Versterker piept/tikt raar

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gesloten
Gebruikersavatar
aegrum
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 nov 2015, 13:50

Versterker piept/tikt raar

Bericht door aegrum »

Hallo,

Ik ben een totale leek hierin dus ik weet totaal niet wat er aan de hand is.

Ik heb een basgitaar en versterker (Vox Pathfinder 10) gekocht ongeveer een maand geleden. Opeens komt er een heel vreemd kloppend tot soms piepend geluid uit de versterker als ik de gitaar aansluit. Ook zit er een soort van vertraging op het geluid dat uit de versterker komt (speel iets en pas een à twee seconden erna komt er geluid).

Dit is het geluid dat ik krijg: https://www.youtube.com/watch?v=Z5XxvJ8FmmQ" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik ben reeds naar twee muziekwinkels geweest met steeds het antwoord "dit kan aan alles liggen". Ik zou vooral moeten weten of het aan de basgitaar, versterker of misschien zelfs kabel kan liggen zodat ik weet wat ik eventueel terug moet sturen.

Enige hulp?

Bedankt
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7691
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Bericht door MR. LEE »

Het ligt aan het Vox versterkertje.
Dat geplop ( het defect ) wordt naar alle waarschijnlijkheid veroorzaakt door laag-frequente oscillatie ,wat ook wel "motor-boating" wordt genoemd .
Je hebt drie jaar garantie op dat low-budget-china versterkertje , en daar zou ik maar gebruik van gaan maken, want de kans is best aanwezig dat de reparatie-kosten de aankoop-waarde van 70 euro overstijgen ( Bax-prijs ) :D

succes ! :wink:
Gebruikersavatar
aegrum
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 nov 2015, 13:50

Bericht door aegrum »

Bedankt voor uw antwoord!

Ik had al de indruk dat het aan de versterker lag maar nu ben ik toch al iets zekerder. De pickups van de basgitaar waren ook aangedraaid maar aangezien ik helemaal niks van deze toestanden ken dacht ik, misschien kan dat ook een foutje zijn, maar lijkt dus wel degelijk dat probleem met de versterker.

Heb de winkel waar ik het versterkertje gekocht heb dan maar gecontacteerd, hopelijk valt dit onder de garantie!
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7691
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Bericht door MR. LEE »

dit valt ABSOLUUT onder de garantie :wink:
Gebruikersavatar
aegrum
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 nov 2015, 13:50

Bericht door aegrum »

MR. LEE schreef:dit valt ABSOLUUT onder de garantie :wink:
Zou super zijn. Ik heb echter Bax gecontacteerd en zij sturen me terug dat ze denken dat de batterij van de basgitaar leeg is en het daardoor komt. Kan dit? Nu ben ik weer verward!
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Een lege batterij in de basgitaar kan soms rare effecten hebben..dit heb ik alleen nog nooit gezien/gehoord :) Het is wel simpel te testen: vervang gewoon de batterij. Is het probleem er nog? Dan is de versterker toch echt stukkende.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
aegrum
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 nov 2015, 13:50

Bericht door aegrum »

Rieno schreef:Een lege batterij in de basgitaar kan soms rare effecten hebben..dit heb ik alleen nog nooit gezien/gehoord :) Het is wel simpel te testen: vervang gewoon de batterij. Is het probleem er nog? Dan is de versterker toch echt stukkende.
Jep was ik ook van plan, de gitaar ligt alleen nu bij mijn ouders (ik dacht, misschien eens kijken of het met het elektriciteitsnet en verbonden storingen te maken had) dus dat zal voor morgen of daarna zijn. Hou jullie op de hoogte. :wink:
Gebruikersavatar
aegrum
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 nov 2015, 13:50

Bericht door aegrum »

Het bleek toch de batterij te zijn! Batterij vervangen en een tijdje gespeeld, geen storing meer gehoord, alles klinkt weer zoals voorheen. :D
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7691
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Bericht door MR. LEE »

aegrum schreef:Het bleek toch de batterij te zijn! Batterij vervangen en een tijdje gespeeld, geen storing meer gehoord, alles klinkt weer zoals voorheen. :D
Vreemd , dat het voorversterkertje in je basgitaar daarvan de hik krijgt .
Voortaan maar eerst even dat soort eenvoudige dingetjes controleren. :D
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23318
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Bericht door rich13 »

Zo zie je maar weer....................
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Gesloten