Behringer BVT4500H top (svt kloon) voor 55 euro

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
tieleman
Berichten: 3373
Lid geworden op: 14 jan 2012, 12:19

Bericht door tieleman »

Ik heb de gok ook maar genomen. ;) Misschien past 't net wel, misschien net niet. Dan zien we het later wel weer. En inderdaad, de plaatjes van de binnenkant die ik vond zien er ook redelijk normaal uit. De verrassing gaat natuurlijk zijn hoe het er onder dat koelblok uitziet.
Haico

Bericht door Haico »

Ik voel aan mijn water dat er over een maandje een aantal van deze versterkers aangeboden wordt via de bekende verkoopkanalen voor particulieren.
Ik zal er dan wel eentje proberen te scoren voor rond de 30 Euro. :D

KOOPT! KOOPT! KOOPT!
Gebruikersavatar
tieleman
Berichten: 3373
Lid geworden op: 14 jan 2012, 12:19

Bericht door tieleman »

IK BIED DE HELFT!
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7691
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Bericht door MR. LEE »

Haico schreef:Ik voel aan mijn water dat er over een maandje een aantal van deze versterkers aangeboden wordt via de bekende verkoopkanalen voor particulieren.
Ik zal er dan wel eentje proberen te scoren voor rond de 30 Euro. :D

KOOPT! KOOPT! KOOPT!

je gaat me toch niet vertelle dat je voor die resterende 25 euries met een jachtgeweer op de loer gaat liggen ? :D

:facepalm:
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7691
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Bericht door MR. LEE »

tieleman schreef:Ik heb de gok ook maar genomen. ;) Misschien past 't net wel, misschien net niet. Dan zien we het later wel weer. En inderdaad, de plaatjes van de binnenkant die ik vond zien er ook redelijk normaal uit. De verrassing gaat natuurlijk zijn hoe het er onder dat koelblok uitziet.

misschien past 't wel na een tikkie met....... een voorhamer :D
Haico

Bericht door Haico »

MR. LEE schreef:je gaat me toch niet vertelle dat je voor die resterende 25 euries met een jachtgeweer op de loer gaat liggen ? :D

:facepalm:
Natuurlijk wel. Ben een 'ollander of nie?!


Dit zijn typische mogelijkheden waar ik een stapje terug doe om te kijken hoe dit afloopt. Er komen vast reviews online van degenen die van deze deal gebruikt hebben gemaakt. :D

Gij zult mij niet facepalmen! :evil: :evil: :evil: Kom maar een bakkie doen in Beukenhorst Zuid.
Gebruikersavatar
tieleman
Berichten: 3373
Lid geworden op: 14 jan 2012, 12:19

Bericht door tieleman »

€2.55/kilo, wat koop je daar nou nog voor tegenwoordig?!1
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4349
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Bericht door Unlord »

Behringer...goedkoper dan smeerworst.
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7691
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Bericht door MR. LEE »

Haico schreef:
MR. LEE schreef:je gaat me toch niet vertelle dat je voor die resterende 25 euries met een jachtgeweer op de loer gaat liggen ? :D

:facepalm:
Natuurlijk wel. Ben een 'ollander of nie?!


Dit zijn typische mogelijkheden waar ik een stapje terug doe om te kijken hoe dit afloopt. Er komen vast reviews online van degenen die van deze deal gebruikt hebben gemaakt. :D

Gij zult mij niet facepalmen! :evil: :evil: :evil: Kom maar een bakkie doen in Beukenhorst Zuid.

Beukenhorst -Zuid ??? ,.....waar zit je dan in Beukenhorst-Zuid ? :D
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7691
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Bericht door MR. LEE »

Rieno schreef:Behringer werkt in de specs met piekvermogen :) Dus dan kun je de automaat thuis wel heel houden.
Dat zijn vermogen-spec's die thuis horen in de efteling :D
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7691
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Bericht door MR. LEE »

Unlord schreef:Behringer...goedkoper dan smeerworst.
d'r is nog wel meer smeerworst in de handel ,....zelfs waarvan men denkt (na betaling) , dat ze biefstuk-tartaar in handen hebben . :D

Ik heb nèt bericht gehad dat de centjes binnen zijn daar.
Als ik van de week dat ding binnen heb zal ik 'm op het dummy-load , toongenerator en scoop aansluiten ,...waarna ik de bevindingen hier direct bekend zal maken.

dan zien we gauw genoeg of 't een peppie & kokkie-ding is of niet. :D
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6250
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Bericht door AmericanIdiot »

Waarom niet gewoon erop spelen en je bevindingen hier posten? Daar heeft iedereen meer aan dan gemeten waarden.

Een duur-test zal helemaal mooi zijn, ik ben zeer benieuwd hoe dat ding zich in het ruige werk handhaaft.
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7691
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Bericht door MR. LEE »

AmericanIdiot schreef:Waarom niet gewoon erop spelen en je bevindingen hier posten? Daar heeft iedereen meer aan dan gemeten waarden.

Een duur-test zal helemaal mooi zijn, ik ben zeer benieuwd hoe dat ding zich in het ruige werk handhaaft.
Tuurlijk ,.....maar het éne is helaas niet los te koppelen van het andere.
Als voorbeeld noem ik dan een zeer teleurstellend mosfet versterkertje als een Warwick "Wamp-280" waarover ik vroeger een poosje gespeeld heb.
Dat ding klonk voor mij prachtig , ....maar als ik 'r een uurtje over stond te rammen , dan zakte 't hopenloos in elkaar qua volume :|
Scoop , toongenerator en m'n dummy-load lieten toen een genadeloos oordeel zien :
Na nog geen 10 minuten volle uitsturing zakte dat ding al in elkaar naar 130 Watt aan 4 Ohm :facepalm: : :D

Nou zou je met dat over-gebleven vermogen nóg wel "wat" moeten kunnen , ware het niet dat de dynamiek van die versterker ook compleet zoek was.
De oorzaak : Slecht transformator-type , en ontbreken van een ventilator voor koeling van de mosfets ( te klein koel-lichaam ).
Gebruikersavatar
tieleman
Berichten: 3373
Lid geworden op: 14 jan 2012, 12:19

Bericht door tieleman »

Ok, even vlot, hij is binnen. En allejezus zwaar, nou ja, inderdaad ±21 kilo. Echt formaatje SVT (maar *net* iets lichter ;) ). Voelt behoorlijk solide, pots/sliders voelen ietwat cheap aan. Grootste pluspunt: hij doet het! :mrgreen: Even snel uitgeprobeerd, alles werkt kraakvrij, en de versterker is stil (geen bijgeluiden). Nog niet op vol volume getest, maar vooralsnog eigenlijk niks te klagen. Hier afgebeeld (in het halfdonker, blijft lastig) op een Ampeg SVT-210 (Tonehammer 500 for scale).

De breedte (binnenmaat) is ±56,5cm voor de geïnteresseerde. Dat maakt m'n eigen Ampeg ombouwen al lastig, want die heeft een frontpanel van 58cm. Dus zonder te hakken gaat dat 'em vooralsnog niet worden.

Afbeelding
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7691
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Bericht door MR. LEE »

Conventionele versterkers van dergelijk vermogen wegen gewoon zwaar als er een solide blikken kast gebruikt is , en als er een flinke voedings-trafo en flinke koellichamen in zitten .
Met een paar plankjes hout eromheen voor de topkast zal 't spul een flink totaal-gewicht krijgen.

Wel jammer dat de Ampeg er nèt niet in te prakken valt :|
Plaats reactie