Op zoek naar een nieuw cabinet, maar welke?

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
JoostT
Berichten: 684
Lid geworden op: 22 aug 2010, 00:44

Bericht door JoostT »

[quote="Jerry"

My other ride is a fEarful :wink: Zolang je het netjes houdt is dat ding onverslaanbaar, maar met veel distortion klinkt het toch allemaal weer net niet zo tof. Ik vrees een beetje dat het met die Barefaced cabs niet anders zal zijn. Is een gevoel, kan het niet met wetenschap verklaren oid.

Edit: misschien goed om er even bij te zeggen dat ik altijd minstens een distortion pedaal of een booster aan heb staan. Mijn 'cleane' signaal, dus alle effecten uit, is al redelijk overstuur. De sound die ik najaag is meer die van een gitaarversterker die over z'n nek staat te gaan, maar dan een octaaf lager.[/quote]

Is biampen met die fearfull en een gitaarversterker waar je je bas ook doorheen jaagt niet een optie? Dat je dan in die distortion wat laag verliest hoor je toch niet met strak laag uit die Fearful erbij...
Gebruikersavatar
Jerry
Berichten: 2769
Lid geworden op: 17 nov 2006, 11:49

Bericht door Jerry »

SpcMnk schreef:
Jerry schreef:De sound die ik najaag is meer die van een gitaarversterker die over z'n nek staat te gaan, maar dan een octaaf lager.
Dus gewoon de amp en speaker die je nu hebt. Wel inderdaad even die amp zijn 1000km beurt geven. Kun je er weer twee jaar tegenaan. :jam:
Haha, er valt altijd wel weer wat nieuws te willen ;) Zo staat de Orange AD200B nog steeds hoog op mijn verlanglijstje om op een goeie dag de Traynor te gaan vervangen
Unlord schreef:Tsja, dan is ook een Barefaced inderdaad niet de juiste keuze. Ik gebruik ook veel overdrive, maar het wordt nooit echt "vuil". Volgens mij heb je dan met aan de Barefaced serie met 10" speakers, maar dat weet ik niet zeker. Al eens een EBS Vintage serie 4x10 geprobeerd?
Gesloten cabs heb ik tot nu toe niet echt naar gekeken omdat ze niet zo diep doorlopen, ik associeer dat altijd een beetje met de 'Ampeg' sound en ik ben daar niet zo'n fan van. Hoor het graag als die dingen onderling erg verschillen hoor. Ik heb expres niet mijn shortlist gepost omdat ik erg benieuwd ben naar de meningen en ervaringen van anderen.
JoostT schreef:Is biampen met die fearfull en een gitaarversterker waar je je bas ook doorheen jaagt niet een optie? Dat je dan in die distortion wat laag verliest hoor je toch niet met strak laag uit die Fearful erbij...
Het is wel heel vet natuurlijk, maar dat wordt me eigenlijk een beetje teveel gedoe, ik ben liever lui dan moe zeg maar ;)
Gebruikersavatar
A-lex
Berichten: 4167
Lid geworden op: 10 dec 2009, 19:49

Bericht door A-lex »

een gesloten cab kan soms juist dieper gaan omdat een open cab altijd afhankelijk is van de tuning van de poort !!
meer vermogen is wel nodig dan!!

en mijn ampeg heritage 8*10" lijkt enkel maar meer te blazen hoe lager ik ga
mijn SWR goliath III is evenwichtiger maar minder bruut wel heel erg snelle respons en helder

nu het blijft altijd testen + een deel persoonlijke smaak!
ik wil ooit nog wel een bag end D12-D in oiled birch :mrgreen:
"Your inability to invalidate my hypothesis is not at all the same thing as proving it true."
persoonlijk topic...
een goede groove kan je niet kopen...
Brammetje
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 nov 2015, 03:33

Aguilar DB410

Bericht door Brammetje »

Hoi Jerry,

Ik heb een Aguilar DB410 die ik in combinatie met een Mesa Boogie 400+ heb bespeeld. Mocht niet zeuren over de sound die ik destijds had. Genoeg druk, warme sound en toch ook genoeg helderheid. Ik zei je destijds want inmiddels heb ik de versterker 3 jaren geleden verkocht omdat het gewicht ervan me niet aanstond. Heb na die Mesa een Aguilar Tone Hammer 500 aangeschaft maar kan je wel vertellen dat de Mesa meer druk leverde en snoeihard ging, vaak tot ergernis van verschillende geluidsmensen. Met wat fanatiek speelgedrag overstemde de DB410 vaak genoeg de PA. Ook kan dat met de Tone Hammer uiteraard. Maar dat is geen buizenversterker en daar speel ik wat "beschaafder" mee. Wat volume en diepgang aangaat, komt deze kast niks tekort en draagt hij over het gehele podium. Zeker met een buizenbak!

Omdat ik ben overgestapt naar het gebruik van een in ear systeem heb ik de kast nu over. Ik weet niet of ik op dit forum mijn kast mag aanbieden (ben nog maar net geregistreerd en zit niet zo vaak op forums) maar misschien dat je bent geïnteresseerd in overname?

Mvg., Brammetje
Gebruikersavatar
Jerry
Berichten: 2769
Lid geworden op: 17 nov 2006, 11:49

Bericht door Jerry »

Brammetje schreef:Omdat ik ben overgestapt naar het gebruik van een in ear systeem heb ik de kast nu over. Ik weet niet of ik op dit forum mijn kast mag aanbieden (ben nog maar net geregistreerd en zit niet zo vaak op forums) maar misschien dat je bent geïnteresseerd in overname?

Mvg., Brammetje
Hoi Brammetje, welkom op het BGF!

In het forum Aangeboden / Gezocht kun je advertenties plaatsen voor gear die je wilt verkopen of waar je naar op zoek bent. Ik stuur je vanmiddag even een PB over je Aguilar
Plaats reactie