De krachtige kleine ampjes thread

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 5551
Lid geworden op: 29 mar 2009, 09:38

De krachtige kleine ampjes thread

Bericht door Herman »

de Fender Rumble 500 is ook een heerlijk topje. Gaat loeihard, fijne eq en een ingebouwde en regelbare drive..
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4349
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Nog een kandidaat

Bericht door Unlord »

Wiro schreef:De Ampeg PF800 is een fijne betrouwbare amp met selectable mid-frequency, compressor en desgewenst een heerlijk vette drive.

Afbeelding
Is die echt betrouwbaar? Ik hoor namelijk regelmatig verhalen van spontane uitvan in de PF serie...
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7203
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Nog een kandidaat

Bericht door HNZ »

Unlord schreef:
Wiro schreef:De Ampeg PF800 is een fijne betrouwbare amp met selectable mid-frequency, compressor en desgewenst een heerlijk vette drive.

Afbeelding
Is die echt betrouwbaar? Ik hoor namelijk regelmatig verhalen van spontane uitvan in de PF serie...
Dat zijn die 37 gevallen op Talkbass die breed worden uitgemeten. De 37.853 gebruikers die geen problemen hebben hoor je niet.)*
Ik heb zowel een PF350 en een PF500 gehad die nog nooit problemen hebben gegeven.

)* Deze cijfers zijn nergens op gebaseerd.
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4349
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

De krachtige kleine ampjes thread

Bericht door Unlord »

Tsja, gelijk heb je. In principe kan alles kapot.

Die Ampeg heeft als voordeel boven de Reidmar die hi en lo boost knopjes en die lekkere 5-way mids schakelaar. Daarentegen is de Reidmar weer de helft lichter. Als die laatste nou ook gewoon hi en lo boost zou hebben, was de keus makkelijker...
Gebruikersavatar
evertalbers
Berichten: 915
Lid geworden op: 13 jan 2009, 22:43

De krachtige kleine ampjes thread

Bericht door evertalbers »

De Hevos-adept werd opeens nieuwsgierig en keek ook op de site: deze is niet erg duidelijk over de gebrugde mode van de 1000s nee.
Maar op de achterkant links staat "bridged > 4ohm" maar geen [groter of gelijk aan]...
Afbeelding
Dat typenummer zou dan kunnen betekenen 1000W aan 4 Ohm, maar dan ben ik nogal aan het interpreteren.

Je kan ze even mailen.
cees
Berichten: 45
Lid geworden op: 04 jul 2009, 19:53

De krachtige kleine ampjes thread

Bericht door cees »

Genzler Magellan is ook nog eentje die je kan checken. Nieuwe amps van Geff Genzler.
Gebruikersavatar
MaartenV
Berichten: 2345
Lid geworden op: 05 dec 2010, 16:32

De krachtige kleine ampjes thread

Bericht door MaartenV »

Unlord schreef:Wel weer typisch dat dit ding in de US 499 dollar kost terwijl wij er in ons kutland weer 556 euro voor mogen neertellen.
Volgens mij zijn Amerikaanse consumentenprijzen in winkels doorgaans ex BTW (state and local sales tax). Op sommige plaatsen is dat ongeveer 9% en kom je uiteindelijk dus maar een paar euro goedkoper uit dan in NL.
Het is makkelijker als je denkt.
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4349
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

De krachtige kleine ampjes thread

Bericht door Unlord »

@Maarten: nou nee, want 556 is de laagste prijs gemeten in NL. De gangbare prijs is 650 met uitschieters tot 719.

@cees: die had ik nog niet gezien, thanks!

@evert: Ik heb Hevos gemaild en kreeg...een antwoord, maar niet op mijn vraag. Althans, slechst ten dele. Dus die valt sowieso af, want als ik ergens een kutschurft aan heb is het bewezen slechte service.
Gebruikersavatar
A-lex
Berichten: 4167
Lid geworden op: 10 dec 2009, 19:49

De krachtige kleine ampjes thread

Bericht door A-lex »

normaal gezien als je een eindtrap combineert is het een verdubbeling van het (hoogste van de 2)laagste ohmage van de eindtrappen.

dus 4 ohm + 4 ohm gebridged is minimum 8 ohm
"Your inability to invalidate my hypothesis is not at all the same thing as proving it true."
persoonlijk topic...
een goede groove kan je niet kopen...
Gebruikersavatar
frieteboer
Berichten: 588
Lid geworden op: 21 aug 2008, 12:57

De krachtige kleine ampjes thread

Bericht door frieteboer »

Met jouw eisen is er een perfect match namelijk de TC Electronics RH750!

| Human Base basses | EBS amplification |
Gebruikersavatar
Mr. Bassman
Berichten: 141
Lid geworden op: 02 aug 2005, 22:50

De krachtige kleine ampjes thread

Bericht door Mr. Bassman »

Alles wat je wilt, behalve de 'drive' vind je ook in een Bugera Veyron 1001M of T........Maar ja, tis wel een Bugera.....
DC1961
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mar 2016, 14:35

De krachtige kleine ampjes thread

Bericht door DC1961 »

In het dilemma licht vs. (erg) hard heb ik een meer dan fijn compromis gevonden in de Crown XLS2500 (klasse D). Via de voor jou passende en goede preamp krijg je er elk geluid uit...
https://www.crownaudio.com/en/products/xls-2500
MM Stingray5, Fender Jazz Marcus Miller, Squier Precision Chris Aiken, Hofner vioolbas, Dean Pace Bass
SWR M2 preamp, Crown XLS2500, 2x Eden XST210
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2827
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

De krachtige kleine ampjes thread

Bericht door Sjtevel 1984 »

Misschien een GK plex preamp (moet nog uitkomen) in combinatie met een powered cabinet? Veel lichter gaat het niet worden.
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4349
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

De krachtige kleine ampjes thread

Bericht door Unlord »

Bugera, daar ga ik niet voor. Kwaliteit is ook een ding. Zie mijn eerdere opmerking over TC. De Crown is ook nog een optie voor me, maar dan de XLS1500. Die is nog vrij ondiep terwijl de zwaarder serie alweerr dieper wordt. Maar dan...ik kan ook een "gewone" lichtgewicht bass amp kopen en daar een Plex voor gooien. En ik heb al een cab: de Barefaced Big Twin II :)

Momenteel is de grootste kanshebber de Reidmar, gevolgd door de Magellan, Minimax, MB800 en toch de PF800.

We gaan het zien...
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6250
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

De krachtige kleine ampjes thread

Bericht door AmericanIdiot »

Ampeg moet je liggen qua geluid, het zou mijn ding nooit worden.

De Reidmar ziet er op papier goed uit, ik heb 'm helaas nog nooit gehoord. Ben benieuwd, mijn keuze zou waarschijnlijk tussen de Reidmar en MB800 gaan.
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Plaats reactie