op zoek naar amp en cab

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Toon123
Berichten: 45
Lid geworden op: 09 dec 2012, 12:05

op zoek naar amp en cab

Bericht door Toon123 »

Ik ben op zoek naar een amp en cab en ben wat aan het rondzien wat er allemaal op de markt is. Daarom dacht ik ofdat jullie mij zouden kunnen helpen en jullie ervaringen delen. Ik heb nu een combo maar omdat we met mijn band toch wat meer optredens doen en ook al een beetje grotere, is deze combo niet echt meer gepast (ook omdat onze drummer nogal hard doorslaagt). We spelen wat Rise Against achtig en die sound van de bas staat mij wel aan. Anderzijds zou ik me ni aan 1 sound willen binden want. Ik ben op zoek naar iets niet te duur want ik ben zelf nog student (en het mag zelf 2e hands zijn, zolang het maar goed klinkt). Wat stellen jullie voor? Mijn budget is maximaal 600 euro.
Alvast bedankt,
Toon
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11910
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Bericht door dr. Bassvibes »

Hartke top bovenop een oud Peavey of Trace Elliot cabinet, kun je niet mee stuk! :)
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26245
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Wat de dokter zegt. Moeilijker moet je het nu niet maken. En zo courant dat je het altijd weer goed van de hand kunt doen mocht je ooit wat anders willen.
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
donk
Berichten: 540
Lid geworden op: 13 aug 2009, 16:01

Bericht door donk »

Voor wat meer geweld zou ik een Peavey Tmax aanraden ipv de Hartke.
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26245
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Dan doel je misschien meer op het karakter van de versterker? Want met een 3500 kom je eigenlijk aan volume niet te kort, is mijn ervaring.
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
donk
Berichten: 540
Lid geworden op: 13 aug 2009, 16:01

Bericht door donk »

Voor de sound waar hij op doelt heb je bij de Hartke nog een Sansamp bassdriver pedaal nodig. Een Tmax haalt dat zonder ook.
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4824
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Bericht door Green Goblin »

Dus de Hartke, aangezien hij aangeeft niet aan die sound gebonden te willen zijn.
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
Toon123
Berichten: 45
Lid geworden op: 09 dec 2012, 12:05

Bericht door Toon123 »

Merci voor jullie reacties. Ivm met de (rise against) sound: Ik ben op zoek naar een gelijkaardige sound omdat ik meestal ook zo speel maar af en toe wil ik ook nog iets anders kunnen spelen. Ik heb nog enkele vraagjes over jullie reacties:
a) ivm die peavy T-max, komt deze in aanmerking? https://www.2dehands.be/muziek/muziekins ... 08179.html" onclick="window.open(this.href);return false;
b) welke hartke zou ik dan kopen? Hartke HA5500 500W? Hartke LH500?
c) wat is het voordeel van die Sansamp? of wat is het specifieke effect daarvan want ik ken daar ook niet zoveel van (mijn excuses, misschien is dit een domme vraag)
Alvast bedankt voor de hulp
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15092
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Bericht door padawatje »

Toon123 schreef: a) ivm die peavy T-max, komt deze in aanmerking? https://www.2dehands.be/muziek/muziekins ... /bascombo-" onclick="window.open(this.href);return false;
Die is van forumlid Madmac. Volgens mij is dat een steengoede en veelzijdige versterker voor een heel mooie prijs.
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4824
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Bericht door Green Goblin »

Hartke HA3500 is voldoende.
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4824
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Bericht door Green Goblin »

Oudje (Transient Attack), dus met alle watts nog.

https://www.2dehands.be/muziek/muziekins ... 21164.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
Gebruikersavatar
Joost van Laake
Berichten: 2799
Lid geworden op: 10 apr 2006, 13:33

Bericht door Joost van Laake »

Sansamp achtige pedalen zijn het geheime wapen van veel bassisten die rock/punk/hardcore/metal spelen.
Je kan hiermee drive aan je signaal toevoegen voordat het naar de PA stuurt.
Er zijn meerdere varianten die in essentie een vergelijkbaar karakter hebben en er zijn ook andere fabrikanten die toffe dingen maken (Darkglass bijvoorbeeld).

Hier een voorbeeldje van hoe gek je kan gaan:


Overigens heeft behringer een leuke en heel betaalbare kopie gemaakt.
Staat er toevallig hier een te koop: viewtopic.php?f=2&t=60268" onclick="window.open(this.href);return false;
Main tools: Peterbuilt CS-P & T-Sonic | Lakland Skyline DJ04 | EICH TH 900 | EICH 612XL | SansAmp Paradriver DI |
Feestboek
Orkestje: All For Nothing
Gebruikersavatar
WahWow
Berichten: 179
Lid geworden op: 25 nov 2011, 20:27

Bericht door WahWow »

Joost van Laake schreef:Sansamp achtige pedalen zijn het geheime wapen van veel bassisten die rock/punk/hardcore/metal spelen.
Je kan hiermee drive aan je signaal toevoegen voordat het naar de PA stuurt.
Er zijn meerdere varianten die in essentie een vergelijkbaar karakter hebben en er zijn ook andere fabrikanten die toffe dingen maken (Darkglass bijvoorbeeld).

Hier een voorbeeldje van hoe gek je kan gaan:


Overigens heeft behringer een leuke en heel betaalbare kopie gemaakt.
Staat er toevallig hier een te koop: viewtopic.php?f=2&t=60268" onclick="window.open(this.href);return false;
Vergeet de Hartke BassAttack niet! Heb er een en vind het leuk speelgoed.
viewtopic.php?f=8&t=5384&hilit=bassattack" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.samsontech.com/hartke/produc ... vxlattack/" onclick="window.open(this.href);return false;
Basses: Yamaha TRB5-II / Fender Precision Nate Mendel Signature
Effects: EBS MultiDrive / MXR MXR M288 Bass Octave Deluxe / Dr. J. Sparrow
Amp: Eden E10
Toon123
Berichten: 45
Lid geworden op: 09 dec 2012, 12:05

Bericht door Toon123 »

Bedankt voor de leerrijke reacties. Ik denk dat ik voor de Harkte ga gaan owv zijn veelzijdigheid. Gaat de 350W niet te zacht zijn (want onze drummer slaagt echt hard door)? Wel cabinet zou ik kopen?En welke Sansamp zou ik kopen (deze ga ik wel na de aankoop van mijn top en cab zijn) (zijn er merken of dingen die echt niet goed zijn of juist wel prijs/kwalitatief)?
Alvast bedankt
Gebruikersavatar
Joost van Laake
Berichten: 2799
Lid geworden op: 10 apr 2006, 13:33

Bericht door Joost van Laake »

Ik zou zeggen kijk gewoon naar je bankrekening en naar wat je 2e hands voor een nette prijs kan krijgen.
Die behringer is een erg goed begin bijvoorbeeld. Die kost haast niks terwijl de sound bijna gelijk is aan die van een gewone sansamp BDDI.

Er zijn veel kleine verschillen (dat zit hem dan met name in aansluit/schakelmogelijkheden, bouwkwaliteit en t formaat) maar uiteindelijk krijg je overal wel een bruikbare sound mee.
Pas als je veel live gaat spelen ga je ontdekken wat voor jou ideaal is.
Main tools: Peterbuilt CS-P & T-Sonic | Lakland Skyline DJ04 | EICH TH 900 | EICH 612XL | SansAmp Paradriver DI |
Feestboek
Orkestje: All For Nothing
Plaats reactie