op de reparatie-tafel van MR. LEE

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
jorren1008

Re: op de reparatie-tafel van MR. LEE

Bericht door jorren1008 » 07 feb 2018, 01:04

Hoi MR Lee, ik zit eraan te denken om een hotone thunderbass te halen, zo'n 5 watt amp, maakt het heel erg uit of het cabinet wat erop zit dan 250 watt is bijvoorbeeld?
Tractor telebass
Hotone Thunderbass

Binnen de definitie van een probleem is een probleem per definitie onoplosbaar.

Notreble schreef:Toch blijft "Een kind kan de bas doen" een legendarische uitspraak. 8)

Sjtevel 1984

Bericht door Sjtevel 1984 » 07 feb 2018, 02:44

Daar heeft strabel vast wel een antwoord op. :wink:

Maar even zonder gekheid: Ik gebruik een Ampeg PF20T (20W) op een Vanderkley 210MNT (600W) en dat gaat zonder problemen. Dat zal dus gewoon moeten lukken.
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.

jorren1008

Bericht door jorren1008 » 07 feb 2018, 02:59

Sjtevel 1984 schreef:
07 feb 2018, 02:44
Daar heeft strabel vast wel een antwoord op. :wink:

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :worship: :worship: :worship:
Tractor telebass
Hotone Thunderbass

Binnen de definitie van een probleem is een probleem per definitie onoplosbaar.

Notreble schreef:Toch blijft "Een kind kan de bas doen" een legendarische uitspraak. 8)

MR. LEE

Bericht door MR. LEE » 07 feb 2018, 09:51

jorren1008 schreef:
07 feb 2018, 01:04
Hoi MR Lee, ik zit eraan te denken om een hotone thunderbass te halen, zo'n 5 watt amp, maakt het heel erg uit of het cabinet wat erop zit dan 250 watt is bijvoorbeeld?
Ja,....dat werkt best wel ,.....maar waarom wil je nou zo een maf ding aanschaffen ? :D
Hou lekker je centjes in je knip :wink: , ....of schaf desnoods een 2ehands klein (volwaardig) combo'tje aan ,waar je ECHT wat aan hebt ( een Roland Bass Cube 60 , o.i.d. )

( werkt voor thuis en kleine gigs perfect ,....en weegt weinig ,.....en is onverwoestbaar,....en mocht je eens pech hebben, dan is 'ie altijd nog zeer goed repareerbaar )

...en laat dat maffe stukkie speelgoed lekker in de schappen bij B** liggen. :wink:
( ik snap echt niet waarom dat soort "mini-troep" hier zo'n aantrekkingskracht heeft )
Laatst gewijzigd door MR. LEE op 07 feb 2018, 10:22, 2 keer totaal gewijzigd.
Dubbele agenda's ,...ik vermoed dat die ergens in de reclame aangeboden worden...

Hagen

Bericht door Hagen » 07 feb 2018, 10:19

Roland cubes zijn idd superfijn en goed betaalbaar, zeker tweedehands

Jerry

Bericht door Jerry » 07 feb 2018, 11:17

MR. LEE schreef:
07 feb 2018, 09:51
...en laat dat maffe stukkie speelgoed lekker in de schappen bij B** liggen. :wink:
( ik snap echt niet waarom dat soort "mini-troep" hier zo'n aantrekkingskracht heeft )
Het is een speeltje, en laten wij nou juist gek zijn op speeltjes en gekke snuisterijen. Het kost geen drol, het weegt geen drol, je mikt het achterin je rugzak en je hebt voor shits and giggles een versterkertje bij je die niet eens heel slecht klinkt.

Ik haal vanavond bij iemand een Marshall 5010 op, de vrouw heeft de auto dus ik ga (net als vroeger) een combootje met het openbaar vervoer verslepen. Kreng is 30 jaar oud, weegt een ton, maar over nog eens 30 jaar doet ie het nog steeds of is hij in ieder geval te repareren. Het is, net als een ouwe auto, een ding waar je van kunt houden.

Al die mini meuk eindigt uiteindelijk in de container, vaak genoeg om een onderdeel van een paar duppies, omdat je er geen soldeerbout tussen kunt krijgen. Sorry Oom Kees, je hebt je teen gekneusd, we zullen de stekker er uit moeten trekken :facepalm:

McDreads

Bericht door McDreads » 07 feb 2018, 15:33

Voor thuisgebruik heb ik een bassmaster van h&k, met z'n 5 watt (el84) meer dan genoeg icm een klein cabje (groot mag natuurlijk ook). Groot voordeel is dat de toonregeling helemaal toegespitst is op bas en niet op gitaar. Verder past 'ie met gemak in je gigbag, je kan hem prima gebruiken als pre-amp met een eindtrap of in de effectreturn van een bass amp. Het uitgestuurde signaal komt via een vermogensweerstand over de OT, dus je hoort ook de eindbuisoverdrive. Al met al een soort zwitsers zakmesje voor je bas geluid.
http://www.cafedeoverkant.com/
Alembic Orion
Adamovic Eclipse
I'm not deaf, I'm just ignoring you!

MR. LEE

Bericht door MR. LEE » 08 feb 2018, 11:21

Als je hem daarvoor wilt/kunt gebruiken zal het voor jou waarschijnlijk een handig dingetje wezen.
Zelf verfoei ik oversturing/vervorming/clipping van basgitaar-geluid , ...ik vind het echt afgrijselijk.
Ik hou van een zo zuiver onvervormd en zo eerlijk mogelijk geluid.
( dit helpt bovendien enorm goed en snel in het uitzoeken op het gehoor van de wat complexere muziek )

Maar goed,....over een persoonlijke smaak valt nooit te debatteren.

:wink: :thumbsup:

P.S : Ik zal hier waarschijnlijk wel in de minderheid wezen qua muziekstijl .
Ik hou van voornamelijk wat gedateerde muziek van Rhythm & Blues , R&R , Surf Sound , Swing , Mercy Beat , Western Swing , Country en Jazz , etc.
Dubbele agenda's ,...ik vermoed dat die ergens in de reclame aangeboden worden...

MR. LEE

Bericht door MR. LEE » 10 feb 2018, 14:01

Inmiddels ben ik een beetje aan het opknappen van die vervelende griep en bronchitis ,....dus maar gauw de boel weer opgepakt waar ik gebleven was.....
....en dat was bij de defecte Bogner Shiva gitaar-combo.

Heel erg vervelend is het , dat op internet niks anders te vinden is dan een paar summiere flauwekul - / onvolledige schema's , waar je dus helemaal geen bal aan hebt . :roll:
Wat doe je dan ? :
Je zoekt op internet op de Bogner site , ....en daar vind je de DISTRIBUTEUR/IMPORTEUR van dit merk in Nederland.
( Ik vermeld nog eventjes "en passant" dat op die USA-site hun telefoon-nr FOUT staat vermeld ,...ach ,...voor een bedrijf is dat nadelig ,...en een correctie is dus wenselijk, lijkt me. )

Daarna de vraag : "Meneer ,....kunt u me a.u.b. een schema door-emailen van een Bogner Shiva, enz, enz,...
waarna ik dit "hulpvaardige" en "vriendelijke" antwoord kreeg : "NEE , daar kan ik kort over zijn ,..die krijg je NIET !"

( Ze schuiven zelf alle reparaties door naar hun vaste reparatie-adres .)

Nou ja,....dan niet :| ,....dus moest ik het maar weer zonder schema doen. :|

( ...overigens,... niet echt het aller-prettigste ding om te servicen/repareren :| )
Bijlagen
CAM01329 (Medium).jpg
CAM01329 (Medium).jpg (239.97 KiB) 491 keer bekeken
CAM01330 (Medium).jpg
CAM01330 (Medium).jpg (255.69 KiB) 491 keer bekeken
CAM01331 (Medium).jpg
CAM01331 (Medium).jpg (337.37 KiB) 491 keer bekeken
Laatst gewijzigd door MR. LEE op 10 feb 2018, 16:19, 7 keer totaal gewijzigd.

MR. LEE

Bericht door MR. LEE » 10 feb 2018, 14:06

....Maar intussen heb ik 'm wel weer voor mekaar hoor ! :wink:
Bijlagen
CAM01336 (Medium).jpg
CAM01336 (Medium).jpg (174.31 KiB) 488 keer bekeken
CAM01338 (Medium).jpg
CAM01338 (Medium).jpg (228.17 KiB) 488 keer bekeken
CAM01337 (Medium).jpg
CAM01337 (Medium).jpg (206.46 KiB) 488 keer bekeken

dejohan

Bericht door dejohan » 10 feb 2018, 22:52

Wat een hufters bij die Bogner importeur.
Zegt mijn vrouw ook altijd, en die heeft er een boek over gelezen.

MR. LEE

Bericht door MR. LEE » 11 feb 2018, 02:12

Ach ,....ze houden het service-gebeuren binnen eigen gelederen , en geven niks prijs aan derden.
Dat is eigenlijk wel een beetje een krenterig ingestelde afscherming :|
( Het is nou eenmaal hun beleid ,....en ze zijn daar echt niet de enigste mee hoor.)

Kijk ,....bij Behringer ( en ook Ashdown ) kun je de boom in , maar die Behringer kost een "drol" , dus dat calculeer je er maar bij in.
Bij die Bogner is dat i.m.o. een ietsje ander verhaal , ...die kost weliswaar een vermogen ,...maar kun je het precies zo , "zelf maar uitzoeken" als bij Behringer. :mrgreen:

Voerman ( Marshal importeur ) is hiermee bijv. in vergelijking weer heel super-vriendelijk en uiterst behulpzaam. :cheer:
Onlangs heb ik nog met de eigenaar van de voormalige distributie/import van Gallien & Krueger een uur door de telefoon zitten kleppen ( Koos is een hele vriendelijke kerel :thumbsup: ) ,.....ik kreeg alle schema's van een Fusion 550 toegestuurd , en nog een bedankje voor het gezellige gesprek :D
En laatst nog die jongens van Hevos gesproken , ...ook hele vriendelijke behulpzame mensen. :wink:

Het KAN dus allemaal best wel anders :D

( Stel 'ns voor dat je met een bepaald ( duur ! ) automerk maar naar 1 garage mag , en dat ze qua service aspect voor de rest van de wereld alles geheim houden :roll: ....
Je hebt dan in principe iets heel duurs gekocht ,....maar WAT je nou gekocht hebt moet dus eigenlijk geheim voor je blijven :facepalm: )
Laatst gewijzigd door MR. LEE op 11 feb 2018, 11:50, 7 keer totaal gewijzigd.

dejohan

Bericht door dejohan » 11 feb 2018, 10:30

Voor auto's kwam dat vroeger nog wel eens voor maar is dat bij wet verboden als ik me niet vergis.
Zegt mijn vrouw ook altijd, en die heeft er een boek over gelezen.

MR. LEE

Bericht door MR. LEE » 11 feb 2018, 13:33

dejohan schreef:
11 feb 2018, 10:30
Voor auto's kwam dat vroeger nog wel eens voor maar is dat bij wet verboden als ik me niet vergis.
Dat had weer te maken met parallel-import.
Het is natuurlijk ook een beetje bizar te noemen dat een dealer onder garantie reparaties moet gaan uitvoeren terwijl een auto voor een "koopje" in Duitsland werd aangeschaft.
( De lusten liggen dan bij de Duitse dealer en de Nederlandse koper ,....en de lasten bij de Nederlandse dealer. )

MR. LEE

Bericht door MR. LEE » 11 feb 2018, 14:44

De Bogner bleek op de scope en het dummy-load electronisch gezien na reparatie weer helemaal in orde te zijn.
De buizen bleken op de buizen-tester ook nog prima te wezen .
Bias nog opnieuw ingesteld , etc....

Daarna heb ik het versterker-gedeelte weer in de combo-behuizing gemonteerd , waarna ik ALTIJD ter eind-controle er nog een uurtje over speel.
Helaas ! :( ,.....er deed zich een vervelend fenomeen voor , namelijk "akoestische terug-koppeling" , wat resulteerde in een verschrikkelijke verstoring van het geluid.
Werkelijk ALLE buizen bleken "microfonisch" te wezen :(

Dit is te wijten aan mechanische/materiaal slijtage aan de mica centreer-plaatjes in de buizen , waarmee de electroden in de buizen op de "klamp" gecentreerd/gefixeerd zitten.
Door trilling brokkelen de puntjes van die centreer-plaatjes af , waardoor de electroden kunnen gaan rammelen in de glazen behuizing.
Elektronisch/statisch gemeten kan de buis dan nog prima in orde zijn , maar onder bedrijf waarbij trilling optreedt , volkomen waardeloos , en dus alsnog versleten zijn.

Inmiddels heb ik de eigenaar al verwittigd van de tegenslag ,....en de benodigde nieuwe buizen besteld :|

Naar nu blijkt , is de eigenaar eigenlijk gewoon besodemieterd geweest met deze Marktplaats-aankoop.

( het komt overigens wel vaker voor , dat een buisversterker defect wordt aangeboden , EN waarbij de buizen ook nog eens stiekum zijn verruild met een zooitje afgedankte meuk :( )

Nou ja,..... het komt wel weer voor mekaar .

Plaats reactie