Nieuw: Barefaced One10

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
Barabass
Berichten: 159
Lid geworden op: 13 jun 2011, 17:35

Nieuw: Barefaced One10

Bericht door Barabass »

Barefaced introduceerde vandaag hun eerste 110 cabinet https://barefacedbass.com/product-range/one10.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Interessant ding, en is rechtstreeks afgeleid van de Two10. Heeft iemand hier een Two10? Wat zijn de ervaringen?
Gebruikersavatar
Hannesstinkt
Berichten: 7076
Lid geworden op: 09 jul 2009, 21:49

Bericht door Hannesstinkt »

wacht even een 110 cab voor +2200 piek....ik weet dat ik slysdectisch ben dus dat kan niet kloppen :shock:
Haico schreef:The jury is still out on that one. Beiden rossig, druk en sexy as hell. :facepalm:

Persoonlijk gepraat
Gebruikersavatar
Hannesstinkt
Berichten: 7076
Lid geworden op: 09 jul 2009, 21:49

Bericht door Hannesstinkt »

Hahaha nee idd dat klopt niet :lol:
Haico schreef:The jury is still out on that one. Beiden rossig, druk en sexy as hell. :facepalm:

Persoonlijk gepraat
Gebruikersavatar
A-lex
Berichten: 4167
Lid geworden op: 10 dec 2009, 19:49

Bericht door A-lex »

€390 :wink: met shipping
"Your inability to invalidate my hypothesis is not at all the same thing as proving it true."
persoonlijk topic...
een goede groove kan je niet kopen...
Gebruikersavatar
Hannesstinkt
Berichten: 7076
Lid geworden op: 09 jul 2009, 21:49

Bericht door Hannesstinkt »

Na een week hele vroege dienst met weinig slaap werden de pond tekens 2jes haha niks met dyslectie te maken maar met ga naar bed mafkees :facepalm:
Haico schreef:The jury is still out on that one. Beiden rossig, druk en sexy as hell. :facepalm:

Persoonlijk gepraat
Gebruikersavatar
Barabass
Berichten: 159
Lid geworden op: 13 jun 2011, 17:35

Bericht door Barabass »

:D
Barefaced zegt vrij vertaald dat deze 7 kilo zware 110 de vloer aanveegt met een aantal 210's, gelijkwaardig is aan een ander aantal 210's, en in de buurt komt van de beste 210's. Ben benieuwd of de Two10 die al langer op de markt is, op dezelfde manier groter klinkt dan hij is en weegt...
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6250
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Bericht door AmericanIdiot »

Ik weet dat BareFaced leuke kastjes maakt en heb er weleens 1 gehoord, zeker niet slecht.

Maar ik vind het wel wat pretentieus gebracht, ten slotte is het maar één 10 incher en die heeft nu eenmaal zijn grenzen. Ook BareFaced kan de natuurwetten niet veranderen en kookt net als elke andere fabrikant met water.
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4352
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Bericht door Unlord »

Nou...ik heb de barefaced Big Twin II en dat ding doet niet heel veel onder voor de Aguilar GS412 die ik ooit had hoor. En menig 4x10 full stack waarover ik heb gespeeld klonk beroertder en ongedefinieerder. Maar een Big Twin, da's natuurlijk geen 1x10" :)
ArjanK
Berichten: 266
Lid geworden op: 09 okt 2007, 13:13

Bericht door ArjanK »

AmericanIdiot schreef: Maar ik vind het wel wat pretentieus gebracht, ten slotte is het maar één 10 incher en die heeft nu eenmaal zijn grenzen. Ook BareFaced kan de natuurwetten niet veranderen en kookt net als elke andere fabrikant met water.
Helemaal mee eens.

Hetzelfde verhaal geld ook voor mijn eigen 210 kast. Daar gebruik ik ook 10"drivers met een grote xmax, een "normale" 410 kast delft het onderspit om het zo maar te zeggen. Ondanks dat hebben ze ook hun limieten.
Ik geloof best dat het nieuwe kastje van barefaced evenveel lucht kan verplaatsen als een "normale" 210. Tegenwoordig zijn er van diverse fabrikanten 10" drivers te krijgen waarmee je prima zelf een kastje kan maken dat een dergelijk prestaties kan neerzetten.
ArjanK
Berichten: 266
Lid geworden op: 09 okt 2007, 13:13

Bericht door ArjanK »

Unlord schreef:En menig 4x10 full stack waarover ik heb gespeeld klonk beroertder en ongedefinieerder. Maar een Big Twin, da's natuurlijk geen 1x10" :)
Twee jaar geleden had ik mijn 210 kast meegnomen naar een gig (kroeg met podium, ca 200man). Daar stond een peavey basstack (410+115) waar de meeste bassisten die avond over speelden, ik speelde over mijn eigen 210. Van twee bassisten (uit het publiek) kreeg ik te horen dat mijn basgeluid veel strakker en duidelijker te horen was dan die ongedefinieerde bagger uit die peavey stack :D
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

De fijnste 2.10" die ik heb bespeeld was een Bag End, ondiepe versie. Toen zag je nog wel eens een 2.10" gebruikt voorbij vliegen, daar betaalde je dan rond de 4 a 500 euro voor. Ik heb al jaren geen 2.10" meer gezien en een nieuwe is wel erg duur. Zwaar spul overigens. Wel tof dat Paul Sips ze importeert overigens, want voorheen was Feedback de importeur en die is er al heel lang mee gestopt.
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Gebruikersavatar
picturit
Berichten: 1497
Lid geworden op: 27 mei 2005, 20:14

Bericht door picturit »

Zo kan je er wel wat mee :)
Zo kan je er wel wat mee :)
https://volbeatz.nl
https://rockbassist.nu
[ Brooks EB-RBL, Brooks EB-RBL-Q, Gibson RD, Gibson Thunderbird, Waterstone TP-12 Elite 12-string bass, a.o.
[ Eich T900 + Barefaced Big Twin 2
skwaajer
Berichten: 78
Lid geworden op: 11 apr 2011, 20:09

Bericht door skwaajer »

Dr Teng schreef:De fijnste 2.10" die ik heb bespeeld was een Bag End, ondiepe versie. Toen zag je nog wel eens een 2.10" gebruikt voorbij vliegen, daar betaalde je dan rond de 4 a 500 euro voor. Ik heb al jaren geen 2.10" meer gezien en een nieuwe is wel erg duur. Zwaar spul overigens. Wel tof dat Paul Sips ze importeert overigens, want voorheen was Feedback de importeur en die is er al heel lang mee gestopt.
Yep! Heel fijne kast!!
Maar dan MOET je een keer de 15 inch kastjes van Bag End proberen, die zijn helemaal te gek.
Ik had ze beiden, maar heb de 2*10 verkocht, en de 15 inchers gehouden. Meer heb je niet nodig:):)
Sadowsky MV5
Don Grosh PJ4
Hevos 1000S
Hevos Superset 12/15
Glockenklang Soul 2
Glockenklang 2x Double 12
Fender Pro400 2x10 combo
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Gniffel.... :twisted:
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
Fendurt
Berichten: 629
Lid geworden op: 19 feb 2007, 14:09

Bericht door Fendurt »

Barabass schreef::D
Barefaced zegt vrij vertaald dat deze 7 kilo zware 110 de vloer aanveegt met een aantal 210's, gelijkwaardig is aan een ander aantal 210's, en in de buurt komt van de beste 210's. Ben benieuwd of de Two10 die al langer op de markt is, op dezelfde manier groter klinkt dan hij is en weegt...
En hoe bevalt ie?
Fender
MusicMan
Koch
Mesa Boogie
Plaats reactie