Behringer BVT4500H top (svt kloon) voor 55 euro

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7646
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Behringer BVT4500H top (svt kloon) voor 55 euro

Bericht door MR. LEE »

Amplimo module is ontoereikend .

klasse D is hier niet aan de orde.

substitutie met willekeurige andere boards ook niet.

Er is wel op een bestel-site van Behringer een los main-board ( eindverst.) voor te koop ,...deze moet dan uit China komen.
Ik ben na een bestelling voor een Samson powered mixer ( slechts 4 speciale transistortjes ) niet meer zo enthousiast,.....hier heb ik effe een jaar op moeten wachten :facepalm:

:D
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7646
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Behringer BVT4500H top (svt kloon) voor 55 euro

Bericht door MR. LEE »

:D :D :D ,.....ik heb vandaag de afgeschreven Behringer nog eens goed bekeken , want ik stond op het punt om 'm te gaan SLOPEN voor de nog bruikbare onderdelen.
Op het moment dat ik de finale sloop in wilde zetten , vond ik het ineens weer zonde , en besloot er toch nog eens een poging aan te wagen . ( ik kon het eigenlijk gewoon niet verkroppen dat ik de handdoek in de ring moest gooien )
De los gekomen etsen en feed-troughs ben ik gaan herstellen ( een rot-klussie met ets-reparatiedraadjes ) , waarna ik het eindversterkerblok weer in elkaar heb gezet , waarbij ik de eindtransistors WEL :!: voorzien heb van (de ontbrekende) mica isolatie-plaatjes (en nieuwe heath-compound).
Nadat ik de hele toko-me-loko van alle losse delen aan elkaar had aangesloten, ben ik toch weer 'ns effe opnieuw gaan trouble-shooten ,...en wat bleek :
De +15V van de pos regulator kwam niet aan op de SMD-opamps van het voorversterker-board vanwege een (NIET met het blote oog te zien) ets-breukje , wat verstopt zat onder een elco'tje.
( Tijdens een eerdere meting kwam dit net weer effe niet aan het licht. )
Dit "wel/niet"- contact (zgn intermittent failure) is de oorzaak geweest van de harde klappen die uit de luidspreker kwamen.

Een klein speciaal ets-reparatie draadje aangebracht , ....en daarna de hele boel weer ingebouwd. De eerder afgeschreven "Behreding" werkt nou dus ook weer :cheer:

( het kostte me helaas wel weer een hele dag ,.....dat wel, grrrrr... :evil: )

Dit betekent dat ik 'r nu maar 1-tje in reserve houd voor een eventuele volgende ramp .
Het is alles-behalve een degelijk en sterk concept. :(

Ik lees ook overal dat dit een zgn Ampeg-clone is ,....helaas ! , dit geldt alleen zo'n beetje voor de buitenkant , maar voor de binnenkant (wbt elektronica en degelijkheid) heeft 't helemaal NIKS geen overeenkomsten met 'n Ampeg.

De soldeer kwalitiet is af-fabriek ook gewoon "ruk" , dus bij de "reserve-Behringer" neem ik dat tesamen met de modificaties ook maar weer "even" ter verbetering mee.

( het is dat ik helemaal verslingerd aan het geluid ben ,....want anders...... :facepalm: ) :D
Laatst gewijzigd door MR. LEE op 26 jul 2016, 05:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7646
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Behringer BVT4500H top (svt kloon) voor 55 euro

Bericht door MR. LEE »

Vandaag maar effe bezig geweest met de ex-BVT4500H van forumlid tieleman.
Ik heb 'm hetzelfde gemodificeerd als de "behreding" , zodat ie exact als backup kan dienen i.g.v. problemen/uitval.
Bijlagen
CAM00489 (Medium).jpg
CAM00490 (Medium).jpg
CAM00491 (Medium).jpg
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7646
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Behringer BVT4500H top (svt kloon) voor 55 euro

Bericht door MR. LEE »

De benodigde onderdeeltjes maar effe uit een sloop-print van een afgeschreven Ashdown buizenversterkertje gehaald :D
Bijlagen
CAM00492 (Medium).jpg
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7646
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Behringer BVT4500H top (svt kloon) voor 55 euro

Bericht door MR. LEE »

en dan ziet 't er, na alles weer in-elkaar-gezet te hebben weer zo uit ,....en klinkt nou ook fantastisch mooi....
Bijlagen
CAM00493 (Medium).jpg
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Behringer BVT4500H top (svt kloon) voor 55 euro

Bericht door Bernardduur »

U bent (te) gek!

:)

Ik ben groot voorstander van reparatie maar of ik zoveel moeite zou doen voor deze amp...... geen idee!
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7646
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Behringer BVT4500H top (svt kloon) voor 55 euro

Bericht door MR. LEE »

Hij maakt met die mods precies de klank die ik wil , en die ik nodig heb. :wink:

:D
Gebruikersavatar
Goose
Berichten: 2175
Lid geworden op: 03 aug 2004, 22:59

Behringer BVT4500H top (svt kloon) voor 55 euro

Bericht door Goose »

Is het juist de preamp die de klank maakt die je wilt hebben? Of de combinatie van de 2? Want kan je dan niet de volgende keer als de eindversterker het weer begeeft een andere eindversterker erin zetten, die wat degelijker is?
-Fender Vintera P
-Gretsch G5442BDC
-Randall RB500
-Dynacord Exquisit
-Eden 212
-Peavey 115 (Eminence Kappa Pro 15)
-en teveel effect pedalen....
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7646
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Behringer BVT4500H top (svt kloon) voor 55 euro

Bericht door MR. LEE »

Het is een combinatie van de voor-en eind-versterker.
De klank lijkt heel erg op die van een buizen-amp , met die verstande dat dit malle ding in het "laag" strakker is. :wink:

Het gaat me hier puur om de klank en de dynamiek .
Ik heb nu de nodige voorzorgsmaatregelen genomen , waarbij ik denk dat ie 't nou wel gaat uithouden.

Eigenlijk horen de vier stuks 6A diodes ook nog vervangen te worden door een dikke brug-cel , maar dan zit ik weer met het gezeik van te veel draden onder de print door , waar te weinig ruimte voor is.
De montage van het eindversterker-blok levert dan weer problemen op.
In nog meer verbouwingen heb ik dus weinig trek in.

Een ander versterker-blok er in plaatsen , ....gaat me nou weer effe te ver.
Het ding moet 't zo maar doen , met wat het nu is.
Het heeft uiteindelijk geen reet gekost , dan alleen wel behoorlijk wat tijd :D
( dat moet ik dan maar onder het mom van "hobby" doorslikken. :D )
De onderdelen die ik in die beide Behringer-amps getimmerd heb, lagen hier nog in de kast ,....
....en ik heb eerlijk gezegd iets meer tijd dan geld (voor de bas-hobby) te besteden :D
Gebruikersavatar
Goose
Berichten: 2175
Lid geworden op: 03 aug 2004, 22:59

Behringer BVT4500H top (svt kloon) voor 55 euro

Bericht door Goose »

Welke andere transistor versterker komt er qua constuctie cq klank het meest in de buurt die dan wel degelijk gemaakt is? Als ik vragen mag....
-Fender Vintera P
-Gretsch G5442BDC
-Randall RB500
-Dynacord Exquisit
-Eden 212
-Peavey 115 (Eminence Kappa Pro 15)
-en teveel effect pedalen....
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7646
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Behringer BVT4500H top (svt kloon) voor 55 euro

Bericht door MR. LEE »

Goose schreef:Welke andere transistor versterker komt er qua constuctie cq klank het meest in de buurt die dan wel degelijk gemaakt is? Als ik vragen mag....
Wat in me geheugen naar boven komt, lijkt de klank nu een beetje op die van een ouwe Kustom 150-1 (75 Watt) Tuck & Roll amp , maar dan gaat (kan) deze natuurlijk wel veel harder.

Qua constructie , componenten en degelijkheid hebben die twee amps totaal GEEN overeenkomsten.
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7646
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Re: Behringer BVT4500H top (svt kloon) voor 55 euro

Bericht door MR. LEE »

Afgelopen woensdag-avond heb ik er toch nog eentje opgehaald uit Wervershoof . :D
De BVT4500H werd aanvankelijk aangeboden voor 70 euro op marktplaats , maar ik kon 'm ophalen voor 50 euries .
Ik weet nog niet wat ik 'r mee ga doen : .....modificeren of voor spare-parts bewaren.
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7646
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Re: Behringer BVT4500H top (svt kloon) voor 55 euro

Bericht door MR. LEE »

....tot op de dag-van-vandaag ben ik nog steeds verschrikkelijk blij met mijn gemodificeerde Behringer BVT4500H tops. :cheer:

Een prachtig geluid ! :jaaaaa:
Bijlagen
CAM01438 (Medium).jpg
CAM01438 (Medium).jpg (225.89 KiB) 3039 keer bekeken
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6227
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Re: Behringer BVT4500H top (svt kloon) voor 55 euro

Bericht door AmericanIdiot »

Van een klereding.... naar een behreding :lol:
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7646
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Re: Behringer BVT4500H top (svt kloon) voor 55 euro

Bericht door MR. LEE »

AmericanIdiot schreef: 10 apr 2018, 19:33 Van een klereding.... naar een behreding :lol:

:jaaaaa:

:thumbsup:
Plaats reactie