Mijn eerste versterker

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
ejp
Berichten: 840
Lid geworden op: 24 mar 2014, 14:13

Bericht door ejp »

hoi

ik heb de orange 50 gehad, een jaar alleen voor thuis gebruik, hij kwam niet mee in bandverband, ook niet met een extra cab eraan
ga voor de crush 100, ben je 1n 1 x klaar!

EJ
Fender Precision Players lefty
Maruszczyk Elwood 4 p lefty
Markbass LM 250 Black
TCE Bam 200
Box TCE BG250-115
Box Eden 15 inch
Hartke HD25
Behringer bxr1800h
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15124
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Bericht door padawatje »

Popoqwerty schreef:Zoals ik al zei, mijn docente heeft een Orange set (Ik weet niet hoe je het noemt, de speaker zelf met een kastje er bovenop.) en die klinkt echt prachtig. Mag ik dat vergelijken met de aangegeven Orange's?
kans is groot dat het een buizenversterker is. Die klinken inderdaad beter, maar je bent er al gauw een bedrag met 4 cijfers aan kwijt. Die kleine combootjes van Orange zijn op een geheel andere manier opgebouwd en klinken dus niet noodzakelijk hetzelfde (hoogstwaarschijnlijk niet).

Ik zou zeggen: ga op marktonderzoek. Probeer een muziekwinkel in de buurt te vinden die wat versterkers op voorraad hebben die je met je eigen bas kan testen.

Als je met een bandje mee wil kunnen is 100watt inderdaad het absolute minimum. Als je zo'n combo ook thuis wil gebruiken ben je beter af met eentje met 10" of 12" speakers, dan één met een 15" speaker. Je zou ook kunnen op zoek gaan naar een combo waar je nog een extra cabinet aan kan hangen en daar later in investeren.
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

De SWR uit een eerdere post is echt een prachtig combo. En met de 15 inch kun je ook in een band er mee spelen.

En anders raad ik je de TC electronics BG250 aan. Daar zit een tuner en een toneprint effect in. En de eq van deze versterker is een adaptieve eq. De Q punten en de breedte van de Q zijn instelbaar. Een ongeloofelijk veelzijdige eq heb je daarmee.

https://www.tcelectronic.com/bg250-family/" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.muziekhuisdacapo.nl/nl/basg ... gwode44lkg" onclick="window.open(this.href);return false;

De BG250 208 is een 2x8 inch combo. En het enige combo met een externe speaker aansluiting uit de range. Persoonlijk vind ik een hogere plaatsing van een combo fijn. Met dit combo kun je een 1x12 eronder plaatsen (of iets wat op de jamsessie staat) en dan heb je het gemak van een klein combo (transport & thuis) en het vermogen van een volwassen versterker & een tuner en een effect naar keuze. Deze amp kost je 100 euro meer... Maar... denk er eens over na.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

https://www.muziekhuisdacapo.nl/NL/Basg ... 0/Merk-asc" onclick="window.open(this.href);return false;

Bij Dacapo een mooi SWR combo dus met 12 inch.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Haico

Bericht door Haico »

Dat is geen geld voor die mooie SWR! 8)
Plaats reactie