Hulp bij identificatie 10" speaker

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jerome
Berichten: 479
Lid geworden op: 01 feb 2007, 15:25

Hulp bij identificatie 10" speaker

Bericht door Jerome »

Heb samen met een EV 15" deze merkloze 10" speaker gekocht. Iemand een idee van het merk/type? Kom er zelf via Google niet uit iig, dank alvast!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
ArjanK
Berichten: 266
Lid geworden op: 09 okt 2007, 13:13

Bericht door ArjanK »

Die driver heeft vrij weinig kenmerken om het zo maar eens te zeggen, het is zeer zeker geen Eminence, EV. Aan de code te zien zou het wel eens een oudje van RCF kunnen zijn, de L10/539 https://www.splacoustics.cz/doku/rcf_repro.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; . Aan de specs in de PDF zou dat hem wel eens kunnen zijn, het is een 10" mid driver met een lage Qes. Gezien de grote magneet, smalle ophanging en een conus die curvilinear verloopt zou het inzet bereik van 200hz-7khz en het rendement van 101db w/mtr wel eens kunnen kloppen.
Gebruikersavatar
Jerome
Berichten: 479
Lid geworden op: 01 feb 2007, 15:25

Bericht door Jerome »

Tnx man!!! Meer midrage dus, kan ook wel kloppen gezien deze en de EVM15B ooit samen in een box zaten bij de vorige eigenaar.
ArjanK
Berichten: 266
Lid geworden op: 09 okt 2007, 13:13

Bericht door ArjanK »

Jerome schreef:Tnx man!!! Meer midrage dus, kan ook wel kloppen gezien deze en de EVM15B ooit samen in een box zaten bij de vorige eigenaar.
Lijkt er dus op dat we een match hebben :D
Gebruikersavatar
Digidesign
Berichten: 718
Lid geworden op: 18 aug 2004, 14:18

Bericht door Digidesign »

Rcf was ook mijn eerste ingeving.
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Zat er een scheidingsfilter in die box? De meetwaardes zal iets zeggen over deze speaker.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7691
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Bericht door MR. LEE »

Als ik dat plaatje van dat speakertje even beter bekijk , dan zie ik dat ie onderhand wel een heel leven achter de rug heeft.
Klopt het dat de ophangrand van de conus aan 1 kant vervormd is ? ,.....het lijkt wel of die oorspronkelijke "harmonica vorm" aan 1 kant verdwenen is .

Als dat zo is ,...dan zou ik ook maar even naar het centreer-membraan kijken ( onderzijde magneet ) , of die nog wel in de neutrale ruststand staat. ( niet hol of bol staat )

Zo niet ,....dan is ie eigenlijk afgeschreven :|
Gebruikersavatar
Jerome
Berichten: 479
Lid geworden op: 01 feb 2007, 15:25

Bericht door Jerome »

Lijkt zo door combi van licht en het feit dat die schuimpjes uit de rand er niet helemaal recht op zijn geplakt ooit :)
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Wat ga je er mee doen?
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
Jerome
Berichten: 479
Lid geworden op: 01 feb 2007, 15:25

Bericht door Jerome »

Verkopen of ruilen, enige box die ik heb met 10"ers is een Aguilar DB810 en daar zal deze niet bij passen...
Plaats reactie