Stand alone Box (15"?)

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

De constructie van een Trace Elliot 4x10 is toch wel errug degelijk en speciaal. En de Celestion speakers zijn een custom soort. En dan bedoel ik ook speciaal voor dat cabinet.

Een TC electronics 2x12 is ook een mooi cabinet. Met hun ronde hoeken een zeer stijf cabinet. En uniek in instrument speaker land.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Bericht door Sjtevel 1984 »

Je doelt waarschijnlijk op de RS212. Ik ben er zeer tevreden mee, zeker in combinatie met de RS210. Voor de kleinere optreden pak ik alleen de 2x10, voor de grotere allebei. Al moet ik zeggen dat dat misschien een beetje overkill is. Met een van de twee redt ik het in 95% van de gevallen ook makkelijk.
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Kwetal
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 nov 2015, 12:15

Bericht door Kwetal »

Ik ben nog niet aan mijn missie begonnen (d.w.z. actief op jacht gegaan).
Wel is me laatst bij een repetitie duidelijk geworden dat mijn ouwe Trace'je toch niet helemaal het geluid heeft (een flink volume kon hij wel verrassend goed aan..)
En mijn Eden is bij diezelfde gelegenheid overleden. Niet eens opgeblazen, maar gewoon de geest gegeven na aansluiten en drie noten spelen; alleen de tweeter doet nog wat en verder af en toe wat geratel. Geen flauw idee wat het is, maar het zit niet lekker.
Dus het wordt wel nijpend nu. Ik ga w.s.er volgende week, of in de kerstvakantie maar eens op uit om rond te kijken (en luisteren)
Bedankt voor de suggesties weer: ze worden ter harte genomen...
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6227
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Bericht door AmericanIdiot »

Je kunt overwegen andere drivers in je Eden te schroeven, heb ik ook gedaan nadat mijn originele drivers vervormd waren. Ik heb nu Eminence Deltalite's erin zitten maar er zijn ook wel andere mogelijkheden. Pak WinISD erbij om je kast door te rekenen en je komt er wel uit.
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Plaats reactie