op zoek naar amp en cab

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26347
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Toon123 schreef: Gaat de 350W niet te zacht zijn (want onze drummer slaagt echt hard door)?
Met een 3500 kom je echt niet gauw te kort, ga daar maar van uit!
En hier heb je zelfs een complete toren (met een 5500 versterker) voor 600 euro! Al moet je van het karakter van de Hartke speakers houden.
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4847
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Bericht door Green Goblin »

Toon123 schreef:Gaat de 350W niet te zacht zijn (want onze drummer slaagt echt hard door)?
Nou, ik moet nog altijd eens kijken wat stand 2 tot en met 10 doen, want daar heeft hij nog niet op hoeven staan.....volume is geen probleem.
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
Toon123
Berichten: 45
Lid geworden op: 09 dec 2012, 12:05

Bericht door Toon123 »

welk cabinet zou ik dan combineren met die HA3500?
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26347
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Hartke-top met Hartke-kasten (en zeker de XL-series uit de advertentie) betekenen zeker een goeie combi. Het karakter van die aluminium conussen (heel helder en direct) moet je wel bevallen. De 3500 top is een probleemloze allemansvriend met zat power die je in veel combinaties kunt gebruiken. Ik heb jaren een 3500 gehad, aanvankelijk met 2 stuks Hughes&Kettner BR410 kasten en later met een combi van Ashdown ABM 210/115 en zeker dat laatste klonk voor mij erg goed: dik, warm en rond. Maar zoals al eerder gezegd is, ook met Peavey of Trace Elliot (en als het binnen budget te vinden is Eden) heb je zeker een combi die altijd goed klinkt.
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Toon123
Berichten: 45
Lid geworden op: 09 dec 2012, 12:05

Bericht door Toon123 »

maar aangezien die HA3500 = 350 W bij 4 Ohm. ga je dan je amp ni beschadigen? of hoe moet ik dit zien? mijn excuses maar mijn vorige versterkers waren combo's dus ik ken daar niet veel van
Gebruikersavatar
Joost van Laake
Berichten: 2799
Lid geworden op: 10 apr 2006, 13:33

Bericht door Joost van Laake »

Lees dit maar eens rustig door... staat alles in! ;)
viewtopic.php?f=5&t=17537" onclick="window.open(this.href);return false;
Main tools: Peterbuilt CS-P & T-Sonic | Lakland Skyline DJ04 | EICH TH 900 | EICH 612XL | SansAmp Paradriver DI |
Feestboek
Orkestje: All For Nothing
Toon123
Berichten: 45
Lid geworden op: 09 dec 2012, 12:05

Bericht door Toon123 »

ik heb het topic gelezen (merci voor de verwijzing). zou de combinatie van HA3500 met deze :https://www.2dehands.be/muziek/muziekins ... 19516.html goed zijn?
Alvast bedankt Toon
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11912
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Bericht door dr. Bassvibes »

Redelijk klassiek stapeltje zo, kun je je qua kwaliteit en eventueel doorverkopen eigenlijk geen buil aan vallen. Of het jouw smaak gaat zijn is een tweede natuurlijk! Die Ashdown kasten staan er algemeen een beetje om bekend wat wollig en warm te klinken, maar je uiteindelijke sound hangt van zo veel dingen af. :)
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26347
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Die 410 van MAG is OK, niks mis mee. Zo´n kleine 115 heb ik heel in het begin ook gehad en vlot omgeruild voor een groot formaat. Maar ik had die kleine 115 toendertijd in combinatie met een 210 en dat was net te mager. Aan dit setje kun je je zoals de dokter ook al zegt, geen buil vallen. Prima om mee te beginnen als het geluid je bevalt: redelijk dik en warm. Voor mij prima, maar dat is voor iedereen verschillend. Proberen dus. Er zitten hoezen bij en dat maakt de prijs redelijk.
(Ik heb sinds ik mijn Bassman set compleet heb nog steeds mijn âhwe Engelse ABM set 115/410 in de oefenruimte staan. Niet meer nodig maar ik kan er geen afstand van doen... :oops: :oudezak:)
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
revenge
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 okt 2009, 10:46

Bericht door revenge »

Hartke kan ik je niet aanraden. Ik heb er vaak op gespeeld in de oefenruimte. Er zit een zeer matig geluid in.


Ik heb gisteren een Fender rumble 500 head + 410 cab gekocht.
Ik kan je dat ding aanraden, er is ook een combo van.
Heel mooi geluid, en loeihard. Als het moet blaas ik iedereen in de band omver.
Fender gebruikt in deze rumble v3 serie hele goede eminence speakers.

De combo (500 watt) heb ik gezien voor een prijs vanaf 550 ofzo. En dan heb je 2x10 erin. Als je alles los wilt kopen zoals mij, dan is de prijs 1000+ euro
Je hebt evt ook nog een 200 watt versie ervan, ik denk dat deze ook goed genoeg is, want op mijn rumble 500 heb ik het volume maar op een kwart staan.
Succes
Gebruikersavatar
donk
Berichten: 540
Lid geworden op: 13 aug 2009, 16:01

Bericht door donk »

revenge schreef:Hartke kan ik je niet aanraden. Ik heb er vaak op gespeeld in de oefenruimte. Er zit een zeer matig geluid in
Ik vind het ook een enorm saaie versterker en ken niemand die zo'n ding gebruikt zonder een aantal pedalen ervoor. Voor mij persoonlijk moet de versterker zelf al genoeg knallen.
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4847
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Bericht door Green Goblin »

Ik gebruik zo'n ding zonder pedalen er voor.
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
Gebruikersavatar
donk
Berichten: 540
Lid geworden op: 13 aug 2009, 16:01

Bericht door donk »

Green Goblin schreef:Ik gebruik zo'n ding zonder pedalen er voor.
Ik ken jou ook niet. :mrgreen:
Toon123
Berichten: 45
Lid geworden op: 09 dec 2012, 12:05

Bericht door Toon123 »

Bedankt voor jullie reacties. Ik ga eens naar de keymusic ofzo rijden en daar vanalles uittesten en dan kan ik een persoonlijke mening vormen. Hierna ga ik nog eens heel het net op zoen naar de perfecte versterker voor mij (en ga ik nog wel eens posten wat jullie ervaringen enz zijn). Iedereen super hard bedankt. Ik heb echt wel wat bijgeleerd :worship:
Gebruikersavatar
donk
Berichten: 540
Lid geworden op: 13 aug 2009, 16:01

Bericht door donk »

Dat is de beste manier. Succes!
Plaats reactie