Behringer BVT4500H top (svt kloon) voor 55 euro

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7699
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Bericht door MR. LEE »

sommige muzikanten zijn hun roeping als "ANTIQUAIR" misgelopen :

Ik heb nou op me werktafel een Masco versterker liggen uit begin 1946 :D
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Mooi!

Ik heb van het weekend een oude buizenradio meegenomen (1951) van de sloop; kwam papier brengen (wordt maar beperkt opgehaald bij ons en zelf leveren is gratis) en loer altijd nog effe in de recycle container. Helemaal functioneel op een zekering na (oxidatie, daardoor niet werkend) en een niet geaarde stekker. Na wat TLC klinkt ie prachtig.......
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4608
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Bericht door Hagen »

Ik ben gek op oude meuk! Hebben jullie foto's?
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7699
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Bericht door MR. LEE »

Hagen schreef:Ik ben gek op oude meuk! Hebben jullie foto's?
'k zal kijken of ik wat kan plaatsen als ie af is
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7699
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Bericht door MR. LEE »

Bernardduur schreef:Mooi!

Ik heb van het weekend een oude buizenradio meegenomen (1951) van de sloop; kwam papier brengen (wordt maar beperkt opgehaald bij ons en zelf leveren is gratis) en loer altijd nog effe in de recycle container. Helemaal functioneel op een zekering na (oxidatie, daardoor niet werkend) en een niet geaarde stekker. Na wat TLC klinkt ie prachtig.......
ik herken 't ,....die afwijking heb ik ook :D

...eigenlijk zijn we een soort "hoarders" van die ouwe bende :facepalm:

:D

....ennuhhh ,...vergeet de "teerkluit" niet te vervangen op het stuurrooster van de EL41 (o.i.d.)...

( altijd lek )
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Yes! Zitten meer teercondensatoren in dus die worden allemaal vervangen. Plus wat meer onderhoud........
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7699
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Bericht door MR. LEE »

Bernardduur schreef:Yes! Zitten meer teercondensatoren in dus die worden allemaal vervangen. Plus wat meer onderhoud........
Als je 'm mooi vindt,...dan zelf houden ! :|
Als je het niet interessant vindt , dan zo die is ,...weggeven of verkopen.
In de regel zit 'r best veel werk aan die dingen , wat zich nooit terug zal laten betalen .
"Handel" is het nooit geweest . ( en zal het voorlopig helaas niet worden ook ) :|
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Ik heb de Behringer BX4500H versterker en die heb ik nu.... 5 jaar? Speelt altijd. Daar ben ik erg tevreden over. Ook erg licht. Prima backup. De EQ is heel flexibel. Het 2x10 cabinetje wat ik erbij had daarvan waren de 10 inches zo naar de filistijnen. Maar de DIY in my had er zo andere speakers in gelepeld. En boem... Sound!
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7699
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Bericht door MR. LEE »

Ik heb de Behringer BVT4500H top binnen.

Allereerst eventjes bekeken :

-Qua afwerking ziet ie er best heel netjes uit .
Nette , stevige , vernikkelde stoothoeken , en nette tolex bekleding.
De volume- en toonregel-knopjes voelen idd een beetje goedkoop aan , maar dat zullen waarschijnlijk de japanse potmetertjes wezen ( en die zitten in tal van "fancy" merken ook , dus dat is amper een issue )

- De Klank :
Als je oude style muziek speelt kun je hier ( naar mijn mening ) zeer leuk mee uit de voeten voor R&R , Rhythm & Blues , Mercy Beat, Blues , Country , Jazz en Soul .
Voor "slapping" vind ik 'm wat minder :| ( maar da's mijn mening maar :D )

Bijgeluiden :
-GEEN ruis of brom ,.....zelfs het ventilatortje is erg rustig .

Gewicht :
-Niets vreemds aan voor zo'n apparaat ,....hij weegt nèt een haartje meer als 18 kilo.

Het VERMOGEN :
( gemeten m.b.v. dummy-load , toongerator en scope )

-De versterker levert aan 4 Ohm dummy-load 56Volt ( Umax ) , wat resulteert in 384,16 Watt RMS.
( meneer Behringer jokt dus maar een klein beetje :D )
Dit maximaal afgegeven vermogen stort na langere tijd op dummy-load NIET in . :wink:


Minpuntje :

De ingangsgevoeligheid .
In de passieve stand moet de volume knop wat verder open dan dat het zou moeten om vol vermogen te kunnen leveren als de equalizer NIET gebruikt wordt.
Dit ga ik zeker zelf veranderen !
( op de toongenerator moet ik wat meer input-signaal geven dan in de regel bij welk ander versterker-merk het geval is )

( Mijn ) voorlopige oordeel :

Een heel erg leuk ding voor een "appel en een ei " :cheer:
Laatst gewijzigd door MR. LEE op 13 aug 2015, 18:14, 4 keer totaal gewijzigd.
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Net geen 400 watt voor .... 55 euro.... Woooohooo.... Ik betaalde voor mijn top iets van 250 euro.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Nee, mn vriendin vond hem ook mooi, dus ik denk dat ie gewoon op een mooie plek in de kamer komt te staan!
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7699
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Bericht door MR. LEE »

55 euro en 55 centjes INCLUSIEF de verzendkosten :cheer:
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7699
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Bericht door MR. LEE »

Bernardduur schreef:Nee, mn vriendin vond hem ook mooi, dus ik denk dat ie gewoon op een mooie plek in de kamer komt te staan!
met een "bloemetje" d'r op ,....kan jouw weekend niet meer stuk :wink:


( de radio nog wel misschien :( )


:D
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7699
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Bericht door MR. LEE »

Muziekschuur schreef:Net geen 400 watt voor .... 55 euro.... Woooohooo.... Ik betaalde voor mijn top iets van 250 euro.

op zich ook niet eens duur voor dat ding hoor ....

't is haast niet meer te bevatten hoe 't mogelijk is dat ze die dingen nu kunnen weg-geven .

Ik kan me de tijd nog herinneren dat men uit pure armoe zelf versterkers moest maken ,....
In Haarlem had je vroeger een elektronica-winkeltje Radio Marco ,.....we stonden met de neuzen tegen de etalage geplet om ons te vergapen aan zware voedings- en uitgangs-trafo's en EL34 buizen van Ultron en Haltron ( 2e keus Philips buizen ) :-|
Gebruikersavatar
tieleman
Berichten: 3373
Lid geworden op: 14 jan 2012, 12:19

Bericht door tieleman »

Wat is de procedure bij dat meten eigenlijk? Zet je gain & master helemaal open en EQ neutraal? En stuur je dan een signaal in tot het punt waarop het begint te vervormen?
Plaats reactie