Voor en nadelen van oefenen met koptelefoon?

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
vetdieplaagwarm
Berichten: 63
Lid geworden op: 24 jan 2016, 13:57

Voor en nadelen van oefenen met koptelefoon?

Bericht door vetdieplaagwarm »

Hey, heb de FocusRite binnen. Ben best lekker aan het oefenen! Inpluggen en spelen maar was het. Geen problemen gehad. Via direct monitor gespeeld tot nu toe. De software van focusRite is, dacht ik, alleen via andere applicaties toegangkelijk toch? Dit las ik tenminste... Ik heb in ieder geval zelf ook nog geen mengpaneel tevoorschijn kunnen toveren van FocusRite.

Uberhaupt heb ik in mijn Windows momenteel geen EQ meer omdat ik de software van mijn oude pci-soundcard gedeinstalleerd heb. Dat maakt dat ik mijn spotify muziek momenteel "standaard" aan het luisteren ben. (maar dan wél via een goede externe soundcard nu). Iemand een tip voor een goeie EQ in Windows misschien?
Gebruikersavatar
Digidesign
Berichten: 718
Lid geworden op: 18 aug 2004, 14:18

Voor en nadelen van oefenen met koptelefoon?

Bericht door Digidesign »

Volgens mij zit er standaard Ableton Live Lite bij.
Gebruikersavatar
vetdieplaagwarm
Berichten: 63
Lid geworden op: 24 jan 2016, 13:57

Voor en nadelen van oefenen met koptelefoon?

Bericht door vetdieplaagwarm »

Digidesign schreef:Volgens mij zit er standaard Ableton Live Lite bij.
op dit moment kon ik de driver alleen downloaden of de plug-in suite...

Maar ik zie nu dat ik waarschijnlijk via de registratie van de Scarlet een link had gekregen om Ableton te downloaden! Bummer alleen dat ik het registratiekaartje heb weggemikt :shock: Daar stond een bundle code...

Het moet met Pro Tools ook kunnen, alleen heb ik het nog niet aan de praat gekegen. Komt nog wel...
Gebruikersavatar
A-lex
Berichten: 4167
Lid geworden op: 10 dec 2009, 19:49

Voor en nadelen van oefenen met koptelefoon?

Bericht door A-lex »

juiste ingangskanaal en audio device selecteren !
"Your inability to invalidate my hypothesis is not at all the same thing as proving it true."
persoonlijk topic...
een goede groove kan je niet kopen...
Gebruikersavatar
vetdieplaagwarm
Berichten: 63
Lid geworden op: 24 jan 2016, 13:57

Voor en nadelen van oefenen met koptelefoon?

Bericht door vetdieplaagwarm »

hahaha, ik zie niks van die aard! Nergens waar ik de FocusRite Scarlet zie staan.

input1 and input2 kan ik uit kiezen... werken allebei niet... o wacht, nu krijg ik ineens toch de playback engine instellingen. En daar zie ik de FocusRite staan! Nu heb ik geluid via de computer hallelujah 8) Hahaha, de effecten willen alleen nog niet..

dank je wel, ik ben al weer verder dan eerst :)
Plaats reactie