Redhead & fx rack

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Redhead & fx rack

Bericht door Muziekschuur »

De SWR Redhead heeft ruimte voor een fx unit. Welke unit zou goed passen?

Afbeelding
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6728
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Bericht door Stinky »

geen één: die ruimte wordt gewoon té warm om er met een gerust hart een fx apparaat te plaatsen.
althans, ik heb er eentje gehad en op de onderkant vd versterker kun je een ei bakken dus dat idee om er iets in te plaatsen heb ik destijds meteen maar laten varen.
Gebruikersavatar
Lonnystingray
Berichten: 2880
Lid geworden op: 18 nov 2006, 18:21

Bericht door Lonnystingray »

Wellicht dat een (Korg) tuner een logisch onderdeel is? Zeker omdat die nog geen 10 centimeter diep is, dus (hopelijk) ver genoeg van alle warmte?
Ik krab waar het jeukt..

Maarten: Wat een ontzettende Stoere-Mannen Bas!

ikke!
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11915
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Bericht door dr. Bassvibes »

Wat ventilatoren is misschien een goed idee dus? :mrgreen:
Gebruikersavatar
BassKees
Rots in de branding
Berichten: 7925
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:57

Bericht door BassKees »

Bordenwarmer?
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Had je misschien de 400 watt versie (met het SWR schildje). Deze versie lijkt niet echt heet te worden...
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6728
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Bericht door Stinky »

nee, ik had het oorspronkelijke 240w model, mijn exemplaar was zelfs de eerste die in NL geleverd werd. ;)

mss dat je alleen zachtjes thuis speelt maar zodra je hem ook maar enigszins laat werken, wordt hij gloeiend heet.
tenminste, die van mij dus wel.
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Ah... Ok. Daar gaan we ff mee testen. Ik heb ook een 18 inch Cerwin Vega sub. Maar dan draait ie 2 ohm. En daar wordt ie heet van. Speelde je misschien met een extra cab?
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4352
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Bericht door Unlord »

Gaaf dit. Je hebt een gat waar wat in kan en meteen moet het opgevuld worden. Hoe zwaar heeft jouw vrouw/vriendin het in godsnaam? Zelf heb ik het thuis met de vaatwasser: die MOET elke avond vol. DOORVRETEN! dat gil ik tegen de kinderen terwijl ik om de 5 minuten hun bestek wissel, anders komt dat kreng nooit vol. Idem met de ijskast. Moet ook gevuld blijven. Desnoods bewaar ik er blikken in als er niks om te koelen voor handen is. En schoenen. In elk paar passen voeten, maar ik heb er maar twee. Voeten. En wel 10 paar schoenen. Dus ik heb voor elk paar van die schoenoprekkers zodat er in elk geval wat in zit. Echte obsessie. Blij om te weten dat ik niet de enige ben.
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Sinds er met beleggen niks te verdienen valt, kan ik beter wat kopen.... toch toch? :twisted:

Alle gekheid op een stokje. Dit is een van de best verkochte bascombo's ooit. En de mensen die ze kochten waren normaliter zeer goede bassisten die het zich konden veroorloven vanwege de inkomsten uit de (cover)band. Ik vroeg me dan ook af wie deze amp speelde en of ze dan allemaal daar een korg tuner in propten of juist een bepaalde fx doos. Maar gezien het uitblijven van reacties werden deze amps gewoon alleen zo gebruikt. Bas, amp en basta....
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6728
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Bericht door Stinky »

nee, de randapparatuur werd gewoon apart vervoerd en bewaard: maw een extra flightcase voor je effect of tuner 19 inchers (toen waren flightcases vol met 19" apparatuur nog ontzettend cool...maar die tijden herinner jij je beslist ook nog wel, he? ;))

maar je hebt wel gelijk dat ik de Redhead altijd met een extra kast gebruikte.
er is namelijk ook een goede reden dat er een verbeterde Redhead op de markt is gezet: de 240w versie is gewoon te licht om écht overal inzetbaar te zijn.
en omdat je hem vaak moet pushen, werd hij ook al snel erg warm.


[offt]
dit was trouwens ook de aankoop waar ik achteraf gezien geweldige levenslessen van geleerd heb: de verkoper had mn zo'n kort lopend krediet aangesmeerd (ik was 19, wist van toeten nog blazen en had net mn eerste fatsoenlijk betaalde baantje) en zodra ik mn goed betaalde baan weer verloren was, kwam ik dus in de problemen met de terugbetalingen vh krediet en leidde dat zelfs tot mn eerste en enige kennismaking met incasso bedrijven... :facepalm: :twisted:
maar, weer wat van geleerd dus.
[/offt]
Gebruikersavatar
Joey
Berichten: 10870
Lid geworden op: 27 jul 2009, 11:58

Bericht door Joey »

Een tuner of een racklade is het enige wat mij te binnen schiet....
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7697
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Bericht door MR. LEE »

Er werd zo'n kleine 15 jaar? geleden een bestelbusje bij mij uitgeladen met silverado's en redheads.
Ze kwamen uit de inventaris van een oefenruimte, en bleken niet bestand te wezen tegen het intensieve gebruik/geweld van de bezoekers.
Ik heb ze toen wel kunnen repareren ( op 1tje na , die was zo schandalig inwendig gesloopt door een zgn "in-house tech " :? :facepalm: , dat ik die maar onaangeroerd bij de opdracht terug gaf . )

Naar aanleiding daarvan , heb ik voor een goeie kennis die een muziekschool/oefenruimte runt, het advies gegeven om dit merk versterkers niet voor dit werk in te zetten .

Ze klinken (vind ik) overigens best wel mooi .
Gebruikersavatar
Fendurt
Berichten: 629
Lid geworden op: 19 feb 2007, 14:09

Bericht door Fendurt »

Unlord schreef:Gaaf dit. Je hebt een gat waar wat in kan en meteen moet het opgevuld worden. Hoe zwaar heeft jouw vrouw/vriendin het in godsnaam? Zelf heb ik het thuis met de vaatwasser: die MOET elke avond vol. DOORVRETEN! dat gil ik tegen de kinderen terwijl ik om de 5 minuten hun bestek wissel, anders komt dat kreng nooit vol. Idem met de ijskast. Moet ook gevuld blijven. Desnoods bewaar ik er blikken in als er niks om te koelen voor handen is. En schoenen. In elk paar passen voeten, maar ik heb er maar twee. Voeten. En wel 10 paar schoenen. Dus ik heb voor elk paar van die schoenoprekkers zodat er in elk geval wat in zit. Echte obsessie. Blij om te weten dat ik niet de enige ben.
:facepalm:
Echt Gast!
:rofl:
Fender
MusicMan
Koch
Mesa Boogie
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7697
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Bericht door MR. LEE »

humor is af en toe gewoon nodig hier :D
Plaats reactie