Ampeg PF500, my amp just died!

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Galvanized
Berichten: 915
Lid geworden op: 14 okt 2012, 14:35

Ampeg PF500, my amp just died!

Bericht door Galvanized »

Al heel veel horrorverhalen over gelezen. Tot op heden geen ervaring mee gehad. Ook niet met mijn vorige PF350.
Nu lijkt het mij helaas ook te treffen. Tijdens het repeteren valt opeens de stroom uit. Stop omgeslagen. Uiteindelijk blijkt het mijn versterker te zijn die steeds de stoppen doen omslaan.
Thuis nog eens geprobeerd. Hier slaan de stoppen niet om maar mijn versterker doet helemaal niets meer. Geen fault lampje, niks. Alleen de switch aan de achterkant v/d amp brand om te laten zien dat hij wel voeding krijgt.
Het enige wat ik zelf heb kunnen doen is de zekering checken. Deze is gewoon nog prima.

Heeft er iemand enig idee wat het zou kunnen zijn? Waar ik met mijn amp naartoe moet om hem te laten maken? Het lijkt het bekende Portaflex probleem 'my amp just died' wat zovelen al getroffen heeft. Vaak ging dit gepaard met het 'fault' lampje. Omdat ik met mijn rug naar de amp stond heb ik dit helaas niet kunnen zien of dat bij mij ook het geval was.

Ik ben benieuwd of jullie me kunnen helpen.
Laatst gewijzigd door Galvanized op 07 nov 2015, 14:27, 1 keer totaal gewijzigd.
MUSIC MAN STINGRAY 5
Gebruikersavatar
klaasvaak
Berichten: 725
Lid geworden op: 14 okt 2006, 15:25

Bericht door klaasvaak »

Matt Verbeten in Mill. Die verhuurd ook PA installaties. Die zal ook kunnen doormeten wat er aan de hand is.
Bas, gitaar is niets voor jouw. Pak toch snel de 4 snaar!!!
Gebruikersavatar
klaasvaak
Berichten: 725
Lid geworden op: 14 okt 2006, 15:25

Bericht door klaasvaak »

Owh ja nog ff een linkje:
https://www.matt-verbeeten-audio.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Bas, gitaar is niets voor jouw. Pak toch snel de 4 snaar!!!
Gebruikersavatar
Galvanized
Berichten: 915
Lid geworden op: 14 okt 2012, 14:35

Bericht door Galvanized »

Hey Klaas,

Bedankt voor je reactie! Dat is zowat bij mij om de hoek. Ik hoop echt dat hij te maken is, aangezien de garantie verlopen is. De amp is van 2010 geloof ik. Heb er nu een Hartke LH500 in bruikleen, dus gelukkig gaat t allemaal gewoon door. Maar zou het toch wel erg jammer vinden als ie niet te maken is!!
MUSIC MAN STINGRAY 5
Gebruikersavatar
klaasvaak
Berichten: 725
Lid geworden op: 14 okt 2006, 15:25

Bericht door klaasvaak »

Mocht het niet lukken weet ik nog iemand anders in Uden.
Hij heeft mijn versterker ook nagekeken en dat was topwerk.
Ben je wel een week je versterker kwijt en moet je even geduldig zijn bij de goede man.

Maar Matt is wat dichterbij.
Bas, gitaar is niets voor jouw. Pak toch snel de 4 snaar!!!
Plaats reactie