Behringer BVT4500H top (svt kloon) voor 55 euro

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7646
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Behringer BVT4500H top (svt kloon) voor 55 euro

Bericht door MR. LEE »

Helaas :( ,....ik geef nooit gauw op , maar dit concept is er eigenlijk niet voor om te worden gerepareerd tot op component niveau .
Bij het de-solderen komen de eye-let , feed-through en fragiele etsen los van de print. :(
Schema's van dit te druk bestekte alsook te kleine printje van dit versterker-blok zijn op het internet NIET en NERGENS te vinden :(
De power-transistors zitten zelfs zonder isolatie-plaatjes gemonteerd en de isolatie komt voor rekening van slechts de zwarte laag op de heathsink .

Jammer, jammer , jammer , .....elektronisch/constructief is het niet opgewassen voor de lange termijn.
De klank vond ik daarentegen werkelijk geweldig prachtig voor de muziekstijlen die ik speel.

Wat een trieste dag nu, .....ik repareer de spulletjes van iedereen , ....maar nu bij dit dingetje van mezelf , ...moet ik na nuchter beraad de handdoek in de ring gooien .
( of op een chinese site dit complete moduul gaan bestellen om 't in z'n geheel te vervangen )

.......Ik denk 'r nog effe over na of ik dat letzte doe ,....of dat ik een ampeg versterker in de top-behuizing zet ( conform het aller-eerste plan van 1 jaar geleden :? )
Bijlagen
CAM00389 (Medium).jpg
CAM00390 (Medium).jpg
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4600
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Behringer BVT4500H top (svt kloon) voor 55 euro

Bericht door Hagen »

Jammer man, je had em juist zo naar je zin.
Ampeg erin verstoppen is wel cool. De meesten zal het niet opvallen. Kenners zullen :shock:
Gebruikersavatar
A-lex
Berichten: 4167
Lid geworden op: 10 dec 2009, 19:49

Behringer BVT4500H top (svt kloon) voor 55 euro

Bericht door A-lex »

€55/jaar is nog niet slecht :mrgreen:
"Your inability to invalidate my hypothesis is not at all the same thing as proving it true."
persoonlijk topic...
een goede groove kan je niet kopen...
Gebruikersavatar
tieleman
Berichten: 3373
Lid geworden op: 14 jan 2012, 12:19

Behringer BVT4500H top (svt kloon) voor 55 euro

Bericht door tieleman »

MR. LEE schreef:....of dat ik een ampeg versterker in de top-behuizing zet ( conform het aller-eerste plan van 1 jaar geleden :? )
Jammer dat het niet te redden valt. Dat hierboven was ook mijn plan, helaas past het versterkerdeel van m'n Ampeg GVT52 er nét niet in (op zo'n manier dat de Ampeg net een paar centimeter te breed is, en daar ga ik toch echt niet in hakken).

Je mag de mijne trouwens wel overnemen voor €55 als je wilt, ik doe er niet gek veel mee en had 'em toch eerder ook als knutselobject willen inzetten.
Gebruikersavatar
ejp
Berichten: 838
Lid geworden op: 24 mar 2014, 14:13

Behringer BVT4500H top (svt kloon) voor 55 euro

Bericht door ejp »

jammer hoor, dat het met al je kennis en kunde niet lukt om hem te repareren!

EJ
Fender Precision Players lefty
Maruszczyk Elwood 4 p lefty
Markbass LM 250 Black
Box TCE BG250-115
Box Eden 15 inch
Hartke HD25
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7646
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Behringer BVT4500H top (svt kloon) voor 55 euro

Bericht door MR. LEE »

Dank aan alle aanwezigen voor uw deelname in medeleven en rouw aangaande het zo onverwachte verlies van m'n dierbare , niet te repareren versterkertje ..... :(

:D :D :D
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7646
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Behringer BVT4500H top (svt kloon) voor 55 euro

Bericht door MR. LEE »

tieleman schreef:
MR. LEE schreef:....of dat ik een ampeg versterker in de top-behuizing zet ( conform het aller-eerste plan van 1 jaar geleden :? )
Jammer dat het niet te redden valt. Dat hierboven was ook mijn plan, helaas past het versterkerdeel van m'n Ampeg GVT52 er nét niet in (op zo'n manier dat de Ampeg net een paar centimeter te breed is, en daar ga ik toch echt niet in hakken).

Je mag de mijne trouwens wel overnemen voor €55 als je wilt, ik doe er niet gek veel mee en had 'em toch eerder ook als knutselobject willen inzetten.
Hoi , hoi , hoi ! :cheer:

Ik ga heel erg graag op je vriendelijke aanbod in ! :jaaaaa:

Ik heb je een PB gestuurd :wink:
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Behringer BVT4500H top (svt kloon) voor 55 euro

Bericht door Muziekschuur »

Mijn BX4500H gaat al wel weer wat jaren mee.... Ik heb em nu 5 jaar ofzo.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
low-end
Berichten: 40
Lid geworden op: 09 aug 2015, 23:30

Behringer BVT4500H top (svt kloon) voor 55 euro

Bericht door low-end »

Mijn Behringer geeft soms een elektrisch gekraak, vooral als ik een octaver gebruik en de lage noten speel (lage C of D)
Nu doet ie het weer even goed, maar ik verwacht dat het wel weer terugkomt :(
Ik dacht eerst dat mijn cabinet speaker het probleem was, maar met een andere versterker is er geen probleem.

Erg jammer want ik vind dit een goed klinkende versterker. Enig idee wat dit zou kunnen zijn ? Lastig om te zeggen natuurlijk als het slechts af en toe optreedt :?
Warwick Streamer stage I '91 ~~ Squier Jazz bass vintage modified '77 ~~ Warwick Corvette Proline '95
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6227
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Behringer BVT4500H top (svt kloon) voor 55 euro

Bericht door AmericanIdiot »

Niet om Behringer en consorten af te branden maar... helaas blijkt maar weer dat dit weggooi goed is. Is het stuk dan is het nauwelijks te repareren, commercieel gezien is de kast open schroeven al te duur. Jammer, enkel leuk als je het geluk hebt dat het spul een aantal jaren meegaat.
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7646
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Behringer BVT4500H top (svt kloon) voor 55 euro

Bericht door MR. LEE »

AmericanIdiot schreef:Niet om Behringer en consorten af te branden maar... helaas blijkt maar weer dat dit weggooi goed is. Is het stuk dan is het nauwelijks te repareren, commercieel gezien is de kast open schroeven al te duur. Jammer, enkel leuk als je het geluk hebt dat het spul een aantal jaren meegaat.
Da's bij iedereen alom bekend ,...met die kant-tekening dat zgn "dure" merken ook langzaam-aan deze weg gaan inslaan.
Maak je aktieve Proel Bi-Amping boxen open ,..wat kom je dan tegen ? Antwoord : Behringer-spul !
Iedereen die hier een versterkertje heeft van een paar kilo , zal op een ogenblik aan de beurt komen dat je 'm maar gewoon beter in de bak kan laten zakken ,....zo simpel is het.
Voorbeeld : Een nieuwe schakelende voeding-print en arbeidsloon zorgen er (bij de reguliere handel/service) voor dat je straks mogelijk al gauw een paar knaken van een nieuw exemplaar af zit.
Over 20 jaar worden (misschien) de zware conventioneel gebouwde transistor-versterkers van de jaren '80 wel weer gewaardeerd op hun ouderwetse degelijkheid :wink:

Van "afbranden" van eigenaars is/kan/mag helemaal geen sprake zijn,.....niemand hoeft zich beledigd of aangesproken te voelen.
Dit ding kostte 55 euro in de reclame,...waar hebben we 't over? :D :D :D :D :D
( en ze worden inmiddels al niet eens meer geproduceerd,.....zal ook wel z'n reden hebben :D )
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7646
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Behringer BVT4500H top (svt kloon) voor 55 euro

Bericht door MR. LEE »

low-end schreef:Mijn Behringer geeft soms een elektrisch gekraak, vooral als ik een octaver gebruik en de lage noten speel (lage C of D)
Nu doet ie het weer even goed, maar ik verwacht dat het wel weer terugkomt :(
Ik dacht eerst dat mijn cabinet speaker het probleem was, maar met een andere versterker is er geen probleem.

Erg jammer want ik vind dit een goed klinkende versterker. Enig idee wat dit zou kunnen zijn ? Lastig om te zeggen natuurlijk als het slechts af en toe optreedt :?
Zo ,.....exact op deze manier begon dit bij mijn ampie ook :

Zo nu en dan een paar luide kraken tijden het spelen ,....zomaar ineens.
Een week later was het krent ! :D
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7646
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Behringer BVT4500H top (svt kloon) voor 55 euro

Bericht door MR. LEE »

Ik ga overigens nog wel 'ns uitzoeken wat nou precies de oorzaak is geweest. :wink:
Daarvoor zal ik natuurlijk wat onderdelen van de print af moeten de-solderen ( wat helaas die fragiele print on-overkomelijk verder zal beschadigen :( )
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7646
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Behringer BVT4500H top (svt kloon) voor 55 euro

Bericht door MR. LEE »

Zojuist weer in mijn bezit een Beheringer BVT4500H , ....ter beschikking gesteld voor het reclame-aanbod bedrag :D van 55 euries , door ons vriendelijke forum-lid Tieleman! :yes:

Ik ga er dus weer mee aan de gang :cheer:
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Behringer BVT4500H top (svt kloon) voor 55 euro

Bericht door Muziekschuur »

Via allerlei chinese sites zie je wel allerlei modules en kant en klare prints van class D en preamps opduiken. Dat deed Amplimo vroeger ook (heb nog modules liggen). Het herstellen moet dus wel te doen zijn.

https://blogpower.cl/original-lm1036-ton ... -module-2/

https://listen-acoustic.en.hisupplier.co ... upply.html

https://www.ebay.com/bhp/class-d-amplifier-board
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Plaats reactie