(Kleinere) Cabinet voor thuis

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
BijtBas
Berichten: 892
Lid geworden op: 24 nov 2007, 21:57

(Kleinere) Cabinet voor thuis

Bericht door BijtBas »

Gegroet!

Ik ben opzoek naar een wat kleinere setup om mijn oude hobby weer op te pakken. Ik wil graag thuis versterkt kunnen spelen met een toch wat redelijk geluid.
Nu ben ik niet heel erg bekend in de wondere wereld van versterkers en kasten, vandaar dat ik graag beroep doe op jullie ervaringen en deskundig advies.

Ik heb thuis staan: Hartke HA3500 Transient Attack (90's?) zonder cabinet. Qua geluid ben ik niet naar iets specifieks opzoek, daarvoor ben ik nog veel te onderontwikkeld in mijn spel. Ik hou iig niet van wollig.

Ik heb de volgende twee dingen online zien staan die mijn aandacht trokken:

Eden 2x10
Trace Stack voor weinig

Hopelijk kunnen jullie mij wat advies geven over het bovenstaande :)

Gr,

Gijs
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Allebei goede keuzes. Ik zou voor de Trace gaan. Maar... Daar zit een scheidingsfilter in. En die moet nagekeken worden. Gezien de leeftijd van de kast. Wel is het een van de beste kasten van Trace Elliot. Samen met jouw Hartke een killer set. Ook heeft hij XLR connectors. Die zouden geupgraded kunnen worden naar jack of jack/speakon combi. Zie je daar tegenop? Dan de Eden.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
BijtBas
Berichten: 892
Lid geworden op: 24 nov 2007, 21:57

Bericht door BijtBas »

Zou je iets meer informatie kunnen geven over wat een scheidingsfilter is, en waarom die nagekeken moet worden?
Volgens mij heeft die Hartke ook een XLR connector, dus dat zou gewoon prima moeten zijn?
Stefan Falke
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 aug 2015, 11:38

Bericht door Stefan Falke »

Xlr op xlr gaat (bijna altijd) goed, bij verloopstekkers altijd goed uitkijken... En beide zijn hele mooie cabinets. En voor geen gek geld....
Haico

Bericht door Haico »

BijtBas schreef:Volgens mij heeft die Hartke ook een XLR connector, dus dat zou gewoon prima moeten zijn?
Dat is de DI uitgang.
Je moet gewoon de jack uitgangen op de achterkant van de Hartke gebruiken.
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Er zitten 1 of 2 elco's op dat scheidingsfilter. De speakers in die Trace Elliot zijn niet meer te koop. Dus het fixen/nakijken van het scheidingsfilter is een voorzorgsmaatregel. Die elco's zou ik voor de zekerheid vervangen. (paar euro)

https://www.bax-shop.nl/luidspreker-plug ... tails.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Hier jack/speakon chassisdeel. Past precies in het XLR gat en de zelfde schroefjes. Dan kun je met jack/jack kabels werken. Altijd de zwart/groene chassisdelen nemen. Er zijn echte zwarte geweest. Die hebben te kleine gaten voor de jack. Moet je voorzichtig een boormachine doorheen halen. En da's een precisie werkje. Dus... NO NO.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Hendry
Berichten: 3515
Lid geworden op: 30 aug 2006, 17:11

Bericht door Hendry »

Persoonlijk geniet eden mijn voorkeur.
Maar voor alleen thuis is het wel een erg dikke kast met veel laag, ook op laag volume kunnen buren er last van hebben. (geen buren? geen probleem) :dance:

Anders kan je proberen om hiervan alleen de cab te kopen. Ik vind ze, ondanks dat het een ampeg is, niet wollig klinken met stukken minder diep laag en niet al te duur.

Succes
Maar ik ben dan ook niet al te snugger hé!
Plaats reactie