Behringer BVT4500H top (svt kloon) voor 55 euro

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7697
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Bericht door MR. LEE »

rensbass schreef:Die ervaring met die speakers heb ik ook. Alle 4 naar zn grootje..... ben benieuwd naar de beringen. K vond de svt450 een prima amp trouwens.
Die Ampeg is een bere-goeie amp met al z'n verschillende namen voor dat type.
Die uitvoering die ik hier heb , daar zit een kneiter van een ringkern-trafo in .
Die amp gaat snoei-hard :wink: ,....maar ja,....die lullige speakertjes heeft ie daarbij opgerookt .

:(
low-end
Berichten: 40
Lid geworden op: 09 aug 2015, 23:30

Bericht door low-end »

Heb er net een besteld en m'n maat (gitarist) heeft er ook een besteld :)
Waanzinnige prijs, wil ik niet laten voorbijgaan.
Ik was al een tijdje aan het uitkijken naar een nieuwe amp, de SWR workingman die ik gebruik laat het soms afweten.

Ben erg benieuwd naar de amp, ik denk dat die 250 stuks snel verkocht zullen zijn.

(mijn eerste post op het forum, heb hier wel al veel topics doornomen)
Warwick Streamer stage I '91 ~~ Squier Jazz bass vintage modified '77 ~~ Warwick Corvette Proline '95
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4352
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Bericht door Unlord »

Wat ik me vooral afvraag is waar die 18 kilo precies in gaan zitten bij die bak. Wellicht wil één van de kopers zo'n ding es open schroeven om te zien of er wellicht gewoon zwaar hout is gebruikt of er een baksteen ofzo in ligt. Een zware transformator zal het namelijk niet zijn.
low-end
Berichten: 40
Lid geworden op: 09 aug 2015, 23:30

Bericht door low-end »

Dat gewicht vind ik ook wat raar... 18kg !
Ter vergelijking m'n SWR head weegt zo'n 10,5kg. En die is passief gekoeld door metalen koelribben (extra gewicht zou ik denken) terwijl de Behringer een fan heeft :?
Warwick Streamer stage I '91 ~~ Squier Jazz bass vintage modified '77 ~~ Warwick Corvette Proline '95
Gebruikersavatar
tieleman
Berichten: 3373
Lid geworden op: 14 jan 2012, 12:19

Bericht door tieleman »

Als ik de plaatjes hier mag geloven, ligt er toch een behoorlijke trafo in... De koeling zal zijn voor de mosfets? (dik koelblok ook)

https://www.wikizic.org/Behringer-UltraBass-BVT4500H/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Wow; zit verder niet veel in :)

Kan iemand de maten eens opnemen? Ik heb ook nog een oude Ampeg liggen die ik in een behuizing wil hebben!
Gebruikersavatar
tieleman
Berichten: 3373
Lid geworden op: 14 jan 2012, 12:19

Bericht door tieleman »

Daar ben ik ook wel benieuwd naar! Wellicht het overwegen waard om m'n GVT-52 combo om te zetten naar een losse head. Dus als iemand de binnenmaten heeft, qua buitenmaten is het al in ieder geval hoopvol (aangezien een boel Ampegs dezelfde maten hanteren). ;)
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4352
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Bericht door Unlord »

Bernardduur schreef:Wow; zit verder niet veel in :)

Kan iemand de maten eens opnemen? Ik heb ook nog een oude Ampeg liggen die ik in een behuizing wil hebben!
Wel gaaf man. Een ouwe Ampeg in een Behringer behuizing :)

Overigens weegt de Nuke van Behringer ook zo'n 20 kilo en de ervaring leert dat daar ook een enorme trafo in ligt. 3600 watt schijnt ie te leveren. ben benieuwd (of eigenlijk niet) hoe stabiel dat is. 222 euro voor de liefhebbers. Bij Thomann.
Gebruikersavatar
Basvarken
Berichten: 7420
Lid geworden op: 01 dec 2005, 22:49

Bericht door Basvarken »

Persoonlijk zou ik al dat versterkerspul van Behringer links laten liggen. Het wordt allemaal zo low budget in mekaar gescheten dat het niet bestand is tegen dagelijks gebruik in een optredende band. Hoeveel Watts ze ook beloven en hoe stoer de (grotendeels lege) behuizing er ook uit mag zien. Een versterker die je om de haverklap in de steek laat, is voor mij een no go.
Proost!

The Gibson Bass Book bestellen?
https://www.thegibsonbassbook.com
Gebruikersavatar
tieleman
Berichten: 3373
Lid geworden op: 14 jan 2012, 12:19

Bericht door tieleman »

Ik zou dan ook met name geinteresseerd zijn in de kist. Voor €55 ga ik zelf geen behuizing in elkaar timmeren en met tolex bedekken. ;) Dus als iemand 'em besteld heeft en het niet ziet zitten qua geluid neem ik 'em wel over voor €55 (mits het kissie de juiste maten heeft). :mrgreen:
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Mwa, de kwaliteit van de behuizing is ook niet veel soeps

Tenminste, wat ik terugzie in de overige behringers die ik binnen heb gehad!
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7697
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Bericht door MR. LEE »

Unlord schreef:
Bernardduur schreef:Wow; zit verder niet veel in :)

Kan iemand de maten eens opnemen? Ik heb ook nog een oude Ampeg liggen die ik in een behuizing wil hebben!
Wel gaaf man. Een ouwe Ampeg in een Behringer behuizing :)

Overigens weegt de Nuke van Behringer ook zo'n 20 kilo en de ervaring leert dat daar ook een enorme trafo in ligt. 3600 watt schijnt ie te leveren. ben benieuwd (of eigenlijk niet) hoe stabiel dat is. 222 euro voor de liefhebbers. Bij Thomann.
... zóóhooo,...3600 Watt levert die versterker :? ?

( Stel : Als ie 100% rendement zou hebben , dan trekt ie al 16 Ampere uit het stopcontact :? )

...en dát geloof ik gewoon niet :D
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Behringer werkt in de specs met piekvermogen :) Dus dan kun je de automaat thuis wel heel houden.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
low-end
Berichten: 40
Lid geworden op: 09 aug 2015, 23:30

Bericht door low-end »

is het deze https://www.bugera-amps.com/EN/products/BTX36000.aspx" onclick="window.open(this.href);return false; ?

levert zelfs 3800w :P

Ik veronderstel dat dit piekwaardes zijn en het RMS vermogen de helft of minder.
Warwick Streamer stage I '91 ~~ Squier Jazz bass vintage modified '77 ~~ Warwick Corvette Proline '95
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7697
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Bericht door MR. LEE »

Basvarken schreef:Persoonlijk zou ik al dat versterkerspul van Behringer links laten liggen. Het wordt allemaal zo low budget in mekaar gescheten dat het niet bestand is tegen dagelijks gebruik in een optredende band. Hoeveel Watts ze ook beloven en hoe stoer de (grotendeels lege) behuizing er ook uit mag zien. Een versterker die je om de haverklap in de steek laat, is voor mij een no go.
Al de voor-oordelen ten spijt,....ik zie op die plaatjes gewoon een redelijk normaal opgebouwde mosfet versterker .
Zeer waarschijnlijk zal dat eindversterker-module/blok wel met smd componentjes uitgevoerd wezen , maar zo ik het kan inschatten is het die paar centen meer dan waard :cheer:

( misschien hoef ik die Ampeg er helemaal niet in te prakken , en doet dat ding 't gewoon keurig :D )
Plaats reactie