Ik hoor mezelf niet!

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
anderson
Berichten: 281
Lid geworden op: 08 jul 2012, 22:24

Ik hoor mezelf niet!

Bericht door anderson »

Helaas is de gitarist/zanger/initiator van onze band een eigenwijze gast en heeft hij zijn versterker stelselmatig veel te hard. Mijn protesten en vragen ten spijt, hij doet er niet mee met als gevolg dat ik mijzelf niet of nauwelijks hoor spelen. Wel heeft hij graag dat ik mijn TC RS410 met RH450 bij hem in de buurt zet zodat hij mij kan horen, heeft ie een kapstok... Aangezien ik niet voor aap wil staan omdat ik speelfouten maak, zoek ik een oplossing. In-ear of een eigen podiumspeaker (niet veel podiumruimte in Nederland...) en welk merk/model is voor iemand met smalle hobbybeurs het best geschikt. Alvast dank voor de goede tips! :cheer:
Gebruikersavatar
Buster
Berichten: 1509
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:22

Bericht door Buster »

Ehm...ook vraag je naar andere tips toch zeg ik:
- Vertel die gast dat hij zachter moet. Als hij te hard staat, is dat slecht voor jouw oren; dat kan niet de bedoeling zijn.
- Overleg goed met de bandleden over oefenvolume. Soms effe doorharken is hartstikke leuk, maar gewoon oefenen mag niet ten koste gaan van je gehoor.

Als je de situatie toch accepteert zeg ik nu dingen waar je wel om vroeg:
- Draai je cabinet naar jouzelf toe
- Zoek een monitor op Marktplaats; ik heb bv recentelijk een DAP monitortje (3 weg, met een 12" erin) op de kop getikt voor 25 Euro
Cort >>(ZOOM B3) Nemesis/TC electronic+FMC/Eden.. Novation Bass Station II .... AKG-K&M-Klotz-Neutrik
Gebruikersavatar
gilles
Domesticus
Berichten: 14303
Lid geworden op: 06 jun 2004, 22:15

Bericht door gilles »

.......dus omdat één eigenwijze klaphark niet zachter wil, moet jij iets extra's bijkopen...? Rare gang van zaken..... :?
de grote storthoop heeft gesproken
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6250
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Bericht door AmericanIdiot »

Bekend probleem, helaasch...

Of die nozem zet de boel zachter; bespreek het met de gehele band en vraag vooral wat anderen er nu van vinden.

Doet hij dat dan nog niet dan:

1. Hij eruit
2. Kan dat niet omdat de band het niet wil of hij wil niet of wat dan ook...
3. Jij eruit.

Je gehoor en je speelplezier is te kostbaar om te laten vergallen door zo'n gast of in het ergste geval een hele band.
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15128
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Bericht door padawatje »

gilles schreef:.......dus omdat één eigenwijze klaphark niet zachter wil, moet jij iets extra's bijkopen...? Rare gang van zaken..... :?
+1
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11912
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Bericht door dr. Bassvibes »

Eens met al het bovenstaande!
Gebruikersavatar
gilles
Domesticus
Berichten: 14303
Lid geworden op: 06 jun 2004, 22:15

Bericht door gilles »

Je kan 'm natuurlijk ook zijn zin geven in het kwadraat: je zet je versterker naast/achter hem, op hem gericht, en dan op standje oorverknettering, omdat jij jezelf ook moet kunnen horen toch?
Of je laat het zo, dat je jezelf niet kan horen, en speelt steevast iets anders dan de rest van de band. Je kunt toch zelf niet horen dat het niet klopt!
de grote storthoop heeft gesproken
Deewee
Berichten: 197
Lid geworden op: 21 nov 2011, 16:05

Bericht door Deewee »

Sommige muzikanten zijn al half doof en dan moeten de andere bandleden dat ook maar worden uit solidariteit. En als ze niet doof willen worden, moeten ze maar gestraft worden met een lekker hoog toontje wat niet weg gaat.

Houdt het maar gezond. Die knakker moet maar indammen met geluid.
Gebruikersavatar
VanderVeen
Berichten: 8237
Lid geworden op: 13 sep 2010, 23:12

Bericht door VanderVeen »

Dat is waanzin... Als je met een RH450 icm 210 volume tekort komt is er iets mis.
Gebruikersavatar
AppleMies
Berichten: 2205
Lid geworden op: 08 dec 2007, 10:29

Bericht door AppleMies »

Koop een Barefaced Big Twin II met een 1600 watt PA amp eraan en zet die direct naast de gitarist. Gain en de amp op vol. Gaat het vanzelf over. Eikels moet je soms overtuigen met hun eigen ellende.
DEAN Q4 Bartolini TGE • Kramer XL9
Now: Tech21 SansAmp Bass Driver DeLuxe • ART PS 4x4 • TC Electronic G-sharp
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4608
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Bericht door Hagen »

Tja.. Nog een mening nodig?

:finger:





Oh ja, leukste woord: Klaphark
Gebruikersavatar
anderson
Berichten: 281
Lid geworden op: 08 jul 2012, 22:24

Bericht door anderson »

Haha, mannen bedankt! Jullie hebben gelijk maar de band is door hem opgezet, we oefenen bij hem thuis en hij faciliteert de PA, dus wordt het eruit trappen moeilijk.
Ik denk dat ik zelf ook maar eens knetter hard ga! :twisted: Bedankt voor de tijd en rechtzetting van mijn persoon in deze kwestie. :jaaaaa:
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15128
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Bericht door padawatje »

anderson schreef: Ik denk dat ik zelf ook maar eens knetter hard ga!
:no:
Of eerst keigoede oordoppen in doen.
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4608
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Bericht door Hagen »

Wij oefenden ook bij een gitarist thuis. Schatten van mensen. Kopje koffie, balletje frituur..
Toch ging het muzikaal niet goed en zijn we opgestapt. Dat kan. Bespreek het met elkaar. Als dat niet werkt kan je altijd nog doen of je gek bent... :jam:
Gebruikersavatar
gilles
Domesticus
Berichten: 14303
Lid geworden op: 06 jun 2004, 22:15

Bericht door gilles »

anderson schreef:Haha, mannen bedankt! Jullie hebben gelijk maar de band is door hem opgezet, we oefenen bij hem thuis en hij faciliteert de PA, dus wordt het eruit trappen moeilijk.
En dat geeft hem gelijk het alleenrecht op (goed) geluid? Ik zou heel gauw klaar zijn met zo'n gast. Je band met z'n allen een bent. Het zijn MIJN spullen, dus IK ben de baas is een stadium die zelfs mijn dochter van 7 al gepasseerd is. Je probeert met zijn allen een stukje muziek neer te zetten, ik neem aan dat je ook met zijn allen een stukje kwaliteit wilt neerzetten. Dat gaat niet op deze manier.
de grote storthoop heeft gesproken
Gesloten