combo amp op een 410 cabinet

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Plaats reactie
revenge
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 okt 2009, 10:46

combo amp op een 410 cabinet

Bericht door revenge »

Ik heb onlangs een rumble 500 + rumble 410 cab aangeschaft.

Nu heb ik mijn oude ampeg ba115 combo nog, en ik vond daar een erg mooi geluid in zitten maar hij is maar 100 watt.
Nu wou ik die amp uit die combo halen en eens op de 410 cab testen..

Kan dit?
Alban
Berichten: 76
Lid geworden op: 25 feb 2015, 23:45

Bericht door Alban »

In theorie kan dat wel. Het meest lastige is, dat je wel zelf een behuizing moet bouwen want als je de versterker eruit haalt is 'ie aan drie kanten open.
Ik zou hem zeker niet zonder behuizing proberen, da's mij wat te link met het oog op de hoeveelheid stroom die er loopt.
Fender CS '59 Precision - Sandberg Forty Eight - Vanderkley Aurora - Vanderkley 210MNT - Vanderkley 212MNT
Gebruikersavatar
Galvanized
Berichten: 915
Lid geworden op: 14 okt 2012, 14:35

Bericht door Galvanized »

Ik meen me te herinneren dat er geen speaker out op de ba115 zit. Dan zou je die er een op moeten (laten) maken. Zit die er wel op dan kan dat.
MUSIC MAN STINGRAY 5
revenge
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 okt 2009, 10:46

Bericht door revenge »

Galvanized schreef:Ik meen me te herinneren dat er geen speaker out op de ba115 zit. Dan zou je die er een op moeten (laten) maken. Zit die er wel op dan kan dat.
Klopt dat er geen ext. speaker out op zit :(
Maar ook kom ik erachter dat de interne speaker 4ohm is, en mijn 410 cab 8 ohm is.. Kan het dan wel?
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15128
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Bericht door padawatje »

revenge schreef:Maar ook kom ik erachter dat de interne speaker 4ohm is, en mijn 410 cab 8 ohm is.. Kan het dan wel?
Ja, dat kan, maar dan zal je amp een stuk minder dan 100 watt leveren.
Plaats reactie