Beginners versterker

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Plaats reactie
Pairis
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 feb 2016, 07:57

Beginners versterker

Bericht door Pairis »

Hallo en goeiemorgen,


Ik ben een beginnerling in de hele basgitaar wereld, dus misschien wat stomme vragen maar hoop dat jullie me wat wijzer kunnen maken.

Ik ben aan het kijken naar een beginners versterker, wat is nu leuk & goed voor een zacht prijsje.

Een vriend van mij heeft nog een versterkerTJE liggen maar hij is gitarist. Moet je voor de bas een specifieke versterker hebben? Of gaat zijn versterker dan stuk?

Ik heb de roland micro cube gezien dat leek mij wel aardig.


Verdere tips and tricks zijn welkom!


Thanks
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15136
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Bericht door padawatje »

Hangt van veel factoren af :
  • is het enkel voor thuis of ga je ook met een bandje samen spelen ?
  • kan de versterker op een vaste plaats blijven staan of moet je 'm veel verplaatsen (trappen op/af, achterop de fiets ...) ?
  • wat is je budget ?
Een gitaarversterker is alvast niet zo'n goed idee. Die zijn niet gebouwd om lage tonen mooi en hard te versterken en meestal zijn de speakers ook niet bestand tegen de veel lagere tonen van een bas.

De Roland Micro Cube is leuk als je expliciet een erg compact versterkertje zoekt dat ook nog eens mooi klinkt.
Maar voor het geld dat die nieuw kost kan je met wat geluk ook tweedehands iets veel zwaarders vinden, waar je eventueel zó mee op een podium kunt.
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26362
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

En kijk vooral ook eens hier!
Welkom en veel succes en vooral plezier met het nobele basspel. 8)
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4608