kleine 10" of 8" cab?

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
HaveBlue
Berichten: 234
Lid geworden op: 02 okt 2012, 16:10

Bericht door HaveBlue »

Ik heb bij de Snaar in Heerenveen zo nu en dan over een Markbass Micromark gespeeld. 1x 8" en opmerkelijk volwassen. Naar mijn mening volwassener dan bijvoorbeeld een TC Electronic BH250-208 2x 8" combo, ondanks het feit dat er alleen een master volume en een filter op zit. Met ~€400,- straatprijs ook een volwassen prijskaartje trouwens :lol:

Sinds een aantal weken is de benchmark voor mij echter de Barefaced One10 <3

Afbeelding
Laatst gewijzigd door HaveBlue op 31 jan 2019, 11:59, 1 keer totaal gewijzigd.
"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Overigens zijn er heel gave (maar niet goedkope) 10 inches te vinden die wel iets van 250 watt aan kunnen. Waarmee je zo'n cabinet zou kunnen upgraden. Zodat een klein optreden ook geen issue is.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Haico

Bericht door Haico »

Hevos Midget
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15129
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Bericht door padawatje »

tieleman schreef:Ze bestaan wel, maar zijn niet per se goedkoop. Volgens mij ben je sneller (en goedkoper) klaar door een Ampeg BA-108 te kopen (o.i.d., €129 bij Thomann) en dat gewoon als oefenversterkertje in je woonkamer te zetten. Veel kleiner en/of goedkoper kom je ze denk ik niet tegen.
Voor enkel in de huiskamer volstaat een Ashdown Tourbus met 8" speaker ook wel, denk ik. Die zijn nog goedkoper : https://www.bax-shop.nl/basgitaarverster ... informatie" onclick="window.open(this.href);return false;

:wink:
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15129
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Bericht door padawatje »

Bolobass schreef:Ik moest aan ashdown denken. After8 of tourbus ten?
Dit dus :mrgreen:
AntonZ
Berichten: 1347
Lid geworden op: 15 okt 2006, 10:32

Bericht door AntonZ »

Haico schreef:Hevos Midget
Dacht ik ook aan, wel een beetje overkill voor de huiskamer. Overkill is goooooeeeeed :cheer:
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7691
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Bericht door MR. LEE »

Muziekschuur schreef:Een cabinetje wat een houten afwerking heeft, speaker naar beneden, pootjes en een snoer naar de versterker elders. Dan heb je een prima bijzet tafeltje...
Frans ,....wat een "wereld-idee", man ! :jaaaaa:

:cheer:
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7691
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Bericht door MR. LEE »

gemekker over "muziek-bende" in de woonkamer ,.....komt in de regel bij de vrouwen vandaan :


"Hèh , ....komt 'r nou nóg meer rotzooi voor je muziek bij ? "

of :

"Ach ja,....zet 'r maar weer bij ,....alsof we al niet genoeg troep hebben"

of :

"hebben ze bij die andere bandleden ook zoveel rotzooi in de huiskamer staan ? "

of :

"hèh ,...je kan onderhand je kont zowat niet meer keren hier , met die boxen-rotzooi "



Gewoon gaan scheiden jongens, ....en een makkelijker exemplaar uitzoeken :jaaaaa:

:D :D :D
Gebruikersavatar
André_84
Berichten: 4977
Lid geworden op: 27 sep 2006, 09:12

Bericht door André_84 »

hahahaha er zit een kern van waarheid in, ik gaf volgens mij al aan dat het aan waf factoren moet voldoen ;-). Ik prijs me zeer gelukkig met deze vrouw, klagen doet ze echt nooit. Dat probeer ik dan ook vooral zo te houden ;-), ik ben blij dat ik nu al wegkom met b.v. mijn luidsprekerzuilen halverwege de woonkamer, dat klinkt nu eenmaal beter dan strak tegen de muur...
https://www.coninemusic.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Sandberg California JJ custom ofzoiets
Rickenbacker 4003 JG
Homebrew JazzPrecision
GK 700 RB-II
SWR Henry 8x8
SWR Goliath II 4x10 + matching zelfgebouwde 15" (te koop!)
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

MR. LEE schreef:gemekker over "muziek-bende" in de woonkamer ,.....komt in de regel bij de vrouwen vandaan :


"Hèh , ....komt 'r nou nóg meer rotzooi voor je muziek bij ? "

of :

"Ach ja,....zet 'r maar weer bij ,....alsof we al niet genoeg troep hebben"

of :

"hebben ze bij die andere bandleden ook zoveel rotzooi in de huiskamer staan ? "

of :

"hèh ,...je kan onderhand je kont zowat niet meer keren hier , met die boxen-rotzooi "



Gewoon gaan scheiden jongens, ....en een makkelijker exemplaar uitzoeken :jaaaaa:

:D :D :D
Epic.... Maken we later weer goed toch?
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Plaats reactie