nieuwe amp?

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
tieleman
Berichten: 3373
Lid geworden op: 14 jan 2012, 12:19

Bericht door tieleman »

De wens was geen klasse D toch?
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7204
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Bericht door HNZ »

ZO! Dit is een koopje! Ik zeg DOEN!
Gebruikersavatar
rensbass
Berichten: 2328
Lid geworden op: 22 mei 2007, 15:30

Bericht door rensbass »

Is indd. Classe D. Op zich niks mis mee, maar k speel nogal ns in motorclubs en dorps/oranjefeesten waar er niet zo nauw gekeken wordt met electra, frietpan grill etc. Nu hoor ik nogal ns verhalen dat de classe D versterkers daar niet zo best mee om kunnen gaan.
Failure is always an option.
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11912
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Bericht door dr. Bassvibes »

Is het echt zo'n drama? Je ziet die versterkertjes toch te pas en te onpas op podia staan... Weet trouwens niet welke van mijn versterkers beter met dit soort stroom omgaat, mijn moderne Markbass of mijn oude buizenversterkers. :lol:
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Buizenversterkers. Maar... het is wel zwaar voor je elco's. Marshalls die gebruikt worden voor professioneel touren hebben dan ook jaarlijks en 3 jaarlijks onderhoud nodig. Waar jaarlijks eindbuizen en 3 jaarlijks elco's en preamp buizen...

Class D versterkers kunnen niet zo goed tegen zakkende stromen. Maar... Ook dat spul is de laatste 5 jaar mainstream... Ik denk dat Markbass al heel lang schakelende voedingen gebruikt. Dus die zouden precies moeten weten hoe en wat.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
Mr-Pr0nk
Berichten: 320
Lid geworden op: 27 mar 2011, 17:38

Bericht door Mr-Pr0nk »

Zonde om voor mij ook een nieuw topic te starten.
Ik ben ook opzoek naar een nieuwe amp. Heb sinds kort een ashdown abm 610 kast staan en zoek daar nog een top voor.
Nu heb ik de abm 900 gezien. Dat is een 2x 575 watt top en de kast is 800 watt. Kan dat samen?
In de FAQ kwam ik er niet uit.

https://www.bax-shop.nl/basgitaarverster ... sterkertop
Basses
Epiphone thunderbird classic iv pro
Fender musicmaster bass
Fender Player Jaguar Bass EBY BLK limited Edition
Sandberg Electra M4
Silvertone Scepter
AMP
Ashdown ABM evo IV 600
Ashdown ABM 610
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

1 preamp twee eindtrappen. Is in jouw mono setup overkill. Als een eindtrap heel lang aanstaat zonder speaker cabinet zal die naar verloop van een paar jaar defect zijn. Dan wil je een keer de andere eindtrap (nood) gebruiken. Blijkt ie toch kapot.

De dual eindtrap is voor het gebruik met twee cabinetten (4x10 & 1x15). Dan kun je afstellen hoeveel bottom en hoeveel punch. Of... als je in de (stereo) effectsloop veel stereo informatie gebruikt dan is 2x4x10 een prachtige setup in combinatie met 1 mono basgitaar. Een 6x10 is normaal gesproken een mono kast. Heb je een stereo kast. Zou die amp wel een interessante head zijn.

Maar... Ik adviseer je eigen draadje. Jij hebt andere wensen als Rensbass... Rens komt hier al heel lang. Veel mensen kennen zijn wensen en kunnen heel gericht aan hem adviseren. Advies wat bij jou er totaal naast zou kunnen zitten.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
Mr-Pr0nk
Berichten: 320
Lid geworden op: 27 mar 2011, 17:38

Bericht door Mr-Pr0nk »

Muziekschuur schreef:1 preamp twee eindtrappen. Is in jouw mono setup overkill. Als een eindtrap heel lang aanstaat zonder speaker cabinet zal die naar verloop van een paar jaar defect zijn. Dan wil je een keer de andere eindtrap (nood) gebruiken. Blijkt ie toch kapot.

De dual eindtrap is voor het gebruik met twee cabinetten (4x10 & 1x15). Dan kun je afstellen hoeveel bottom en hoeveel punch. Of... als je in de (stereo) effectsloop veel stereo informatie gebruikt dan is 2x4x10 een prachtige setup in combinatie met 1 mono basgitaar. Een 6x10 is normaal gesproken een mono kast. Heb je een stereo kast. Zou die amp wel een interessante head zijn.

Maar... Ik adviseer je eigen draadje. Jij hebt andere wensen als Rensbass... Rens komt hier al heel lang. Veel mensen kennen zijn wensen en kunnen heel gericht aan hem adviseren. Advies wat bij jou er totaal naast zou kunnen zitten.
Ga ik doen
Basses
Epiphone thunderbird classic iv pro
Fender musicmaster bass
Fender Player Jaguar Bass EBY BLK limited Edition
Sandberg Electra M4
Silvertone Scepter
AMP
Ashdown ABM evo IV 600
Ashdown ABM 610
Plaats reactie