Leuk huiskamer versterktje gezocht

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Beetje bisonkit. Goed verdelen. laten drogen en dan pas vastplakken!
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
WahWow
Berichten: 179
Lid geworden op: 25 nov 2011, 20:27

Bericht door WahWow »

Mooi topic! Toevallig zit ik met hetzelfde vraagstuk. Ik wil voor in de huiskamer en voor aan mn pc een leuk klein dingetje met een transparant geluid. Heb nu een Eden Nemesis NC210 maar die past niet in een hoekje van mijn huiskamer en gaat te hard te hard.
Ik denk daarom in deze hoek:
- Eden EC10 (https://www.edenamps.com/products/eserie ... /EC10.html" onclick="window.open(this.href);return false;)
- EBS Classic Session 60 (https://www.ebssweden.com/content/session.php" onclick="window.open(this.href);return false;)
- Ashdown Perfect Ten (https://ashdownmusic.com/products/1/B/18 ... erfect-10/" onclick="window.open(this.href);return false;)

Eisen die ik heb:
- Helder en transparant maar wel bottom end (I know, Ashdown is niet transparant. Van EBS weet ik het niet.)
- DI of Line out (Die Eden heeft dat niet maar Eden is lekker)
- 10" - 12" speaker
- Rond de 50 Watt en niet meer dan 100 Watt
- maximaal €250

Iemand ervaring met die combo's die ik op t oog heb?
Of heeft iemand betere suggesties?
Dank u!
Basses: Yamaha TRB5-II / Fender Precision Nate Mendel Signature
Effects: EBS MultiDrive / MXR MXR M288 Bass Octave Deluxe / Dr. J. Sparrow
Amp: Eden E10
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4608
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Bericht door Hagen »

Ik had een asdown five-fifteen. Lekker diep, maar niet transparant, eerder wollig diep.
De EBS zal dan beter bevallen.
Gebruikersavatar
Digidesign
Berichten: 718
Lid geworden op: 18 aug 2004, 14:18

Bericht door Digidesign »

In een soortgelijk topic had ik al gezegd erg content te zijn met mijn Line6 lowdown studio, 75watt, 10" speaker. Di out, line out, aux in, goede compressor. Van helder tot grommen voor de helft van je budget op de tweedehands markt te vinden.
Gebruikersavatar
WahWow
Berichten: 179
Lid geworden op: 25 nov 2011, 20:27

Bericht door WahWow »

Digidesign schreef:In een soortgelijk topic had ik al gezegd erg content te zijn met mijn Line6 lowdown studio, 75watt, 10" speaker. Di out, line out, aux in, goede compressor. Van helder tot grommen voor de helft van je budget op de tweedehands markt te vinden.
Klinkt goed! Het voldoet op papier aan al mijn eisen (als hij een B-snaar trekt maar dat verwacht ik met die speakergrootte en dat wattage wel).

Hoe bevallen die emulaties je? Daar heb ik namelijk mijn twijfels over of dat wel authentiek (genoeg) over komt.
Basses: Yamaha TRB5-II / Fender Precision Nate Mendel Signature
Effects: EBS MultiDrive / MXR MXR M288 Bass Octave Deluxe / Dr. J. Sparrow
Amp: Eden E10
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2828
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Bericht door Sjtevel 1984 »

Zelf heb ik de lowdown 300 gehad. Ik was er niet zo kapot van. Het mist toch zijn eigen 'smoel'. Als het binnen je budget is, zou ik ook eens voor een markbass micromark gaan kijken.
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

https://www.thomann.de/nl/behringer_bass ... 1b_pro.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding

Makkelijk aan je stereotoren te koppelen...
Nu 99 euro.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
Digidesign
Berichten: 718
Lid geworden op: 18 aug 2004, 14:18

Bericht door Digidesign »

WahWow schreef:
Digidesign schreef:In een soortgelijk topic had ik al gezegd erg content te zijn met mijn Line6 lowdown studio, 75watt, 10" speaker. Di out, line out, aux in, goede compressor. Van helder tot grommen voor de helft van je budget op de tweedehands markt te vinden.
Klinkt goed! Het voldoet op papier aan al mijn eisen (als hij een B-snaar trekt maar dat verwacht ik met die speakergrootte en dat wattage wel).

Hoe bevallen die emulaties je? Daar heb ik namelijk mijn twijfels over of dat wel authentiek (genoeg) over komt.
De "Eden" preset is juist degene die ik het minst gebruik. Binnen de preset reageert iedere knop anders, zoals het karakter van de geemuleerde amp. De standaard presets heb ik aangepast naar mijn wensen, maar uit iedere preset kan ik een bruikbaar geluid halen. Met 1 druk op de knop staat alles weer terug naar de standaard instelling. Line 6 heeft inmiddels zo veel ervaring met emulaties dat het wel goed zit.
Lage B gaat overigens prima.
Sjtevel 1984 schreef:Zelf heb ik de lowdown 300 gehad. Ik was er niet zo kapot van. Het mist toch zijn eigen 'smoel'. Als het binnen je budget is, zou ik ook eens voor een markbass micromark gaan kijken.
Lowdown 300 heeft geen eigen smoel, want deze versterker emuleert andere versterkers :mrgreen:
Budget was al bepaald :wink:
Gebruikersavatar
Galvanized
Berichten: 917
Lid geworden op: 14 okt 2012, 14:35

Bericht door Galvanized »

WahWow schreef:Mooi topic! Toevallig zit ik met hetzelfde vraagstuk. Ik wil voor in de huiskamer en voor aan mn pc een leuk klein dingetje met een transparant geluid. Heb nu een Eden Nemesis NC210 maar die past niet in een hoekje van mijn huiskamer en gaat te hard te hard.
Ik denk daarom in deze hoek:
- Eden EC10 (https://www.edenamps.com/products/eserie ... /EC10.html" onclick="window.open(this.href);return false;)
- EBS Classic Session 60 (https://www.ebssweden.com/content/session.php" onclick="window.open(this.href);return false;)
- Ashdown Perfect Ten (https://ashdownmusic.com/products/1/B/18 ... erfect-10/" onclick="window.open(this.href);return false;)

Eisen die ik heb:
- Helder en transparant maar wel bottom end (I know, Ashdown is niet transparant. Van EBS weet ik het niet.)
- DI of Line out (Die Eden heeft dat niet maar Eden is lekker)
- 10" - 12" speaker
- Rond de 50 Watt en niet meer dan 100 Watt
- maximaal €250

Iemand ervaring met die combo's die ik op t oog heb?
Of heeft iemand betere suggesties?
Dank u!
Ik heb de Eden EC8. Ik heb normaal gesproken een hekel aan 8 inch speakertjes. Of eigenlijk alles kleiner dan 10 inch. Maar dit is het beste oefencombo'tje wat ik ooit gehad heb (van Hartke tot Ampeg enz) Klinkt zeker transparant, weegt natuurlijk niks en is plenty luid genoeg voor in de huiskamer. ZEKER een aanrader!!!!
MUSIC MAN STINGRAY 5
HX STOMP

DAD VIBES - LIMP BIZKIT TRIBUTE
Instagram.com/dadvibes_bizkit
Gebruikersavatar
RaySting
Berichten: 251
Lid geworden op: 06 okt 2014, 21:46

Bericht door RaySting »

Ik kan iedereen de Laney rb1 aanraden.....een klassieker qua klein, handzaam met een behoorlijk goede sound.....
'Women and rhythm-section first!' - Jaco Pastorius -
Barunjavanzandt
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 feb 2015, 12:16

Bericht door Barunjavanzandt »

Heb laatst op die Eden Session gespeeld.
Het klonk allemaal erg lekker en de combo zag er degelijk uit.
Hij heeft overigens wel een DI(zie eden site)
Gebruikersavatar
WahWow
Berichten: 179
Lid geworden op: 25 nov 2011, 20:27

Bericht door WahWow »

Galvanized schreef:Ik heb de Eden EC8. Ik heb normaal gesproken een hekel aan 8 inch speakertjes. Of eigenlijk alles kleiner dan 10 inch. Maar dit is het beste oefencombo'tje wat ik ooit gehad heb (van Hartke tot Ampeg enz) Klinkt zeker transparant, weegt natuurlijk niks en is plenty luid genoeg voor in de huiskamer. ZEKER een aanrader!!!!
De EQ-settings vind ik te basic en wil (net als jij voorheen) niet kleiner dan 10". Dan geef ik liever die paar tientjes meer uit en ga ik toch voor zijn iets grotere broer. ;-) Goed te lezen dat die kleine zo bevalt. Weet ik dat die EC10 de moeite waard is om uit te gaan proberen.

[EDIT: Die EC8 is een stuk goedkoper dan die EC10 zie ik nu. Ik zal ze ergens naast elkaar proberen als dat lukt. Nu nog ff tijd voor vinden...)
Basses: Yamaha TRB5-II / Fender Precision Nate Mendel Signature
Effects: EBS MultiDrive / MXR MXR M288 Bass Octave Deluxe / Dr. J. Sparrow
Amp: Eden E10
Ben Thomsd
Berichten: 26
Lid geworden op: 17 feb 2011, 21:30

Bericht door Ben Thomsd »

Even een update:

De Ampeg BA-108 is retour aan Thomann, geen probleem en geld retour.
Gezocht en gezocht en nu gegaan voor de Warwick BC-10.

Versterkertje is veel lichter (scheelt een paar kilo) maar ook minder wattage.
Echter, om echt alleen thuis te gebruiken een prima ding, die Ampeg ging toch al snel te hard voor de buren.
Aparte ingang voor actieve en voor passieve bassen. Ik ben er blij mee.
Staat als het goed is ook een review van in het nieuwste nummer van De Bassist (nr. 23)
Plaats reactie