Behringer BVT4500H top (svt kloon) voor 55 euro

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
tieleman
Berichten: 3373
Lid geworden op: 14 jan 2012, 12:19

Bericht door tieleman »

Tsja, met alle wil van de wereld zou ik dan nog steeds ±0.5cm van elke kant van het chassis af moeten halen (of moeten uitbikken uit de topkast).

Ik ben benieuwd naar je duur/load-test Mr. Lee! Wat er nou *echt* uit komt.
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7691
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Bericht door MR. LEE »

morgen krijg ik 'm binnen ,.....gaat ie meteen op de "pijnbank" :mrgreen:

dan weten we hier gelijk van "de hoed en de rand " :D
Gebruikersavatar
Gerth
Berichten: 1139
Lid geworden op: 01 jun 2006, 22:08

Bericht door Gerth »

Ben ook enorm nieuwsgierig naar die stevige test!

Misschien beetje off-topic, maarre... als het dan toch om een "doenbare" super-budget-prijs/kwaliteit zou gaan, zou deze dan ook niet door de beugel kunnen?:

https://www.musicstore.de/nl_NL/BEF/Bass ... 003215-000" onclick="window.open(this.href);return false;

Kost sowieso maar 89 euro. Is natuurlijk geen SVT-kloon maar misschien wel ok voor wie die sound niet zoekt en zijn goedkope head liever 10 kilo lichter heeft...
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7691
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Bericht door MR. LEE »

Gerth schreef:Ben ook enorm nieuwsgierig naar die stevige test!

Misschien beetje off-topic, maarre... als het dan toch om een "doenbare" super-budget-prijs/kwaliteit zou gaan, zou deze dan ook niet door de beugel kunnen?:

https://www.musicstore.de/nl_NL/BEF/Bass ... 003215-000" onclick="window.open(this.href);return false;

Kost sowieso maar 89 euro. Is natuurlijk geen SVT-kloon maar misschien wel ok voor wie die sound niet zoekt en zijn goedkope head liever 10 kilo lichter heeft...
Gokkie wagen ,..of internet afstruinen naar reviews :?:
Gebruikersavatar
tieleman
Berichten: 3373
Lid geworden op: 14 jan 2012, 12:19

Bericht door tieleman »

Ik maak me daar meteen wel zorgen over het vermogen:

180W@4ohm
100W@8ohm

Klinkt mij als weinig headroom in de oren (dus snel over de zeik).
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Hmmmm, ja, ik zou zelf verwachten, gezien de naam van dat apparaat, dat ze een 0 vergeten zijn of zo :)
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4349
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Bericht door Unlord »

Specs op andere websites geven inderdaad 1800 watt weer.
Gebruikersavatar
tieleman
Berichten: 3373
Lid geworden op: 14 jan 2012, 12:19

Bericht door tieleman »

Behringer zelf vermeld gewoon netjes bovengenoemde aantallen in hun manual (180W@8, 100W@4), het is gewoon een lichte 180W versterker. Ze plakken overal gewoon een nulletje achter in hun modelnamen. :D
low-end
Berichten: 40
Lid geworden op: 09 aug 2015, 23:30

Bericht door low-end »

De versterkers zijn toegekomen :D

Eerste indrukken : knopjes voelen idd cheap aan, maar alles werkt naar behoren. Heeft precies minder vermogen als mijn SWR (met 1x 15" cab), volumeknop moet verder open voor een gelijkaardig volume. Maar goed, we weten dat die Behringer specs zeer optimistisch zijn.
Warwick Streamer stage I '91 ~~ Squier Jazz bass vintage modified '77 ~~ Warwick Corvette Proline '95
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7691
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Bericht door MR. LEE »

Unlord schreef:Specs op andere websites geven inderdaad 1800 watt weer.
en da's dan foute misleidende opgave.
Behringer geeft zelf 180W aan 4 Ohm op.

op zich hoeft dat nog niet eens ontoereikend te wezen , ...e.e.a. hangt af van ontwerp, constructie en toegepaste componenten.

Ik had hier onlangs een ouwe "tuck & roll" Kustom transistor-versterker uit begin '70 voor revisie.
Dat ding leverde dacht ik niet meer als 80W aan 4 Ohm .
Ik stond zelfs een beetje versteld van het kabaal wat dat ding teweeg bracht zeg :D
De klank vond ik zelfs "super perfect " ( maar da's dan persoonlijke smaak ) . :wink:
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

low-end schreef:De versterkers zijn toegekomen :D

Eerste indrukken : knopjes voelen idd cheap aan, maar alles werkt naar behoren. Heeft precies minder vermogen als mijn SWR (met 1x 15" cab), volumeknop moet verder open voor een gelijkaardig volume. Maar goed, we weten dat die Behringer specs zeer optimistisch zijn.
Volumeknop standen zijn niet evenredig tussen modellen en merken. Ik zou op basis van de volume knop stand niet zeggen dat de ene amp meer headroom heeft dan de andere. Dat kun je alleen doen door te meten.

Welke amp had je gekocht? Die BVT4500H? Kun je hem eens opmeten?
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

MR. LEE schreef:
Unlord schreef:Specs op andere websites geven inderdaad 1800 watt weer.
en da's dan foute misleidende opgave.
Behringer geeft zelf 180W aan 4 Ohm op.

op zich hoeft dat nog niet eens ontoereikend te wezen , ...e.e.a. hangt af van ontwerp, constructie en toegepaste componenten.

Ik had hier onlangs een ouwe "tuck & roll" Kustom transistor-versterker uit begin '70 voor revisie.
Dat ding leverde dacht ik niet meer als 80W aan 4 Ohm .
Ik stond zelfs een beetje versteld van het kabaal wat dat ding teweeg bracht zeg :D
De klank vond ik zelfs "super perfect " ( maar da's dan persoonlijke smaak ) . :wink:
Yes!

Ik heb nu een oude Marlboro amp en een oude EKO amp, beide SS en uit begin '70. Luid en strak met een heerlijke toon (beetje super perfect ja).
Heb wel wat potmeters vervangen omdat ik merk dat bepaalde tapers gewoon niet werken met bijvoorbeeld tremolo of reverb
Gebruikersavatar
tieleman
Berichten: 3373
Lid geworden op: 14 jan 2012, 12:19

Bericht door tieleman »

Bernardduur schreef:Welke amp had je gekocht? Die BVT4500H? Kun je hem eens opmeten?
De breedte (binnenmaat kast) is ±56,5cm (kan 2mm minder zijn). Hoogte 23cm (ook binnenmaat)
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7691
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Bericht door MR. LEE »

low-end schreef:De versterkers zijn toegekomen :D

Eerste indrukken : knopjes voelen idd cheap aan, maar alles werkt naar behoren. Heeft precies minder vermogen als mijn SWR (met 1x 15" cab), volumeknop moet verder open voor een gelijkaardig volume. Maar goed, we weten dat die Behringer specs zeer optimistisch zijn.

Dit is een veel gemaakte beoordelings-fout :

De STAND van een volume-knop kun je niet als vergelijking voor wat dan ook gebruiken . :|
Ik hoor wel 'ns van die onzin als : "tjee ,...volume staat pas op 2 , dan gaat ie wel 5 X zo hard als ie op 10 staat " ( o.i.d ) :D
low-end
Berichten: 40
Lid geworden op: 09 aug 2015, 23:30

Bericht door low-end »

ok , rookie mistake :facepalm:

Doet me denken aan Spinal Tap . https://www.youtube.com/watch?v=uMSV4OteqBE" onclick="window.open(this.href);return false;
Warwick Streamer stage I '91 ~~ Squier Jazz bass vintage modified '77 ~~ Warwick Corvette Proline '95
Plaats reactie