belachelijk weinig die van mij gekost heeft - is ook wel een beetje beschadigd, maar klinkt prima. Eigenlijk kreeg ik 'm voor een paar euro extra bij een Westone The Rail.

Ik heb geen idee hoeveel die dingen nieuw gekost hebben - ze waren op de markt toen ik minder tot niet met bassen bezig was - maar ik heb ze al tweedehands zien voorbijkomen van € 450,- (deze) tot € 100,-.

Als ik me goed heb laten informeren door mensen die die dingen weten, is dat type versterker massaal verkocht - goedkoop instapmodel zonder veel toeters en bellen. Als ze op de tweedehandsmarkt komen, is dat voor een lage prijs, maar de meeste staan in studio's, homestudio's en repetitiehokken gewoon dagelijks of wekelijks hun werk te doen, of in een hoekje, als weinig gebruikte maar altijd parate back-up.
--
Maurice Vandebroek
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7691
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Bericht door MR. LEE »

MacDaion schreef:Tot voor kort zou ik ook die Peavey TKO 115 voorgesteld hebben, maar sinds ik zelf een tweedehandse Fender BXR 300C in huis heb, vind ik dat een nog betere keuze.

Loodzwaar, poepsimpel en hard, hárd. Lijkt wel zo'n Peavey op steroïden. Ik had het ding meegenomen naar een tijdelijke repetitieruimte en een andere bassist, van een metalbandje, wilde die eens proberen. Hij plugde z'n Epiphone Thunderbird in, draaide het volume op 5 en zette toen de versterker aan. De uitdrukking op z'n gezicht bij de eerste noot, geld waard.
:D

Afbeelding

Nou , da's toeval zeg , dat deze genoemd wordt .
Dit type is hier ooit verkettert , maar is idd een atoombom-vrij produkt van Fender. :D
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7691
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Bericht door MR. LEE »

Hij kan overigens nog harder ,...er zit nu een Eminence Delta 15A in ( maar dan onder een Fender nr ) van 8 Ohm
Als er een Eminence Kappa 15 C in gezet wordt van 4 Ohm , dan is ie nog een stuk luider.
Ik modificeer die versterkers ( qua elektronica ) en het cabinet , waarna de laag-weergave zo mooi rond en diep klinkt ( vanwege de oudere muziek die we spelen )
Ik heb hier 4 van die BXR300C combo's staan .
Ze zijn rond 1990 krap 2 jaar in produktie geweest en kostten destijds 1600 gulden.
De laatste exemplaren die destijds hier en daar nog te koop werden aangeboden kon men wel met korting aanschaffen.
Aan 4 Ohm levert de versterker ruim 300Watt RMS .
Zelf vind ik het de beste transistor bass-combo van Fender.
Je moet i.i.g. vroeger wel netjes je bordje pap hebben leeg gegeten , .....want hij is lood-zwaar :D
Yorin
Berichten: 39
Lid geworden op: 10 mei 2015, 22:07

Bericht door Yorin »

MR. LEE schreef:Hij kan overigens nog harder ,...er zit nu een Eminence Delta 15A in ( maar dan onder een Fender nr ) van 8 Ohm
Als er een Eminence Kappa 15 C in gezet wordt van 4 Ohm , dan is ie nog een stuk luider.
Ik modificeer die versterkers ( qua elektronica ) en het cabinet , waarna de laag-weergave zo mooi rond en diep klinkt ( vanwege de oudere muziek die we spelen )
Ik heb hier 4 van die BXR300C combo's staan .
Ze zijn rond 1990 krap 2 jaar in produktie geweest en kostten destijds 1600 gulden.
De laatste exemplaren die destijds hier en daar nog te koop werden aangeboden kon men wel met korting aanschaffen.
Aan 4 Ohm levert de versterker ruim 300Watt RMS .
Zelf vind ik het de beste transistor bass-combo van Fender.
Je moet i.i.g. vroeger wel netjes je bordje pap hebben leeg gegeten , .....want hij is lood-zwaar :D
Waarom 4 als ik vragen mag?
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7691
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Bericht door MR. LEE »

1 voor permanent in de oefenruimte ( binnenkort gaat 'r weer een combo daar permanent overnachten )

2 combo's die ik van hier meesleep en bovenop elkaar stapel bij optreden waar een beetje porrie nodig is .

1 voor reserve , die ik ook uitleen als ik hier een versterker in reparatie heb , zodat die bassist toch kan optreden .

( en omdat ik het zulke goeie dingen vind , dat ik ze ging verzamelen, hahahaha )
De eerste kocht ik ooit nieuw bij Mel's Music in Hoorn , en daarna kocht ik die combo's door de jaren heen van marktplaats in defecte staat voor weinig geld.
Ik repareer hier podium-apparatuur , dus dat is voor mij geen punt :wink: )

Poosje geleden kon ik 'r weer eentje zo scoren , maar ik laat ze nou maar staan . :(
Me vriendin vindt al die "bijzet-tafeltjes" in de kamer niet zo geslaagd , .....want in m'n opslagruimte staat 't vol , en momenteel staat me garage ook vol ,....kan amper om me Harley heen :facepalm:
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7691
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Bericht door MR. LEE »

Voor een snellere score zou ik overigens eerst 'ns kijken naar een Peavey TNT130 ( of andere oude TNT-uitvoeringen )
Deze combo's zijn ook "atoombom-vrij" en zijn bovendien nóg eenvoudiger te repareren ( als ie er dan toch door mishandeling een keer mee ophoudt :D )
Knoppies die er af gestolen worden , kunnen ook eenvoudiger door universele knoppies worden vervangen vanwege de stevige potmeters met normale asjes.

Eigenlijk is dit de allerbeste keuze voor dat jongeren-centrum . :wink:

Ik heb dit advies ook destijds gegeven aan een maatje/klant van me die een oefenruimte runt, en helemaal daas werd van trendy spullen die toen achter-elkaar doofden .
Sinds ie dat voor degelijke oudere Peavey spullen heeft verruild ( die ik natuurlijk wel meteen opgeknapt heb ) blijft alles lekker heel :wink:
Yorin
Berichten: 39
Lid geworden op: 10 mei 2015, 22:07

Bericht door Yorin »

MR. LEE schreef:1 voor permanent in de oefenruimte ( binnenkort gaat 'r weer een combo daar permanent overnachten )

2 combo's die ik van hier meesleep en bovenop elkaar stapel bij optreden waar een beetje porrie nodig is .

1 voor reserve , die ik ook uitleen als ik hier een versterker in reparatie heb , zodat die bassist toch kan optreden .

( en omdat ik het zulke goeie dingen vind , dat ik ze ging verzamelen, hahahaha )
De eerste kocht ik ooit nieuw bij Mel's Music in Hoorn , en daarna kocht ik die combo's door de jaren heen van marktplaats in defecte staat voor weinig geld.
Ik repareer hier podium-apparatuur , dus dat is voor mij geen punt :wink: )

Poosje geleden kon ik 'r weer eentje zo scoren , maar ik laat ze nou maar staan . :(
Me vriendin vindt al die "bijzet-tafeltjes" in de kamer niet zo geslaagd , .....want in m'n opslagruimte staat 't vol , en momenteel staat me garage ook vol ,....kan amper om me Harley heen :facepalm:

Oh man, klinkt als een zwaar leven :D .
In ieder geval bedankt voor je advies. Ik ga dus opzoek naar een ouwe peavey! Ook weet ik dus waar ik nu moet zijn als die kapot gaan.
Gebruikersavatar
Fendurt
Berichten: 629
Lid geworden op: 19 feb 2007, 14:09

Bericht door Fendurt »

Afbeelding

Deze zijn super! Geregeld (vroegah) gebruikt tijdens repetities. Simpel en nooit volume tekort!
Fender
MusicMan
Koch
Mesa Boogie
Gebruikersavatar
Laxe
Berichten: 1569
Lid geworden op: 14 dec 2005, 00:28

Bericht door Laxe »

Ik heb jaren op een Peavey Mark III 260 (voorloper van de TNT) gespeeld naar tevredenheid, maar de Fender BXR 300C was daarna toch een grote verbetering. Veel harder en strakker. Zwaarder en degelijker ook. Ik heb er nog steeds een in de oefenruimte.
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7691
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Bericht door MR. LEE »

Laxe schreef:Ik heb jaren op een Peavey Mark III 260 (voorloper van de TNT) gespeeld naar tevredenheid, maar de Fender BXR 300C was daarna toch een grote verbetering. Veel harder en strakker. Zwaarder en degelijker ook. Ik heb er nog steeds een in de oefenruimte.
Ja,...ben ik absoluut met je eens ,....maar het gaat 'm er nou om , welke het meeste "hufterproof" is voor allemans gebruik ,....
....en dat is die Peavey TNT. :wink:

Die BXR300C is uitgevoerd met japanse potmeters , en de jack-entrées zijn helaas erg kwetsbaar.
( als je een keertje op je snoertje staat , dan is 't "krak" :| )

(alléén als 't voor EIGEN gebruik is , dan valt de keuze wél direct op die BXR300C )
Gebruikersavatar
ejp
Berichten: 840
Lid geworden op: 24 mar 2014, 14:13

Bericht door ejp »

heren

is 150 euro een acceptabel bedrag voor zo'n Fender 300?

volgens verkoper in goede staat..


EJ
Fender Precision Players lefty
Maruszczyk Elwood 4 p lefty
Markbass LM 250 Black
TCE Bam 200
Box TCE BG250-115
Box Eden 15 inch
Hartke HD25
Behringer bxr1800h
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7691
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Bericht door MR. LEE »

ejp schreef:heren

is 150 euro een acceptabel bedrag voor zo'n Fender 300?

volgens verkoper in goede staat..


EJ

da's héél erg goedkoop :wink:
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Moet je wel onderhoud verwachten binnen nu en 5 jaar.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
ejp
Berichten: 840
Lid geworden op: 24 mar 2014, 14:13

Bericht door ejp »

en het onderhoud bestaat uit??...

elco's?

ik heb nu de Fender M80 bass (had er 2) en die draaien al jaren probleemloos. (kleinere amp, wel 15 inch)


EJ
Fender Precision Players lefty
Maruszczyk Elwood 4 p lefty
Markbass LM 250 Black
TCE Bam 200
Box TCE BG250-115
Box Eden 15 inch
Hartke HD25
Behringer bxr1800h
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7691
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Bericht door MR. LEE »

tja,.....ZONDER onderhoud wil niks 100% betrouwbaar zijn/blijven.
Dat ding is inmiddels wél 25 jaar oud hè ? :D

Bijna niks van wat op marktplaats wordt aangeboden zal echt 100% zijn ,....er komt altijd wel een reden boven tafel "waarom" ie op m.p. belandt is. :wink:


Onder m'n klantjes zijn er twee die ook op zo'n ding spelen , en die versterkers hebben ook op m'n werktafel gelegen .
Er staat inmiddels al een poosje een "nieuwe patiënt" in de wacht op behandeling , maar daar is geen haast bij .

De vier BXR300C combo's die ik zelf bezit , heb ik ( buiten dat ik ze gemodificeerd heb ) ook allemaal onderhanden moeten nemen .
Plaats reactie